Er fuldstændig.. rasende!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2011

slettet_7530

Ciinea skriver:

Tjek lige dette link ud, fandt det inde på ungmor.dk...

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-36699175:usa-l%C3%A6ge-dr%C3%A6bte-b%C3%B8rn-med-en-saks.html

Ved slet slet slet ikk hvad jeg skal sige....

Det er ..... GROTESK!!!!!!!!!!! 

Jeg tror det ville have været en god ide t advare om i overskriften at det er en ret makaber artikel  jeg er i hvertfald ked af at have læst den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

SussieThyssen

Albertesmor skriver:

Jeg tror det ville have været en god ide t advare om i overskriften at det er en ret makaber artikel  jeg er i hvertfald ked af at have læst den

Det kom TS også i tanke om et par indlæg længere nede, men så kan man jo ikke nå at rette i det oprindelige.

Anmeld

21. januar 2011

Mumto3

SussieThyssen skriver:

Det er også nogle år siden der var focus på det...vel en 10-15 år.
Dengang rystede det nærmest hele landet i flere uger og var head lines på hver eneste avis.
Undskyldningen var, at man ikke altid kunne give den rette dosis til at slå fosteret ihjel, fordi det var for stort og/eller var til fare for moderen, så somme tider var der liv i dem, når de kom ud, og så måtte man jo tage livet af dem på anden vis, og det gjorde man så ved at klemme håndkæder rundt om den lille brystkasse, så de ikke kunne ånde.

Hvordan det er i dag ved jeg ikke, men jeg håber da at videnskaben er kommet et skridt videre og gør det ordentligt inden barnet kommer ud.

Det sker stadig, desværre. Jeg læste om en jordemoder som måtte 'gemme' et levende barn i nogle håndklæder og gå hjem fra arbejde, hun vidste at barnet (altså aborten) ikke kunne overleve uden hjælp og at det ville dø når det lå koldt, pakket ind i håndklæder så det havde svært ved at trække vejret, og så måtte de næste der mødte ind på vagt finde barnet/liget. men jordemoderen havde det bare SÅ dårligt med det, at hun overvejede at sige sit job op. Hun kunne slet ikke klare at stå og kæmpe for de små liv der var for tidlig født og så opleve sådan en abort, som var en kvinde der havde fået dispensation 'af sociale årsager' til at få en meget sen abort. Hun skrev en artikel om det, Jeg tror det var i politiken, men det gav ikke rigtig genlyd nogen steder.

Anmeld

21. januar 2011

SussieThyssen

Mumto3 skriver:

Det sker stadig, desværre. Jeg læste om en jordemoder som måtte 'gemme' et levende barn i nogle håndklæder og gå hjem fra arbejde, hun vidste at barnet (altså aborten) ikke kunne overleve uden hjælp og at det ville dø når det lå koldt, pakket ind i håndklæder så det havde svært ved at trække vejret, og så måtte de næste der mødte ind på vagt finde barnet/liget. men jordemoderen havde det bare SÅ dårligt med det, at hun overvejede at sige sit job op. Hun kunne slet ikke klare at stå og kæmpe for de små liv der var for tidlig født og så opleve sådan en abort, som var en kvinde der havde fået dispensation 'af sociale årsager' til at få en meget sen abort. Hun skrev en artikel om det, Jeg tror det var i politiken, men det gav ikke rigtig genlyd nogen steder.

Åhhh..det er så forfærdeligt...og hvis DET stadig foregår!!!!

Anmeld

21. januar 2011

Mumto3

SussieThyssen skriver:

Åhhh..det er så forfærdeligt...og hvis DET stadig foregår!!!!

Det gør det! -og i danmark har vi en abortgrænse der hedder 12 uger (altså hvor det er kvinden der selv bestemmer om hun vil have abort eller ej, og altså ikke skal søge om det). I England er den grænse 22 uger!!! Engelske forskere har fundet ud af at der er ikke tale om 'liv' før efter 22. uge, og derfor er det enhver frit for at vælge abort til og med uge 22.

