Bøger til en kommende folkeskolelærer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.881 visninger
38 svar
0 synes godt om
21. januar 2011

Risen

Hej piger, 

Jeg starter op til sommer med at læse dansk, billedekunst og samfundsfag på lærerseminariet og vil i den forbindelse gerne have råd og ideer til bøger (især i dansk faget) som jeg kan læse imens jeg går på barsel og inden jeg starter. Det er nu snart 2 år siden jeg gik i skole og har derfor brug for at komme lidt ind i takten igen. 

Så forslag modtages glædeligt !!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

Risen

21. januar 2011

betiinsen

hmm læser til til folkeskolelærer, og er igang med 2 år. Så tænkte lidt på du da kun skal have dansk de to første år, og derefter et år billedkunst og et år af det sidste fag du vælger..

derfor vil jeg råde dig til kun at læse dansk indtil, da du ikke skal bruge det andet før om min. 2 1/2 år..

Jeg er færdig med dansk til aug. ( vælger først at gå til eksamen til aug. da jeg har termin midt i den rigtige eksamen) Jeg har en masse nye bøger bagefter som jeg gerne vil sælge til dig, men der er jo lidt tid endnu

Anmeld

21. januar 2011

Karina84

Jeg er igang med mit 3 år på læreruddannelsen, men det er i Skive og jeg kan se du bor i Kbh. Uddannelsen er vist meget forskellig alt efter hvilket seminarie man tager det på, så jeg ved ikke hvor meget jeg kan hjælpe med sådan mht. bøger.

Men har du ellers nogle spørgsmål til uddannelsen, fag, praktik osv. skal du være velkommen til at spørge eller sende en PB.

Anmeld

21. januar 2011

Risen

betiinsen skriver:

hmm læser til til folkeskolelærer, og er igang med 2 år. Så tænkte lidt på du da kun skal have dansk de to første år, og derefter et år billedkunst og et år af det sidste fag du vælger..

derfor vil jeg råde dig til kun at læse dansk indtil, da du ikke skal bruge det andet før om min. 2 1/2 år..

Jeg er færdig med dansk til aug. ( vælger først at gå til eksamen til aug. da jeg har termin midt i den rigtige eksamen) Jeg har en masse nye bøger bagefter som jeg gerne vil sælge til dig, men der er jo lidt tid endnu

Okay tak for rådet Vil meget gerne købe dine bøger når jeg starter .. 

Hvilke bøger (romaner, noveller etc. ) vil du anbefale jeg kan læse inden jeg starter op? 

Anmeld

21. januar 2011

Risen

Karina84 skriver:

Jeg er igang med mit 3 år på læreruddannelsen, men det er i Skive og jeg kan se du bor i Kbh. Uddannelsen er vist meget forskellig alt efter hvilket seminarie man tager det på, så jeg ved ikke hvor meget jeg kan hjælpe med sådan mht. bøger.

Men har du ellers nogle spørgsmål til uddannelsen, fag, praktik osv. skal du være velkommen til at spørge eller sende en PB.

Ja det kan jeg forstå. Læser I slet ikke romaner , digte osv på skolen, eller er det mest det grammatiske i laver?  

Anmeld

21. januar 2011

betiinsen

Karina84 skriver:

Hmm nej det er ikke forskelligt rundt omkring i landet.. reformen er den samme, det blev dog ændret så dem der går 3 års nu, har den gamle reform og dem der går 2 års nu har den nye reform.. og der er virkelig stort forskel... meget..

Min svoger er lige så langt som mig, og læser i kbh som matematiklærer på andet år, og vi kan følge hinanden præcis, da vi på alle seminar skal følge reformen

Anmeld

21. januar 2011

betiinsen

Risen skriver:

Ja det kan jeg forstå. Læser I slet ikke romaner , digte osv på skolen, eller er det mest det grammatiske i laver?  

Hmm nej ikke specielt meget, man læser meget faglige tekster synes jeg.. en bog jeg kan anbefale inden, er bogen der hedder Mosaikker på danskstudiet.. den er til mellemtrinnet? så der var en pige herinde der solgte den, er jeg ret sikker på..

det er jo sådan at de to første år på seminariet efter den nye reform kan du kun vælge mellem disse 3 fag:

Dansk, matematik, og N/T.. og det fylder så for de første to år.. derudover har man nogle små fag som pædagogik, psykologi osv. ( men dem skal man ikke vælge, dem skal man have)

Anmeld

21. januar 2011

Karina84

Risen skriver:

Nu havde jeg så matematik i stedet for dansk de første to år, så jeg tør ikke sige for meget om det fag. Men jo det tror jeg da at dansk folkene gør... men igen jeg tror meget det afhænger af hvilken lærer du får osv. Det man lærer dansk og matematik, er jo hvordan man underviser i det liniefag. I matematik på mit seminarie har det man lærer på skolen slet ikke noget at gøre med det man skal undervise i ude i folkeskolen (hvilket var vildt frustrerende med det er en anden snak &nbsp

Jeg har engelsk nu sammen med en del dansk folk, og jeg kan høre på dem at f.eks. grammatik er ikke noget de har haft vildt meget af.

Anmeld

21. januar 2011

Karina84

betiinsen skriver:

Hmm nej det er ikke forskelligt rundt omkring i landet.. reformen er den samme, det blev dog ændret så dem der går 3 års nu, har den gamle reform og dem der går 2 års nu har den nye reform.. og der er virkelig stort forskel... meget..

Min svoger er lige så langt som mig, og læser i kbh som matematiklærer på andet år, og vi kan følge hinanden præcis, da vi på alle seminar skal følge reformen

Ja det er rigtig, men f.eks har Skive fået lov til at gøre idræt og historie 1 årig, for os som startede på 3.år her sidste sommer... Og jeg tænker også lidt i bøger osv. Tror ikke alle lærerne rundt om i landet bruger de samme bøger (hvilket vel er meget normalt for alle uddannelser).

Ved også at timeantallet afhænger af hvor mange elever seminariet har - det har vi i hvert fald hørt de andre år fra lærerne.

Men ja ellers så er formen vel den samme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.