Hvor stor chance er der for tvillingere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2011

tinasmor

Man siger jo at det som regel springer et led over.

Jeg gav 500 kr for tryghedsscanning. Men du har jo kun 5 uger tilbage inden du får tilbudt NF scanning så det kan være du kan vente.

Min mormor var tvilling men hverken mig eller min søster har nogle af gangene ventet tvillinger.

Til gengæld hører man også tit om folk uden nogle i familien (og som ikke er kunstigt lavet) som har fået tvillinger. Så jeg tror nogle gange det er lige så meget held/uheld (om man nu ønsker eller ej) om man får tvillinger.

Som en anden også siger, så bliver man tit størrer anden gang. Specielt hvis der ikke er så lang tid mellem børnene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

Janni85

Der er slet ingen tvillinger i min eller min mand´s familie. Men vi fik tvillinger. De er tveægget. Min storebror og han´s kæreste har fået enægget tvillinger. Det er så herligt med tvillinger!!!

Vil du ønske at det var tvillinger eller...?

Anmeld

23. januar 2011

ChatH

MoarJ skriver:

Er der nogle der ved noget om det? 

Mange i min familie har fået tvillinger... Min faster har et hold tvillinger, 2 af mine kusiner har tvillinger, mange på min bio fars side har også tvillinger.. 

Hvor stor chance er der for at jeg måske kunne ske og vente tvillinger? 

Min faster synes min ligner en tvillingemave allerede? 

Hmm... 

min mormor var tvilling og havde et hold tvillinger mere som søskende. min mor fik ikke tvillinger men jeg har fået et hold tvillinger tvægget og en enkelt bagefter. de fleste troede vi skulle have tvillinger igen fordi min mave blev så stor, men der var altså kun en

Anmeld

23. januar 2011

Diana...

He he hvordan ser en tvillinge mave ud, ligner den ikke alle andre maver 

Man kan få en henvisning hos sin læge til en trykheds scanning hvis man har mistanke om tvillinger eller hvis man er nervøs så prøv at snakke med din læge, det jo spændende. 

Anmeld

23. januar 2011

mamiolvi

Jeg har tvillingere som i dag er 9 år gamle. Det fandt jordemoderne ud af ved første besøg da min livmoder var stor.

Anmeld

23. januar 2011

SussieThyssen

Det kunne nu godt lyde som om, der er ret store anlæg for at du kan få tvillinger.
Så det bliver da spændende at se, om du skal have en eller to af de små troldunger.
Men se det på maven, kan man altså ikke.
Nogle er bare store fra starten, andre kan gå og være direkte frustrerede over at maven slet ikke vokser.
Tænk på Kronprinsesse Mary...mindre tvillingemave har man sjældent set.
Så hvis du ikke vil betale for en ekstra scanning, så lad være, du skal jo også tidsnok få at vide om der er en eller to. 

Kærligst
Sussie

(Det staves tvillinger og ikke tvillingere)

Anmeld

23. januar 2011

Mira0911

Diana... skriver:

He he hvordan ser en tvillinge mave ud, ligner den ikke alle andre maver 

Man kan få en henvisning hos sin læge til en trykheds scanning hvis man har mistanke om tvillinger eller hvis man er nervøs så prøv at snakke med din læge, det jo spændende. 

Jeg aner heller ikke hvordan en tvillinge mave ser ud... Højst sandsynlig ligesom mange andre gravide maver... 

Hvis man får en henvisning fra sin læge til trygheds scanning, så koster det vel også? 

Anmeld

23. januar 2011

Mira0911

Janni85 skriver:

Der er slet ingen tvillinger i min eller min mand´s familie. Men vi fik tvillinger. De er tveægget. Min storebror og han´s kæreste har fået enægget tvillinger. Det er så herligt med tvillinger!!!

Vil du ønske at det var tvillinger eller...?

Uh følelserne er meget blandet mht tvillinger... Hvis der skulle ske og være to, jamen så tager vi da det med som en oplevelse... 

Jeg må se når jeg kommer til scanning om hvor mange der er.. 

Anmeld

23. januar 2011

Mira0911

perlestump skriver:

hej

jeg er selv tvilling

min mor fik 2 hold tvillinger , men mig og min tvilling viste de det så ikke før hun var 8 mdr henne da jeg lå under ribbenen (veje 1605 g ved fødsel til termin)

i 1995 født min  mor så tvillinger igen

min moster har tvillinger osse og en anden fik sin tvillingfoster skåret ud af halsen/nakken hvor gammel hun var da det sket ved jeg ikke

min kusine har tvilinger

så osse mange tvillinger i min familie

chancen er der men om det bliver dig vil kun vides når du har været til den første scanning søde

mine piger har større chance for at få tvillinger da jeg er en

knus

Jeg skal bare have tålmodigheden... Det burde jeg også kunne vente med at se til NF... Spændende er det... 

Anmeld

23. januar 2011

Mira0911

tinasmor skriver:

Man siger jo at det som regel springer et led over.

Jeg gav 500 kr for tryghedsscanning. Men du har jo kun 5 uger tilbage inden du får tilbudt NF scanning så det kan være du kan vente.

Min mormor var tvilling men hverken mig eller min søster har nogle af gangene ventet tvillinger.

Til gengæld hører man også tit om folk uden nogle i familien (og som ikke er kunstigt lavet) som har fået tvillinger. Så jeg tror nogle gange det er lige så meget held/uheld (om man nu ønsker eller ej) om man får tvillinger.

Som en anden også siger, så bliver man tit størrer anden gang. Specielt hvis der ikke er så lang tid mellem børnene.

Bliver maven virkelig hurtigere stor når der ikke er langt imellem børnene? 

Julie bliver 2 år til Februar... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.