Kan nogle forklare hvordan veer føles??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2011

MarieMor

havde nogle smerter jeg tror der minder om dem du har indimellem , jeg sagde at det var ham den lille derinde der lige sparkede mig ned i f***** , det gjorde også MEGA nuller naller

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

Den lykkelige

Nu kan jeg ikke hjælpe med hvordan veer føles.. er selv i 35 uge og går selv og tænker på hvordan det føles.. Men altså jeg kender to som sagde at de ikke vidste de var i fødsel fordi deres veer ikke var slemme.. Så det kan godt lade sig gøre.. høre sikkert under sjældenhederne.. Men den ene var ude på indkøb og troede da ikke det var noget..

Anmeld

21. januar 2011

mth1987

MinNoah skriver:

Du er ikke i tvivl hvis det er veer.. Det gør MEGA SKIDE PISSE Ondt...! Specielt henover lænden - og så hele vejen rundt omkring maven.

Forestil dig en kniv der bliver boret ind i dig - samtidig med de binder et reb stramt omkring maven/lænden MENS knivene sætter inde i dig...

SMERTEFULDT!

Knus fra en der overvejer kejsersnit næste gang :-D

Tror ikke jeg ku beskrive det bedre selv

Anmeld

21. januar 2011

Ciss

Nu har jeg prøvet det to gange, men jeg synes stadig, at det er umuligt at sætte ord på, hvordan det føles.

Det nærmeste jeg kommer er, at de rigtige veer mærkes i knoglerne også, ikke bare i muskler og "bløddele". For mig var det hele vejen rundt bækkenet + ned i lårknoglerne. Men jeg har forstået at det vist kan være forskelligt fra person til person.

Ellers er der jo alverdens "mærkelige" ting som kan gøre ondt, når man går gravid, så jeg synes egentlig ikke, det er mærkeligt, at man kan være i tvivl.

Hvis ikke du mærker smerten igen inden for kort tid er det sikkert noget andet. Hvis den dukker op igen tror jeg, jeg ville tage kontakt med ekspertisen...

Anmeld

21. januar 2011

Lusi

Ciss skriver:

Nu har jeg prøvet det to gange, men jeg synes stadig, at det er umuligt at sætte ord på, hvordan det føles.

Det nærmeste jeg kommer er, at de rigtige veer mærkes i knoglerne også, ikke bare i muskler og "bløddele". For mig var det hele vejen rundt bækkenet + ned i lårknoglerne. Men jeg har forstået at det vist kan være forskelligt fra person til person.

Ellers er der jo alverdens "mærkelige" ting som kan gøre ondt, når man går gravid, så jeg synes egentlig ikke, det er mærkeligt, at man kan være i tvivl.

Hvis ikke du mærker smerten igen inden for kort tid er det sikkert noget andet. Hvis den dukker op igen tror jeg, jeg ville tage kontakt med ekspertisen...

Ja som skrevet før, er jeg heller ik bange for mere, at det var en ve, for der har jo intet været siden og det kom kun én gang

Anmeld

21. januar 2011

Valle81

Lykke86 skriver:

Ja som overskriften lyder, kan nogle så dét? Jeg har nemlig lige haft nogle sekunders MEGET ondt i maven. Har aldrig haft SÅ ondt før og ikke lige dét sted i maven.. Smerten gik helt ned i skeden, altså ligesom at selve "hullet" gjorde ondt. kan det have været en ve? For skulle det da helst ik være, eftersom jeg kun er 23+0 idag..

Hey:0)

Veer er nærmest uveskrivellige - det er næsten umuligt. men jeg vil gøre et forsøg:0)

Først så starter de som svage mens smerter som bliver kraftigere og kraftige - bider mere, mere intense og i længere intervalle.

Har du prøvet at have virkelig maveonde- og man sidder der på toilettet og har tynd mave og det gør så nuller naller monster ondt i maven at man sidder og vrider sig???

Så gang det med et par gange og så har du stærke veer som topper lige inden presseveerne - som ved mig ikke har gjort ondt - men virkelig bare føles som om du skal LAVE STORT:0)

Håber det hjalp lidt.

Chirstina

Anmeld

24. januar 2011

JustMe

Diana... skriver:

Jeg har aldrig hørt om nogen der har været i tvivl om en rigtig ve. Men jeg har hørt folk være i tvivl om start veer og plukveer, og hvis det er første gang men føder kan man jo nemt tror at det er veer. 

Som min jdm siger hvis det er veer kan man ikke føre en samtale uden lange pauser. 

Når deres patienter ringer og sige de har veer og de kan snakke helt normalt og grine osv så ved de det "bare" er en modningsve og ikke en rigtig ve men hvis de ringer og er nød til at holde en pause under veerne SÅ er det veer. 

Jeg mener godt man kan sige at man IKKE er i tvivl når man mærker en ve. At der så er nogen meget få som er så heldige at de ikke kan mærke deres veer så meget jamen det jo fint men det høre altså til sjældenheden. 

Det kan ejg absolut også godt se logikken i. Men nogle udvider sig jo en en hel del på de opstartsveer, og selvom det er opstartsveer  og dermed ikke de virkeligt effektive veer i slutningen af udvidelsesfasen, er det jo stadig en ve  

...og især hvis der eks. er tale om gravide, der endnu ikke bør gå i fødsel, er det vel netop vigtigt at reagere så tidligt i forløbet, som  muligt, hvis chancerne for vehæmmers og lungemodners virkning skal være størst?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.