Bøger til en kommende folkeskolelærer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2011

betiinsen

Karina84 skriver:

Nu havde jeg så matematik i stedet for dansk de første to år, så jeg tør ikke sige for meget om det fag. Men jo det tror jeg da at dansk folkene gør... men igen jeg tror meget det afhænger af hvilken lærer du får osv. Det man lærer dansk og matematik, er jo hvordan man underviser i det liniefag. I matematik på mit seminarie har det man lærer på skolen slet ikke noget at gøre med det man skal undervise i ude i folkeskolen (hvilket var vildt frustrerende med det er en anden snak &nbsp

Jeg har engelsk nu sammen med en del dansk folk, og jeg kan høre på dem at f.eks. grammatik er ikke noget de har haft vildt meget af.

nej giver jeg dig ret i, de forventer man kan grammatik i forvejen, det bliver ikke rigtigt gennemgået.

Og som Karina også siger, så bliver du ikke så meget undervist i det du faktisk skal undervise i, ude i folkeskolen, ret mærkeligt, men sådan er det desværre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

Risen

betiinsen skriver:

Hmm nej ikke specielt meget, man læser meget faglige tekster synes jeg.. en bog jeg kan anbefale inden, er bogen der hedder Mosaikker på danskstudiet.. den er til mellemtrinnet? så der var en pige herinde der solgte den, er jeg ret sikker på..

det er jo sådan at de to første år på seminariet efter den nye reform kan du kun vælge mellem disse 3 fag:

Dansk, matematik, og N/T.. og det fylder så for de første to år.. derudover har man nogle små fag som pædagogik, psykologi osv. ( men dem skal man ikke vælge, dem skal man have)

OKay tak for det. Hvad har i læst på første år?  

Anmeld

21. januar 2011

LR85

har ikke læst alt, så ved ikke om du har fået hva du søger, men NATTERGALEN har vist en del bøger til salg. og mener bestemt a det er til folkeskolenlære udd.

Anmeld

21. januar 2011

Risen

Karina84 skriver:

Nu havde jeg så matematik i stedet for dansk de første to år, så jeg tør ikke sige for meget om det fag. Men jo det tror jeg da at dansk folkene gør... men igen jeg tror meget det afhænger af hvilken lærer du får osv. Det man lærer dansk og matematik, er jo hvordan man underviser i det liniefag. I matematik på mit seminarie har det man lærer på skolen slet ikke noget at gøre med det man skal undervise i ude i folkeskolen (hvilket var vildt frustrerende med det er en anden snak &nbsp

Jeg har engelsk nu sammen med en del dansk folk, og jeg kan høre på dem at f.eks. grammatik er ikke noget de har haft vildt meget af.

Okay havde ellers  håbet på der kom en del grammatik indover, da jeg selv til tider kan blive en smule i tvivl om eksempel kommaregler.  Men det er selvfølgeligt klart man ikke læse 9 klasses pensum men derimod hvordan man lære ungerne hvordan de skal læse det. - Er klasserne opdelt efter 0-6 studernede og 7-9 studerende? Ja ikke?

Anmeld

21. januar 2011

betiinsen

det er meget forskelligt fra lærer til lærer og seminar til seminar.. hvilke bøger man læser, men vores grundbog var den der hedder mosaikker til danskstudiet.. her har du det første år mellemtrinnet, på andet år skal du så vælge om du vil tage ind eller udskolingen

Jeg har valgt at læse dansk de 2 første år, billedkunst 3 år, og tror dansk som andetsprog på 4 år

Anmeld

21. januar 2011

Mussi30

Jeg har også en masse bøger du gerne må købe

Jeg har læst både dansk og billedkunst

Anmeld

21. januar 2011

Risen

betiinsen skriver:

det er meget forskelligt fra lærer til lærer og seminar til seminar.. hvilke bøger man læser, men vores grundbog var den der hedder mosaikker til danskstudiet.. her har du det første år mellemtrinnet, på andet år skal du så vælge om du vil tage ind eller udskolingen

Jeg har valgt at læse dansk de 2 første år, billedkunst 3 år, og tror dansk som andetsprog på 4 år

Okay den vil jeg prøve at skaffe så

Tak for dine råd. 

Lige et sidste spørgsmål - har det været nemt med hensyn til barsel og graviditet på uddannelsen? Vil jo selv gernehave 1 mere om få år. 

Anmeld

21. januar 2011

6800

Risen skriver:

Hej piger, 

Jeg starter op til sommer med at læse dansk, billedekunst og samfundsfag på lærerseminariet og vil i den forbindelse gerne have råd og ideer til bøger (især i dansk faget) som jeg kan læse imens jeg går på barsel og inden jeg starter. Det er nu snart 2 år siden jeg gik i skole og har derfor brug for at komme lidt ind i takten igen. 

Så forslag modtages glædeligt !!  

jeg har en masse bøger til salg herinde til læreruddanelsen

Anmeld

21. januar 2011

Karina84

Risen skriver:

Okay havde ellers  håbet på der kom en del grammatik indover, da jeg selv til tider kan blive en smule i tvivl om eksempel kommaregler.  Men det er selvfølgeligt klart man ikke læse 9 klasses pensum men derimod hvordan man lære ungerne hvordan de skal læse det. - Er klasserne opdelt efter 0-6 studernede og 7-9 studerende? Ja ikke?

Ja jeg synes jo også at det kunne være rart at få det genopfrisket, så man faktisk havde forstand på det man skulle ud og undervise i... Især i faget matematik, for hvis ikke ungerne forstår det, så skal du måske forklare det på 5 andre måder og det kræver altså at du selv virkelig forstår hvad det handler om. Nå, men ja det er en anden snak og diskution, som jeg heldigvis er ovre da det fag er bestået

Det første år har man sådan noget generelt noget og så på 2.år skal man vælge om man vil ha indskolingen eller udskolingen. Mellemtrinnet (4-6) mener jeg hører med til udskolingen men jeg tror også at de der har de små berører ting som har med de klasser at gøre.

Anmeld

21. januar 2011

Risen

Mussi30 skriver:

Jeg har også en masse bøger du gerne må købe

Jeg har læst både dansk og billedkunst

okay det vil jeg huske på. Jeg vil dog vente med at købe for mange før jeg ved hvilke bøger vi rent faktisk skal bruge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.