Skal skoler overholde aldersgrænser på film???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2011

N&J

Znuzke skriver:

Jeg synes helt klart at skolen har et ansvar for at overholde de retningslinier der bliver udstukket ifht. film og aldersgrænser, men det som virkelig gør mig vred ved denne film, er at der ikke har været nogen former for opfølgning. Jeg kan jo se på ham at den har påvirket ham, og jeg tør da slet ikke tænke på hvordan nogle af pigerne har reageret.

Men jeg synes også at der er forskel på at se en film i 9.klasse på efterskolen og så en 7. klasse, hvor der er daglig dialog med forældrene. Vi har fået fine skrivelser omkring fordybelsesugen, så det havde jo været ret let samtidig at skrive at de havde planlagt at vise den film.

Ja, det kunne jeg læse mig frem til efterfølgende, det forstår jeg så heller ikke, uanset om det var en vikar eller ej, tænker at man ikke bør vise en film (uanset hvilken) i seksuel undervisningen uden at følge op på den.

Vi var både 7, 8, 9 og 10. klasser.. men vores lærer tog en snak med os bagefter, til tros for at det var "os" elever der havde valgt den til en videoaften i weekenden. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

mor-til-vanessa

Znuzke skriver:

Synes i at det er ok at skolen selv vurderer om børnene kan klare at se en film?

Jeg har lige fået en 7.klasses elev hjem, som har set en film der hedder "Kids" den skal man være 15 år for at se. Og ud fra beskrivelsen så lyder den virkelig rå. Indledningsscenen er bl.a. en 16 årig som har sex med en 12 årig pige, da han bedst kan lide jomfruer.

De har fordybelsesuge om sexualundervisning, men jeg synes måske det er at gå lige over stregen.

JA det synes jeg helt bestemt de skal. eller også skal de have tilladelse hjemmefra.

Anmeld

25. januar 2011

Kay

IIIIHHHH ALTSÅ!!! nu er jeg jo pædagog... og lige pt. i et vikariat i en sfo (indskolingen) og vi må under ingen omstændighedder vise film der er til en højere aldersklasse end den yngste elev der skal se filmen!

den sidste i 0 klasse er lige blevet 7... så vi må nu vise film op til 7 års grænsen... og jeg syntes det er helt fair for der er sku nok en grund til at der er en aldersgræse!!!

jeg husker også selv sexualundervisning som underlig og uforberedt og som at se film men ikke noget der blev snakket om... af berøringsangste lærer!

jeg har selv under min studie tid brug meget tid på at arbejde med mennesker, seksualitet og kropsbevisthed, både i teori og praksis... og det er pisse vigtigt at vide noget om... og det gær mig godt gal i skralden når jeg ved at skesualundervisningen i danmark har så ringe et niveau som det har!!!

jeg ønsker at læse videre til seksualvejleder når jeg får et job der vil sponsorere dette, da det koster mere end min pengepunk kan klare... men jeg ved bare at jeg ville kunne gøre det såååå meget bedre end mange af de lærer og vikare der gør det nu

ja undskyld min vrede og lidt bandeord... men det er sku en sag jeg brænder for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.