Tomatsuppe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.707 visninger
24 svar
0 synes godt om
25. januar 2011

JulieE

Mine unger 8og jeg selv) er rigtig glade for tomatsuppe og nu har jeg, både af økonomiske  og sundhedsmæssige årsager, sta mi for at minimere (for ikke at sige udrydde) alle færdig købte produkter og mangler derfor en god opskrift på tomatsuppe

Hvem ligger inde med en god? Og andre gode suppe opskrifter modtages også gerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

Dinna88

JulieE skriver:

Mine unger 8og jeg selv) er rigtig glade for tomatsuppe og nu har jeg, både af økonomiske  og sundhedsmæssige årsager, sta mi for at minimere (for ikke at sige udrydde) alle færdig købte produkter og mangler derfor en god opskrift på tomatsuppe

Hej

Her er tre meget forskellige udgaver:

http://vegetarkontakt.dk/?vegetar=vegetarsoeg&soeg=tomatsuppe

Selv synes jeg ofte at opskrifter mangler noget hist og her, så jeg putter boullionterninger og diverse krydderier i Og til tomatsuppe spiser jeg pasta og grovbrød. 

Jeg håber de kan bruges.

Anmeld

25. januar 2011

Mor-til-asta-09

JulieE skriver:

Altså hvis jeg skulle lave tomatsuppe..

Så ville jeg købe en dåse hakkede tomater med basilikum, koge det op med salt, peber også til sidst blende det... derefter ville jeg tilføje lidt fløde, for at få den lidt cremet... Også ville jeg koge noget pasta og komme i Det er super MUMS...

Anmeld

25. januar 2011

JulieE

Dinna88 skriver:

Hej

Her er tre meget forskellige udgaver:

http://vegetarkontakt.dk/?vegetar=vegetarsoeg&soeg=tomatsuppe

Selv synes jeg ofte at opskrifter mangler noget hist og her, så jeg putter boullionterninger og diverse krydderier i Og til tomatsuppe spiser jeg pasta og grovbrød. 

Jeg håber de kan bruges.

Tak skal du have. De ser rigtig lækre ud alle tre

Anmeld

25. januar 2011

JulieE

Mor-til-asta-09 skriver:

Altså hvis jeg skulle lave tomatsuppe..

Så ville jeg købe en dåse hakkede tomater med basilikum, koge det op med salt, peber også til sidst blende det... derefter ville jeg tilføje lidt fløde, for at få den lidt cremet... Også ville jeg koge noget pasta og komme i Det er super MUMS...

Det lyder lækkert... Og meget nemt, tak

Anmeld

25. januar 2011

Mor-til-asta-09

JulieE skriver:

Det lyder lækkert... Og meget nemt, tak

Det er super nemt.. og det tager 10 min og lave...

Anmeld

25. januar 2011

JulieE

Mor-til-asta-09 skriver:

Det er super nemt.. og det tager 10 min og lave...

Det er en ret lige til listen over panik retter, når man kommer for sent hjem eller bare er træt

Anmeld

25. januar 2011

Zafir

OH lolooo... Jeg er super til det med tomatsuppe.

Here it goes:

et godt stort løg (eller to mindre)
nogen fed hvidløg
Evt. en halv rød chilli med eller uden frø i.
Evt. en god klat dejlig pesto (eller om sommeren en ordenlig håndfuld af de der krydderurter man har på altanen eller på terressen )
(svitses)

Herefter kommer man en eller to dåser flåede tomater.
+ en dåsefuld vand + en builionterning'

Hele balladen koges godt igennem... (så længe man har lyst)

Når det er dejlig kogt, så tager man sin UUNVÆRLIGE stavblender og giver det hele en tur, så det blir godt cremen og hvis det skal være ekstra lækkert, så en dl piskefløde eller to  - og smages til med salt og peber og de der krydderier, man lige syntes mangler ...

Så koger man det lidt videre og kan putte alt muligt i - hvad man har lyst til. Små pastaer, kødboller, grønne bønner osv... (hvis man ha rlyst) jeg er mest til natural.

Oooogså lige et nice hjemmebagt flute on the site

Kan IKKE gå galt...

Anmeld

25. januar 2011

Mor-til-asta-09

JulieE skriver:

Det er en ret lige til listen over panik retter, når man kommer for sent hjem eller bare er træt

Ja nemmerlig

Anmeld

25. januar 2011

6800

ca 30 tomater (i denne årstid plejer jeg at putte noget kocentrat i, da der ikke er meget smag i tomater lige nu)

skær tomaterne i både, i en gryde og dæk dem med vand, lad det små koge i en time

derefter hældes det gennem en si, rør godt i det, for at få så meget vand ud som muligt

tilsæt hønse boullion, hakket løg, lidt fløde, salt og peber

server med pastaskruger og stegte bacontern

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.