Tomatsuppe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2011

Dot D

Zafir skriver:

OH lolooo... Jeg er super til det med tomatsuppe.

Here it goes:

et godt stort løg (eller to mindre)
nogen fed hvidløg
Evt. en halv rød chilli med eller uden frø i.
Evt. en god klat dejlig pesto (eller om sommeren en ordenlig håndfuld af de der krydderurter man har på altanen eller på terressen )
(svitses)

Herefter kommer man en eller to dåser flåede tomater.
+ en dåsefuld vand + en builionterning'

Hele balladen koges godt igennem... (så længe man har lyst)

Når det er dejlig kogt, så tager man sin UUNVÆRLIGE stavblender og giver det hele en tur, så det blir godt cremen og hvis det skal være ekstra lækkert, så en dl piskefløde eller to  - og smages til med salt og peber og de der krydderier, man lige syntes mangler ...

Så koger man det lidt videre og kan putte alt muligt i - hvad man har lyst til. Små pastaer, kødboller, grønne bønner osv... (hvis man ha rlyst) jeg er mest til natural.

Oooogså lige et nice hjemmebagt flute on the site

Kan IKKE gå galt...

Lyder som den jeg laver, mums. Jeg bruger ikke fløde i, men det kunne jo prøves af...

Er altså vild med din smiley, hi hi hi,  den er da for fed, især sammen med din tekst, kunne ikke passe bedre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

Zafir

Dot D skriver:

Lyder som den jeg laver, mums. Jeg bruger ikke fløde i, men det kunne jo prøves af...

Er altså vild med din smiley, hi hi hi,  den er da for fed, især sammen med din tekst, kunne ikke passe bedre

ææææælsger også den smiley, har haft den i mange år, men fandt den for nyligt med stjerne på tanden hehehehe... LUVE it!!!

Og ja - prøv med fløøøøde i. Det er dejlig, men naturligvis lidt usundt...

Anmeld

25. januar 2011

JulieE

Zafir skriver:

OH lolooo... Jeg er super til det med tomatsuppe.

Here it goes:

et godt stort løg (eller to mindre)
nogen fed hvidløg
Evt. en halv rød chilli med eller uden frø i.
Evt. en god klat dejlig pesto (eller om sommeren en ordenlig håndfuld af de der krydderurter man har på altanen eller på terressen )
(svitses)

Herefter kommer man en eller to dåser flåede tomater.
+ en dåsefuld vand + en builionterning'

Hele balladen koges godt igennem... (så længe man har lyst)

Når det er dejlig kogt, så tager man sin UUNVÆRLIGE stavblender og giver det hele en tur, så det blir godt cremen og hvis det skal være ekstra lækkert, så en dl piskefløde eller to  - og smages til med salt og peber og de der krydderier, man lige syntes mangler ...

Så koger man det lidt videre og kan putte alt muligt i - hvad man har lyst til. Små pastaer, kødboller, grønne bønner osv... (hvis man ha rlyst) jeg er mest til natural.

Oooogså lige et nice hjemmebagt flute on the site

Kan IKKE gå galt...

Uhm... den lyder lækker!! Lige sådan jeg forestiller mig en tomat suppe skulle være Vi skal helt sikkert have tomatsuppe imorgen

Anmeld

25. januar 2011

Zafir

JulieE skriver:

Uhm... den lyder lækker!! Lige sådan jeg forestiller mig en tomat suppe skulle være Vi skal helt sikkert have tomatsuppe imorgen

God idé

Anmeld

25. januar 2011

JulieE

6800 skriver:

ca 30 tomater (i denne årstid plejer jeg at putte noget kocentrat i, da der ikke er meget smag i tomater lige nu)

skær tomaterne i både, i en gryde og dæk dem med vand, lad det små koge i en time

derefter hældes det gennem en si, rør godt i det, for at få så meget vand ud som muligt

tilsæt hønse boullion, hakket løg, lidt fløde, salt og peber

server med pastaskruger og stegte bacontern

Uhm... Det lyder som en jeg skal prøve til sommer når min morfars drivhus bugner af friske solmodne tomater

Anmeld

25. januar 2011

JulieE

Zafir skriver:

God idé

Jep og jeg abejder hjemme, så jeg kan nok også lige få smidt en dej sammen till flutes

Anmeld

25. januar 2011

Zafir

JulieE skriver:

Jep og jeg abejder hjemme, så jeg kan nok også lige få smidt en dej sammen till flutes

Har også lige smækket en dej sammen til mine totalt overdrevet mega sundhedsboller, der overhovedet ikke smager sundt men MÅMS. (så jeg kan spise kage, som min veninde kommer med - med god samvittighed)... hehe.

Anmeld

25. januar 2011

ESV

Zafir skriver:

Har også lige smækket en dej sammen til mine totalt overdrevet mega sundhedsboller, der overhovedet ikke smager sundt men MÅMS. (så jeg kan spise kage, som min veninde kommer med - med god samvittighed)... hehe.

Sundhedsboller... mmmmm lyder godt. Er det en opskrift du har lyst til at dele??

Anmeld

25. januar 2011

Zafir

ESV skriver:

Sundhedsboller... mmmmm lyder godt. Er det en opskrift du har lyst til at dele??

poster lige i en tråd for sig

Anmeld

25. januar 2011

Mumto3

Vi har fået grønærtesuppe her til aften. Det er super nemt!!1

en pose frosne ærter koge i vand med en bolliunterning, og peper. Det blendes og tilsættes lidt fløde!

Det smager himmelsk, ungerne elsker det, det er nemt og super billigt!!!

Jeg orkede ikke lige at lave flutes eller boller til, så i dag fik vi bare en rest hvedebrød jeg bagte i går.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.