Erfaring med akupunktur?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har du prøvet akupunktur mod kvalme og havde det nogen effekt?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.498 visninger
25 svar
0 synes godt om
21. januar 2011

Mor010711

Er der nogen der har erfaring med akupunktur i forbindelse med kvalme, vil jeg meget gerne høre lidt om det. Har lige fået min 2. behandling idag. Den første havde ingen effekt desværre. 

Hvis I har haft glæde af akupunktur, kunne jeg godt tænke mig at vide hvor lang tid der går før man mærker ændringer. 

Og evt. hvis der er nogen der har haft nogle gener eller bivirkninger af det?

Håber meget I gider at bruge 2 min. på lige at smide et svar afsted 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

Mikkel's mor <3

Mor010711 skriver:

Er der nogen der har erfaring med akupunktur i forbindelse med kvalme, vil jeg meget gerne høre lidt om det. Har lige fået min 2. behandling idag. Den første havde ingen effekt desværre. 

Hvis I har haft glæde af akupunktur, kunne jeg godt tænke mig at vide hvor lang tid der går før man mærker ændringer. 

hejsa jeg får akupuntur hver 3. uge pga migræne anfald.
og under min graviditet også for kvalme og bækkenløsning..

- min akutuntør sagde at jeg ikke kunne forvente at det videkede 1. gang da kroppen lige skal vende sig til det.. ved mig havde det dog effekt fra dag 1.
hvad laver du når du kommer hjem fra behandling og resten af dagen ?

Anmeld

21. januar 2011

birthee

Jeg har ikke prøvet at få akupunktur pga. kvalme, men har fået det pga. migræne og som smertestillende under fødslen af Frederik... Jeg har lige læst mig til inde på OUH's hjemmeside, at Svendborg sygehus tilbyder akupunktur til bækkengener, så jeg vil prøve at ringe til min jordemoder på tirsdag, og høre om jeg kan få lov at prøve det... Det er ikke nemt at være selv med en dreng på næsten 4, når man skal kravle ud af sengen om morgenen...

Nå, ville ikke gøre mig selv til hovedperson her - undskyld

Min nabo har prøvet akupunktur mod kvalme under hendes graviditet, men nogenlunde effekt...

Anmeld

21. januar 2011

Mor010711

Jennifer skriver:

hejsa jeg får akupuntur hver 3. uge pga migræne anfald.
og under min graviditet også for kvalme og bækkenløsning..

- min akutuntør sagde at jeg ikke kunne forvente at det videkede 1. gang da kroppen lige skal vende sig til det.. ved mig havde det dog effekt fra dag 1.
hvad laver du når du kommer hjem fra behandling og resten af dagen ?

Hende der gav mig min behandling sagde at hvis behandlingen ikke havde effekt første gang, ville hun prøve nogle andre nåle og punkter den efterfølgende gang (idag). Hun sagde også at hvis der ikke er effekt efter tre gange, går man ud fra at det ikke virker på den enkelte patient. 

Hun rådede mig til bare at slappe af og fortalte at jeg sandsynligvis ville blive ret træt. Sidste gang tog jeg hjem og hvilede et par timer, men var så hos en veninde om aften. Ikke noget vildt, bare film og hygge. 

Idag har jeg taget en god morfar  og har sat hele aften af til at lave ingenting. Og manden er sendt ud af huset. 

Er der noget du vil anbefale at man gør da? Jeg er desperat, vil prøve ALT!!!

Anmeld

21. januar 2011

Lusi

Mor010711 skriver:

Har ik prøvet akupunktur, men havde også vildt kvalme i starten af graviditeten og der købte jeg de der 'seaband' og må sige de virkelig virkede.. Bare en anden mulighed der måske var værd at prøve, hvis det viser sig akupunktur ik virker på dig..

Anmeld

21. januar 2011

Mor010711

birthee skriver:

Jeg har ikke prøvet at få akupunktur pga. kvalme, men har fået det pga. migræne og som smertestillende under fødslen af Frederik... Jeg har lige læst mig til inde på OUH's hjemmeside, at Svendborg sygehus tilbyder akupunktur til bækkengener, så jeg vil prøve at ringe til min jordemoder på tirsdag, og høre om jeg kan få lov at prøve det... Det er ikke nemt at være selv med en dreng på næsten 4, når man skal kravle ud af sengen om morgenen...

Nå, ville ikke gøre mig selv til hovedperson her - undskyld

Min nabo har prøvet akupunktur mod kvalme under hendes graviditet, men nogenlunde effekt...

Hejsa 

Du behøver ikke undskylde. Kan skam godt forstå hvis du har brug for lidt medfølelse eller bare at få luft. Og selvfølgelig er det svært at få en dagligdag til at fungere hvis man er skidt. Og nok især med en lille mand i huset også. Jeg har svært ved at få det hele til at køre og jeg har bare mig selv - og så endda med hjælp fra gemalen. Så jeg føler med dig. 

Men synes da helt sikkert at du skal give det et forsøg. Man har intet at miste og alt at vinde.

Og så beroliger det mig lidt at høre om succes i forbindelse med akupunktur (din nabo)

Men held og lykke med dine egne behandlinger 

Anmeld

21. januar 2011

Mor010711

Lykke86 skriver:

Har ik prøvet akupunktur, men havde også vildt kvalme i starten af graviditeten og der købte jeg de der 'seaband' og må sige de virkelig virkede.. Bare en anden mulighed der måske var værd at prøve, hvis det viser sig akupunktur ik virker på dig..

Tak for tippet 

Jeg har helt sikkert overvejet dem. Vil jo efterhånden gøre hvad som helst!

Jeg spurgte akupunktøren til råds og hun sagde at det er det samme seabands og akupunktur går ind og gør med de punkter de rammer. Så jeg venter og ser om akupunkturen har nogen effekt og så må jeg tage den derfra. 

Men det ender jo nok med at jeg prøver hvis det her fortsætter. 

Man bliver jo så træt!

Anmeld

21. januar 2011

AnneBJ

Fik akupunktur hos egen læge 7 gange uden virkning...

Skulle næste graviditet blive ligeså kvalmefyldt vil jeg ringe til JM og få akupunktur der i stedet for. De sætter nålene anderledes end lægen har jeg fundet ud af..

Anmeld

21. januar 2011

Mor010711

AnneBJ skriver:

Fik akupunktur hos egen læge 7 gange uden virkning...

Skulle næste graviditet blive ligeså kvalmefyldt vil jeg ringe til JM og få akupunktur der i stedet for. De sætter nålene anderledes end lægen har jeg fundet ud af..

Jeg har ikke selv prøvet det ved læge, jeg får det også af jordemoder. Dog ingen effekt, ENDNU 

Anmeld

21. januar 2011

TinaPina

Jeg har haft voldsom kvalme i starten af graviditeten. Kastede op 5-10 gange i døgnet. Og jeg mærkede en effekt fra første behandling.

Jeg fik dem i håndleddet dagligt i en periode, og hver anden dag også nogle i hovedbunden som virkede afslappende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.