Cykelhjelm???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.498 visninger
24 svar
0 synes godt om
25. januar 2011

Klumpe-dumpe

Hejsa håber I kan hjælpe mig lidt.

Malucca ønsker sig en cykelhjelm i fødselsdagsgave. Jeg har nu kikket rigtig mange steder og der hedder de mindste børne hjelme 48-52 cm.

Men men men nu har datteren min, jo et lille kønt hovede, med en stor hjerne derinde

Hendes hovede er altså kun 47 cm. Så kan hun passe sådan en hjelm eller må hun bare vente med at køre på scooter på gader og streder, indtil hendes hoved er 48 cm???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

Barbamama

Uha pas! Men kan du ikke prøve at tage hende med ind i en cykelforretning og så prøve lidt forskellige. De kan jo spændes ind...

Anmeld

25. januar 2011

msax

Hmm... jeg tror du og lillepigen er nød til at tage ind forbi en cykelhandler og prøve jer frem. For selv om de har samme mål på papiret kan de godt have forskellig pasform.

Tror vi prøvede 3 inden vi fandt en der sad godt på Mille's hovede. SMIL fra Mette

Anmeld

25. januar 2011

Klumpe-dumpe

michella80 skriver:

Uha pas! Men kan du ikke prøve at tage hende med ind i en cykelforretning og så prøve lidt forskellige. De kan jo spændes ind...

Har googlet lidt mere, og har fundet nogle ned fra 45 cm. Men dog til over dobbel pris.... Og den første er den der vandt sidste "bedst i test"

Anmeld

25. januar 2011

TbCp

Har du prøvet babysam? Der fandt jeg en meget lille en til Liva, fordi de "almindelige" jeg kunne købe var alt for store.
Tror jeg gav 149,- for den

Anmeld

25. januar 2011

TbCp

HER HER ... den øverste http://www.e-pages.dk/babysam/2/170 42-46 cm og 46-52cm

Anmeld

25. januar 2011

Klumpe-dumpe

TbCp skriver:

Har du prøvet babysam? Der fandt jeg en meget lille en til Liva, fordi de "almindelige" jeg kunne købe var alt for store.
Tror jeg gav 149,- for den

Jubiii, så må jeg derud.

Tark, søde Tina.

Anmeld

25. januar 2011

TbCp

Rose <3 skriver:

Jubiii, så må jeg derud.

Tark, søde Tina.

Så lidt

Måtte selv køre flere steder hen for at finde en der var lille nok til Liva... så nu sparede jeg dig forhåbentlig for nogle kilometre

Anmeld

25. januar 2011

Klumpe-dumpe

TbCp skriver:

Så lidt

Måtte selv køre flere steder hen for at finde en der var lille nok til Liva... så nu sparede jeg dig forhåbentlig for nogle kilometre

Ja det er virkelig også skønt :) Fandt en på nettet, men kostede lige knap 400 ,-. Det synes jeg måske lige var i overkanten....

Det er jo ikke til cykelture, men til når hun nu kan køre på scooter udefor på gaden. (Har godt nok hørt jeg er mærkelig, når jeg vil ha´hun skal havde hjelm på til scooteren, men jeg tror hun kan slå hovedet ligeså meget derpå, som på en 3-hjulet cykel)

Kan Liva cykle på en 3-hjulet, hvis ja hvornår aldersmæssigt startede hun så med det???

Anmeld

25. januar 2011

TbCp

Rose <3 skriver:

Ja det er virkelig også skønt Fandt en på nettet, men kostede lige knap 400 ,-. Det synes jeg måske lige var i overkanten....

Det er jo ikke til cykelture, men til når hun nu kan køre på scooter udefor på gaden. (Har godt nok hørt jeg er mærkelig, når jeg vil ha´hun skal havde hjelm på til scooteren, men jeg tror hun kan slå hovedet ligeså meget derpå, som på en 3-hjulet cykel)

Kan Liva cykle på en 3-hjulet, hvis ja hvornår aldersmæssigt startede hun så med det???

Man kan ligeså godt passe på de små hoveder! Liva har også cykelhjelm på når hun kører på sin løbecykel.

Nej hun kan ikke køre på 3-hjulet, hun kan simpelthen ikke lige greje hvad de der pedaler skal bruges til men tror det er meget normalt at de lærer det i  2 1/2-3 års alderen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.