Insimination uden hormoner med gevinst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.662 visninger
22 svar
0 synes godt om
25. januar 2011

Mullefisen2011

Ved jeg før har oprettet et lignende emne men ville lige høre igen..

Læste lige på Min-mave  at flere har hørt fra klinikkerne at de har dårlige erfaringer med iui uden hormoner.

Er der nogen af jer der er blevet gravide i hormonfri iui?

Og er der andre af jer der har fået samme melding fra jeres læge, altså at det giver de bedste resultater med hormonbehandling?

For så tænker jeg jo lidt at det er underligt man får tilbudt 3 forsøg uden hormoner.. også nu hvor vi selv skal begynde og betale for forsøgene..

Jeg var er jo ellers glad for at kunne nøjes med ægløsningssprøjten og undgå hormonerne.. men ikke hvis der er større chance med hormoner..

Hvad er jeres erfaring???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

CamillaValby

Mullepigen86 skriver:

Læste lige på Min-mave  at flere har hørt fra klinikkerne at de har dårlige erfaringer med iui uden hormoner.

Og er der andre af jer der har fået samme melding fra jeres læge, altså at det giver de bedste resultater med hormonbehandling?

For så tænker jeg jo lidt at det er underligt man får tilbudt 3 forsøg uden hormoner.. også nu hvor vi selv skal begynde og betale for forsøgene..

Jeg var er jo ellers glad for at kunne nøjes med ægløsningssprøjten og undgå hormonerne.. men ikke hvis der er større chance med hormoner..

Jeg aner det ikke søde.

Men jeg ved at det kommer an på den enkelte, nogle fejler jo intet. Det homonerne gør er at danne flere modne æg, og evt. hjælpe ægget lidt på vej.

Der er også mange former for homoner, der er de milde, og de stærkere.

Anmeld

25. januar 2011

HopinWishin

Jeg læser lige med her.. da vi nemlig skal det samme...

Anmeld

25. januar 2011

Mullefisen2011

CamillaValby skriver:

Jeg aner det ikke søde.

Men jeg ved at det kommer an på den enkelte, nogle fejler jo intet. Det homonerne gør er at danne flere modne æg, og evt. hjælpe ægget lidt på vej.

Der er også mange former for homoner, der er de milde, og de stærkere.

Tak for svar søde..

Det var også lidt min tanke.. For hvis man ikke fejler noget så er chancerne vel lige så gode.. men det lyder som om at det kun er hvis folk ikke fejler noget, for det er jo typisk der, at klinikkerne vælger at man ikke kommer i hormon behandling..

Men det må vel være bedre at få hormoner så man danner flere æg.. det gør vel egentlig chancerne større.. men ved det ikke.. så ville lige høre jer andre

Anmeld

25. januar 2011

Maise86

Med vores første barn blev jeg insemineret uden hormoner og blev gravid i første forsøg. Jeg fik kun ægløsningssprøjten. De fandt aldrig ud af hvorfor vi ikke var blevet gravide uden hjælp, og her med nr. 2 har vi ikke fået noget hjælp. Med første barn havde vi forsøgt selv i 11/2 år. Håber du kan bruge mit svar :-)

Anmeld

25. januar 2011

dorthemus

Mullepigen86 skriver:

Det er jeg  Jeg blev gravid ved første IUI, uden hormoner.

Anmeld

25. januar 2011

Mullefisen2011

dorthemus skriver:

Det er jeg  Jeg blev gravid ved første IUI, uden hormoner.

Arhh Dorthe..

Det kan jeg egentlig godt huske.. Dejligt med de positive historier  

Tror måske bare jeg skal lære at stole på lægerne de ved vel hvad de gør

Anmeld

25. januar 2011

dorthemus

Mullepigen86 skriver:

Arhh Dorthe..

Det kan jeg egentlig godt huske.. Dejligt med de positive historier  

Tror måske bare jeg skal lære at stole på lægerne de ved vel hvad de gør

Så vidt jeg har forstået så er det også ret hårdt for kroppen med de hormoner...så det giver måske meget god mening lige at give kroppen en mulighed for selv at komme på banen inden man indkalder kavaleriet

Forstår dog godt din utålmodighed.... på snarlig gevindst

Anmeld

25. januar 2011

Mullefisen2011

dorthemus skriver:

Så vidt jeg har forstået så er det også ret hårdt for kroppen med de hormoner...så det giver måske meget god mening lige at give kroppen en mulighed for selv at komme på banen inden man indkalder kavaleriet

Forstår dog godt din utålmodighed.... på snarlig gevindst

Er desværrre meget utålmodig.. rigtig irriterende.. for ved jo at det ikke sker før af den grund..

Er et sted også rigtig glad for at vi prøver uden hormoner.. netop fordi folk siger det er hårdt for kroppen så håber da vi kan klare det uden..

Og så er det jo klart også mere dyrt når man er på hormoner.. så håber da at kunne få et godt resultat uden så jeg skåner kroppen mest muligt..

Anmeld

26. januar 2011

Heidisbebs

Det er jegBlev gravid ved 2 førsøg , uden hormoner

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.