Hvor mærkede I liv i starten ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.782 visninger
24 svar
0 synes godt om
23. januar 2011

thilde-tusindfryd

På scanningsbilledet fornylig ku jeg se, at babyen ligger godt gemt bag moderkage og deller forneden på min mave. Den lå med hovedet op mod navlen og fødderne nederst i mit bækken. Og det var omkring hovedet, hvor der var bedst kontakt med mit maveskind. Altså mest yderligt. Men det er jo med fødderne baby sparker. Hvis hun fortsat ligger sådan og sparker nederst i mit bækken, tror jeg der går lang tid, inden jeg kan mærke noget.

Hvor mærkede I liv i starten ? Var det ude i siderne af maven ? Ved navleområdet ? Eller nederst på maven ? Midtpå ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

Clisolka

Jeg mærkede Isabella da jeg var 17+4 - der lå hun i min venstre side og "killede" mig...  Hele graviditeten igennem var min venstre side hendes fortrukne side

Anmeld

23. januar 2011

thilde-tusindfryd

bb78 skriver:

Jeg mærkede Isabella da jeg var 17+4 - der lå hun i min venstre side og "killede" mig...  Hele graviditeten igennem var min venstre side hendes fortrukne side

Ok, hvordan mærkede du hende så der ? Med spark ?

Anmeld

23. januar 2011

misslea

thilde-tusindfryd skriver:

På scanningsbilledet fornylig ku jeg se, at babyen ligger godt gemt bag moderkage og deller forneden på min mave. Den lå med hovedet op mod navlen og fødderne nederst i mit bækken. Og det var omkring hovedet, hvor der var bedst kontakt med mit maveskind. Altså mest yderligt. Men det er jo med fødderne baby sparker. Hvis hun fortsat ligger sådan og sparker nederst i mit bækken, tror jeg der går lang tid, inden jeg kan mærke noget.

Hvor mærkede I liv i starten ? Var det ude i siderne af maven ? Ved navleområdet ? Eller nederst på maven ? Midtpå ?

Hejsa...

Jeg mærkede Wilma for første gang (eller dér var jeg i hvert fald ikke i tvivl længere) da jeg var i 17. uge!

Min moderkage lå også ud mod maveskindet, så jeg havde ellers forberedt mig på, at der ville gå lidt tid!

Jeg mærkede to små "banke-på" prik nede til højre for min navle! - sådan "duk-duk"!!!

Anmeld

23. januar 2011

otlitrom

Jeg mærkede liv første gang da jeg va 14+3. Det var ligesom om det boblede under navlen. Efterfølgende har jeg mest følt det som om baby ruller rundt inde i maven, og ikke mange deciderede spark. Men de puf jeg har følt har været i højre side, lidt under navle-højde...

Anmeld

23. januar 2011

tingimor

mærket lille pige i 20 plus og hun sparker/bumber så jeg kan mærke et lille ryg på indersiden i højer side. er vist stadig hende fortrukende  side at drille mor i.

har forresten også en udadlægende moderkage som de hvist kalder det.

Anmeld

23. januar 2011

Clisolka

Ok, hvordan mærkede du hende så der ? Med spark ?

Ja, det var nogle små spark der kom - det var først senere hen i min graviditet at jeg kunne mærke de berømte bobler

Anmeld

23. januar 2011

Sitrani

Jeg har slet ikke mærket liv endnu, men det kommer nok... Jeg er 17+1 i dag, og glæææder mig til jeg kan mærke den lille tumle rundt derinde 

Held og lykke med det hele 

Hilsen Sille

Anmeld

23. januar 2011

thilde-tusindfryd

Ok, det lyder til, at det mest er i siderne, I mærker det. Det er måske også det mest naturlige. Ihf hvis barnet ligger generelt, som min gjorde til scanningen.

Jeg sidder nogle gange med hænderne på maven, dels for at skabe lidt kontakt, dels for at se, om jeg kan mærke noget. Så er det jo en god ting at vide, hvor man har størst chance for at mærke noget

Anmeld

23. januar 2011

Carina1977

Da jeg mærkede liv, da jeg ventede min søn, der kom sparkene nederst på maven. Jeg tror jeg var 20-22 uger henne da jeg mærkede liv første gang. Jeg var meget overvægtig, og kunne altså sagtens mærke ham alligevel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.