Bøger til en kommende folkeskolelærer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2011

betiinsen

det hedder altid indskoling 1-3 klasse.

mellemtrinnet 4-6 klasse og udskoling 7-9 klasse

vil sige du kan godt læse nogle bøger inden, men det er meget svært at ramme nogle af de bøger du kommer til at bruge.. vi har f.eks. en lærer der har valgt at ingen af vores bøger er mere end 1-2 år gamle, dvs. har faktisk måtte købe alt fra nyt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

Mussi30

Risen skriver:

okay det vil jeg huske på. Jeg vil dog vente med at købe for mange før jeg ved hvilke bøger vi rent faktisk skal bruge

Helt i orden, og i øvrigt en god ide

For man kan altså hurtigt købe sig fattig i forvejen

Anmeld

21. januar 2011

Karina84

Risen skriver:

Okay den vil jeg prøve at skaffe så

Tak for dine råd. 

Lige et sidste spørgsmål - har det været nemt med hensyn til barsel og graviditet på uddannelsen? Vil jo selv gernehave 1 mere om få år. 

Mht. barsel, så er det meget normalt på mit seminarie at man ikke holder barsel fra uddannelsen, da man er i skole max 8-12 lektioner om ugen, dvs. 2-3 dage  Så derfor holder jeg heller ikke barsel, men kommer til at gå glip at nogle timer selvfølgelig og det er lærerne meget forstående overfor. Har 2 eksamener til sommer, som jeg alt efter hvordan det går med bettemand må klare så godt jeg kan

Anmeld

21. januar 2011

Risen

Karina84 skriver:

Ja jeg synes jo også at det kunne være rart at få det genopfrisket, så man faktisk havde forstand på det man skulle ud og undervise i... Især i faget matematik, for hvis ikke ungerne forstår det, så skal du måske forklare det på 5 andre måder og det kræver altså at du selv virkelig forstår hvad det handler om. Nå, men ja det er en anden snak og diskution, som jeg heldigvis er ovre da det fag er bestået

Det første år har man sådan noget generelt noget og så på 2.år skal man vælge om man vil ha indskolingen eller udskolingen. Mellemtrinnet (4-6) mener jeg hører med til udskolingen men jeg tror også at de der har de små berører ting som har med de klasser at gøre.

Ja det er netop det jeg mener. Bliver jo nødt til at have helt styr på tingene selv hvis jeg skal undervise i dem

Hvad er det for et fag du har været oppe i og overstået? 

Er du ellers glad for studiet? -og tror du det bliver nemt at få job bagefter?  

Gives der egentlig karakterer eller hedder det bestået/ikke bestået?

Undskylder de mange spørgsmål, men du sagde jo det var ok

Anmeld

21. januar 2011

Risen

Karina84 skriver:

Mht. barsel, så er det meget normalt på mit seminarie at man ikke holder barsel fra uddannelsen, da man er i skole max 8-12 lektioner om ugen, dvs. 2-3 dage  Så derfor holder jeg heller ikke barsel, men kommer til at gå glip at nogle timer selvfølgelig og det er lærerne meget forstående overfor. Har 2 eksamener til sommer, som jeg alt efter hvordan det går med bettemand må klare så godt jeg kan

okay det forstår jeg ikke helt. Går du i skole samtidig med du passer dit barn eller er du bare ikke i skole? hihi

Anmeld

21. januar 2011

Risen

Mussi30 skriver:

Helt i orden, og i øvrigt en god ide

For man kan altså hurtigt købe sig fattig i forvejen

Tilføjer dig lige som ven, så jeg kan huske dit brugernavn til den tid.

Anmeld

21. januar 2011

Karina84

Risen skriver:

Ja det er netop det jeg mener. Bliver jo nødt til at have helt styr på tingene selv hvis jeg skal undervise i dem

Hvad er det for et fag du har været oppe i og overstået? 

Er du ellers glad for studiet? -og tror du det bliver nemt at få job bagefter?  

Gives der egentlig karakterer eller hedder det bestået/ikke bestået?

Undskylder de mange spørgsmål, men du sagde jo det var ok

Hehe ja da, det er helt ok

Jamen i sommers bestod jeg matematik, vi var til en skriftlig og en mundtlige eksamen, og vi fik karakterer. Så var jeg til en psykologi-eksamen også, hvor vi fik karakterer. 
1.år var jeg til en slags stop-prøve/prøveeksamen i matematik og det var bare en bestået/ikke-bestået. Så var vi til en KLM (kristendom-livsoplysning-medborgerskabs) eksamen også hvor vi fik karakterer.

I år skal jeg til en stop-prøve i engelsk, og så er faget i år pædagogik, som vi så afslutter og får altså så også karaktere for den.

Selve uddannelsen kunne sagtens være meget bedre... men når man så kommer i praktik og står der hvor man kommer til at stå når man er færdig, jamen så er det det hele værd. Det er suuuuper fedt at lære en masse dejlige unger at kende, og kunne prøve en masse ting af. Så ja - jeg er rigtig glad for det og har ikke fortrudt!

Mht job-mulighederne så håber jeg da at de er gode - nu er jeg jo fra en lille årgang og jeg startede inden den der finanskrise. På seminariet i skive kunne man sagtens mærke at der kom mange til, som valgte det fordi at de bare skulle igang med noget... (ved godt at det slet slet ikke er alle).
De siger jo at der er mange der går på pension her de næste år, så håber der er plads til mig et sted

Anmeld

21. januar 2011

Karina84

Risen skriver:

okay det forstår jeg ikke helt. Går du i skole samtidig med du passer dit barn eller er du bare ikke i skole? hihi

Nu er han jo ikke kommet endnu, og jeg aner ikke hvor nem han bliver jo... men jeg satser på at ta derop til vejledning og måske følge lidt timer, hvis jeg kan. Jeg har termin 5 marts, så dvs der er et par måneder tilbage inden vi får læseferie 1.maj. Og efter de to eksamener, så er der en dejlig lang sommerferie, og så ser vi hvordan og hvorledes det ser ud til august. Men ja, ellers tager jeg ham med, hihi seminariet er fyldt med barnevogne, så det er helt normalt

Min kæreste går også i skole, og har jo så heldigvis også nogle korte dage. Men ja vi tager det lidt som det kommer, det er ikke til at vide hvordan det bliver når først han kommer.

Anmeld

21. januar 2011

Mussi30

Risen skriver:

Tilføjer dig lige som ven, så jeg kan huske dit brugernavn til den tid.

Hvilket seminarium skal du gå på?

Jeg har selv gået på Blaagaard

Anmeld

21. januar 2011

Risen

Karina84 skriver:

Nu er han jo ikke kommet endnu, og jeg aner ikke hvor nem han bliver jo... men jeg satser på at ta derop til vejledning og måske følge lidt timer, hvis jeg kan. Jeg har termin 5 marts, så dvs der er et par måneder tilbage inden vi får læseferie 1.maj. Og efter de to eksamener, så er der en dejlig lang sommerferie, og så ser vi hvordan og hvorledes det ser ud til august. Men ja, ellers tager jeg ham med, hihi seminariet er fyldt med barnevogne, så det er helt normalt

Min kæreste går også i skole, og har jo så heldigvis også nogle korte dage. Men ja vi tager det lidt som det kommer, det er ikke til at vide hvordan det bliver når først han kommer.

Arh hvor vildt. Så du kan faktisk have dit barn med til undervisning? Det vidste jeg da overhovedet ikke. Hvor dejligt. Tusinde tak for dine svar! De er guld værd! Det er altid rart at være lidt på forkant med det man kaster sig ud i. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.