thilde-tusindfryd skriver:
Ok, det lyder til, at det mest er i siderne, I mærker det. Det er måske også det mest naturlige. Ihf hvis barnet ligger generelt, som min gjorde til scanningen.
Jeg sidder nogle gange med hænderne på maven, dels for at skabe lidt kontakt, dels for at se, om jeg kan mærke noget. Så er det jo en god ting at vide, hvor man har størst chance for at mærke noget 
Hvis du ikke kan mærke noget indefra endnu, tvivler jeg på, at du kan mærke noget udenpå med hænderne. Min spirrevip skal i hvert fald sparke godt til, før jeg kan mærke det med hænderne på ydersiden af mit maveskind. Jeg er ikke overvægtig, men har dog foranliggende moderkage.
Jeg kan til tider mærke meget tydelige spark og bump, uden at kunne mærke det med hænderne. Dog har jeg erfaret, at det er nemmere for mig at opfange de små bump, der skulle være, med fingrene/fingerspidserne frem for håndfladerne 
Jeg mærkede fra uge 15 små bobler ca. en gang eller to i løbet af dagen én dag om ugen indtil uge 17-18-stykker. Så begyndte det at kilde helt vildt helt ude i siderne, lidt under navlen. Da det blev til "fiskeslag" okring uge 19 var det også under navlen, ude i siderne...ned mod lysken. Nu hvor jeg mærker deciderede spark/bump, skifter det meget alt efter, hvordan hun ligger. Som regel er det i en af siderne midt mellem navle og hhv. venstre eller højre lyske; enkelte gange er det oppe omkring navlen og i dag har det været nede omkring skambenet 
Anmeld