Hvor stor chance er der for tvillingere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2011

Mira0911

Chatarina skriver:

min mormor var tvilling og havde et hold tvillinger mere som søskende. min mor fik ikke tvillinger men jeg har fået et hold tvillinger tvægget og en enkelt bagefter. de fleste troede vi skulle have tvillinger igen fordi min mave blev så stor, men der var altså kun en

Har også hørt den ved andre gravide, "Ja du skal da helt klart have tvillinger" 

Fik det også selv at  vide da jeg ventede Julie... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

Mira0911

SussieThyssen skriver:

Det kunne nu godt lyde som om, der er ret store anlæg for at du kan få tvillinger.
Så det bliver da spændende at se, om du skal have en eller to af de små troldunger.
Men se det på maven, kan man altså ikke.
Nogle er bare store fra starten, andre kan gå og være direkte frustrerede over at maven slet ikke vokser.
Tænk på Kronprinsesse Mary...mindre tvillingemave har man sjældent set.
Så hvis du ikke vil betale for en ekstra scanning, så lad være, du skal jo også tidsnok få at vide om der er en eller to. 

Kærligst
Sussie

(Det staves tvillinger og ikke tvillingere)

Ja det bliver spændende at se hvor mange der er.... 

Fniiiis... Lærte også noget nyt idag mht stavelse af tvillinger 

Anmeld

23. januar 2011

SussieThyssen

MoarJ skriver:

Ja det bliver spændende at se hvor mange der er.... 

Fniiiis... Lærte også noget nyt idag mht stavelse af tvillinger 

Hehe...ja man kan let få ord galt i halsen...der er også rigtig mange der skriver "massere"
Vi kender jo også til det der, at man skal skrive et ord, man har skrevet en million gange og pludselig *pling* så kan man bare ikke

Anmeld

23. januar 2011

Mira0911

SussieThyssen skriver:

Hehe...ja man kan let få ord galt i halsen...der er også rigtig mange der skriver "massere"
Vi kender jo også til det der, at man skal skrive et ord, man har skrevet en million gange og pludselig *pling* så kan man bare ikke

Lige præcis... 

Jeg har altid problemer med Ligger og lægger... Aner slet ikke i hvilken sammenhæng jeg skal bruge det... 

Så når jeg skriver noget er det altid ordet Ligger jeg bruger... 

Anmeld

23. januar 2011

SussieThyssen

MoarJ skriver:

Lige præcis... 

Jeg har altid problemer med Ligger og lægger... Aner slet ikke i hvilken sammenhæng jeg skal bruge det... 

Hehe...det har jeg godt lagt mærke til

Det er faktisk ret let..jeg skal give dig det lille huske-trick jeg altid har give mine elever.

Ligger bruger du når noget ligger stille. Tænk på et lig, det rører sig ikke.
Du ligger på sengen, bogen ligger på bordet. Men det er ikke i bevægelse. Husk ordet "lig" i forbindelse med ligger..det er uden bevægelse.

Lægger er en bevægelse.
Man lægger bogen på bordet, man lægger sig på sengen.
Hønen lægger et æg (det glider ud)
Håber den virker

Anmeld

23. januar 2011

Mira0911

SussieThyssen skriver:

Hehe...det har jeg godt lagt mærke til

Det er faktisk ret let..jeg skal give dig det lille huske-trick jeg altid har give mine elever.

Ligger bruger du når noget ligger stille. Tænk på et lig, det rører sig ikke.
Du ligger på sengen, bogen ligger på bordet. Men det er ikke i bevægelse. Husk ordet "lig" i forbindelse med ligger..det er uden bevægelse.

Lægger er en bevægelse.
Man lægger bogen på bordet, man lægger sig på sengen.
Hønen lægger et æg (det glider ud)
Håber den virker

Jeg skriver den hvert fald bag øret... 

Anmeld

23. januar 2011

tinasmor

MoarJ skriver:

Bliver maven virkelig hurtigere stor når der ikke er langt imellem børnene? 

Julie bliver 2 år til Februar... 

Min pige var også ca 2 da jeg blev gravid sidst. Jeg blev hurtig meget stor (mistede desværre senere henne i graviditeten) Nu er hun 3 år og jeg er ca 4 måneder og denne gang gik det ikke så hurtigt.

Håber du på tvillinger?

Anmeld

23. januar 2011

Mira0911

tinasmor skriver:

Min pige var også ca 2 da jeg blev gravid sidst. Jeg blev hurtig meget stor (mistede desværre senere henne i graviditeten) Nu er hun 3 år og jeg er ca 4 måneder og denne gang gik det ikke så hurtigt.

Håber du på tvillinger?

Okey... Jeg har blandet følelser mht tvillinger... Hvis det skulle ske og være 2, jamen så tager vi den oplevelse med.. 

Anmeld

23. januar 2011

tinasmor

MoarJ skriver:

Lige præcis... 

Ligger: Når kan man huske på "i" som i "stille". Dvs feks noget der ligger på bordet som ikke bevæger sig.

Eks: Bogen ligger på bordet.

Lægger: "æ" som i "bevægelse". Dvs f.eks når man laver en bevægelse.

Eks: Jeg lægger bogen tilbage på bordet.

Anmeld

23. januar 2011

tinasmor

MoarJ skriver:

Okey... Jeg har blandet følelser mht tvillinger... Hvis det skulle ske og være 2, jamen så tager vi den oplevelse med.. 

Ja, jeg tænkte også denne gang: Jeg vil helst have en enkelt, men er der to, jamen så er det jo bare sådan det er, og så tager man jo det med.

Husk opdate når du er blevet scannet engang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.