Hvor mærkede I liv i starten ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2011

thilde-tusindfryd

Carina1977 skriver:

Da jeg mærkede liv, da jeg ventede min søn, der kom sparkene nederst på maven. Jeg tror jeg var 20-22 uger henne da jeg mærkede liv første gang. Jeg var meget overvægtig, og kunne altså sagtens mærke ham alligevel

Ok, ved du hvordan moderkagen og barnet lå ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

Carina1977

thilde-tusindfryd skriver:

Moderkagen lå foran

Anmeld

23. januar 2011

Carina1977

Hov og han lå med benene nedad

Anmeld

23. januar 2011

thilde-tusindfryd

Carina1977 skriver:

Hov og han lå med benene nedad

ok, det er jo samme stilling som hos mig så. Mærkede du det lige midt for maven ? altså igennem moderkage og deller og det hele ?  Eller var det mere ude i en af siderne ?

Anmeld

23. januar 2011

JustMe

Ok, det lyder til, at det mest er i siderne, I mærker det. Det er måske også det mest naturlige. Ihf hvis barnet ligger generelt, som min gjorde til scanningen.

Jeg sidder nogle gange med hænderne på maven, dels for at skabe lidt kontakt, dels for at se, om jeg kan mærke noget. Så er det jo en god ting at vide, hvor man har størst chance for at mærke noget

Hvis du ikke kan mærke noget indefra endnu, tvivler jeg på, at du kan mærke noget udenpå med hænderne. Min spirrevip skal i hvert fald sparke godt til, før jeg kan mærke det med hænderne på ydersiden af mit maveskind. Jeg er ikke overvægtig, men har dog foranliggende moderkage.

Jeg kan til tider mærke meget tydelige spark og bump, uden at kunne mærke det med hænderne. Dog har jeg erfaret, at det er nemmere for mig at opfange de små bump, der skulle være, med fingrene/fingerspidserne frem for håndfladerne

Jeg mærkede fra uge 15 små bobler ca. en gang eller to i løbet af dagen én dag om ugen indtil uge 17-18-stykker. Så begyndte det at kilde helt vildt helt ude i siderne, lidt under navlen. Da det blev til "fiskeslag" okring uge 19 var det også under navlen, ude i siderne...ned mod lysken. Nu hvor jeg mærker deciderede spark/bump, skifter det meget alt efter, hvordan hun ligger. Som regel er det i en af siderne midt mellem navle og hhv. venstre eller højre lyske; enkelte gange er det oppe omkring navlen og i dag har det været nede omkring skambenet

Anmeld

23. januar 2011

JustMe

Jeg er forresten 23+0 i dag.

Anmeld

24. januar 2011

Carina1977

ok, det er jo samme stilling som hos mig så. Mærkede du det lige midt for maven ? altså igennem moderkage og deller og det hele ?  Eller var det mere ude i en af siderne ?

Det var midtfor maven, men den nederste del af maven, hvis du forstår?

Anmeld

24. januar 2011

thilde-tusindfryd

Carina1977 skriver:

Det var midtfor maven, men den nederste del af maven, hvis du forstår?

Hm...ok, men der ligger moderkagen jo så ? Kan barnet godt sparke igennem den ?

Jeg har prøvet at holde hænderne på imorges, da jeg vågnede, og prøvet om jeg ku mærke barnet enten på den ene eller anden måde, men der er ikke noget. Jo, jeg har masser af bobler i maven, men om det nu er luft eller barn, det kan jeg ikke blive klog på. Og jeg har også oplevet kildren ved venstre lyske, men det var kun et par dage. Synes godt, hun snart ku give lidt livstegn fra sig. Jeg ved jo, hun er der og har det godt

Anmeld

24. januar 2011

Rebecca55

Ok, det lyder til, at det mest er i siderne, I mærker det. Det er måske også det mest naturlige. Ihf hvis barnet ligger generelt, som min gjorde til scanningen.

Jeg sidder nogle gange med hænderne på maven, dels for at skabe lidt kontakt, dels for at se, om jeg kan mærke noget. Så er det jo en god ting at vide, hvor man har størst chance for at mærke noget

Ved godt jeg mærker hurtigere liv nu jeg venter 3. Men jeg mærkede bobler omkring uge 11-12 ca. Er nu i uge 15+2 og der er godt gang i den der ligger i venstre side, hvorimod de 2 andre er lidt roligere. Men vi kan ikke rigtig mærke noget udenpå endnu, det er kun mig der kan mærke dem indvendig. Men glæder mig til min kæreste også kan mærke dem. 

Anmeld

24. januar 2011

Carina1977

Hm...ok, men der ligger moderkagen jo så ? Kan barnet godt sparke igennem den ?

Jeg har prøvet at holde hænderne på imorges, da jeg vågnede, og prøvet om jeg ku mærke barnet enten på den ene eller anden måde, men der er ikke noget. Jo, jeg har masser af bobler i maven, men om det nu er luft eller barn, det kan jeg ikke blive klog på. Og jeg har også oplevet kildren ved venstre lyske, men det var kun et par dage. Synes godt, hun snart ku give lidt livstegn fra sig. Jeg ved jo, hun er der og har det godt

Ja det kunne den jo åbenbart ved mig  jeg kunne heller ikke mærke det når jeg lagde min hånd på min mave....det var mere sådan indvendig jeg kunne mærke det. Hmm svært at forklare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.