Når vi mærker 'liv' i form af spark fra omkring uge 16, siger de at det har ikke noget med 'liv' at gøre, men derimod blot nogle refleks betingede sammentrækninger i fosterests nervebaner som udløser spark, og at vi forveklser det med en bevidst handling som 'at sparke'.

Det finder jeg fuldstændig groteskt!!!

Anmeld

21. januar 2011

SussieThyssen

Mumto3 skriver:

Det gør det! -og i danmark har vi en abortgrænse der hedder 12 uger (altså hvor det er kvinden der selv bestemmer om hun vil have abort eller ej, og altså ikke skal søge om det). I England er den grænse 22 uger!!! Engelske forskere har fundet ud af at der er ikke tale om 'liv' før efter 22. uge, og derfor er det enhver frit for at vælge abort til og med uge 22.

Når vi mærker 'liv' i form af spark fra omkring uge 16, siger de at det har ikke noget med 'liv' at gøre, men derimod blot nogle refleks betingede sammentrækninger i fosterests nervebaner som udløser spark, og at vi forveklser det med en bevidst handling som 'at sparke'.

Det finder jeg fuldstændig groteskt!!!

Hmmm...og når jeg tænker på hvor meget jeg mentalt, fysisk og psykisk har kommunikeret med mine længe før!!

Føj...siger jeg bare.

Anmeld

21. januar 2011

slettet_7530

SussieThyssen skriver:

Det kom TS også i tanke om et par indlæg længere nede, men så kan man jo ikke nå at rette i det oprindelige.

Jeg nåede desværre ikek længere end til første indlæg

Anmeld

21. januar 2011

Corn

Ranarupta skriver:

Jeg er rigtigt ked af, at du ikke lagde en advarsel på inden dit link.

Anmeld

21. januar 2011

eElak

Synes godt nok der er STOR forskel på en kynisk kold stodder, som har valgt at gøre det til sin levevej at lave (ulovlige) aborter, og så det som Sussie og Mumto beskriver.. 

Men grotesk og fuldstændigt uretfærdigt er det sgu!

Både for de mennesker som VIL redde de her liv, men ikke må, pga "der skal tages hensyn til moderen", eller latterlige regler, men så sandelige også de små børn.. Selvom de ikke mærker meget, så bliver de stadig slået ihjel!

og så de mødre som bliver sat i denne situation... det gør ondt i hjertet!!! 

Jeg forstår ikke hvordan det stadig kan ske i nutidens Danmark - det som mumto beskriver.... Barnet kan vel registreres som forældreløst, og så kan en kærlig familie, som desværre ikke selv kan få børn, adoptere barnet!!! Det er faktisk det værste i denne tråd - at vi åbenbart ikke er kommet det videre i Danmark.. 

En sidste ting... LAd være med at brokke over at der ikke var advarsler - TS skriver netop at det er grotesk, sidder tydeligvis og er forfærdet, og så står der i selve linknavnet b/"(#%¤&rn, dr&%"¤bte og saks. Synes ikke det skal gå ud over trådstarter!

Anmeld

21. januar 2011

BellaT

Ej, nu må I holde op med jeres klager over manglende advarsler..

Man kan da ud fra overskriften og teksten i indlægget, da nemt læse at man skal lade være med at åbne det, hvis man ikke har lyst til at se noget der er grotesk og kan gøre en rasende..

Ja, det er forfærdeligt. Dybt forfærdeligt. Og Sussie, det er det du skriver om også. Og tæt på os. Det er hjerteskærende! Kan slet ikke have det..

Men tror det er godt at åbne øjnene for hvad der sker i verdenen. Der sker desværre RIGTIG mange grumme ting, hvis man åbner øjnene.

Men er man ikke klar til det, så skal man selvfølgelig holde sig langt væk fra det. Og lade være med at åbne et link der følger med sådan en overskrift og tekst, ikk'..........

Helle...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.