Znuzke skriver:
Synes i at det er ok at skolen selv vurderer om børnene kan klare at se en film?
Jeg har lige fået en 7.klasses elev hjem, som har set en film der hedder "Kids" den skal man være 15 år for at se. Og ud fra beskrivelsen så lyder den virkelig rå. Indledningsscenen er bl.a. en 16 årig som har sex med en 12 årig pige, da han bedst kan lide jomfruer.
De har fordybelsesuge om sexualundervisning, men jeg synes måske det er at gå lige over stregen.
Okey, kan godt huske den film.. og ja den er hård, jomfruen får HIV, mens en anden så hygger sig med hende mens hun ligger døddrukken, og i det hele taget er der bare en masse sex i den, egentlig er den meget sigende omkring konsekvendserne af sex osv., vi så den selv på efterskolen, og der blev vores forældre ikke spurgt, ligesom man jo heller ikke "spørger" forældrene når man viser film i seksuelundervisningen, så jeg er lidt ambivalent omkring denne 80'er film, fordi jeg syntes den var hård at se som 15 årig, men samtidig syntes jeg ikke forældrene skal spørges til råds hver gang der skal vises en film som ikke bør ses af mennesker under en vis alder.
men jeg syntes til gengæld ikke man kan vise sådan en film, uden at orientere forældrene om det, før eller efter og lægge op til at snakke med eleverne omkring det de ser i filmen, så de ikke går derfra lige bagefter, for den er sku barsk...
Anmeld