Kan nogle forklare hvordan veer føles??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2011

A.

jeg synes ikke at ma er i tvivl når man har veer det gør ondt på en meget specielt måde så det var måske en kraftigt plukve

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

birthee

Jeg vil tro det er en kraftig plukve du har oplevet - jeg har også haft det de sidste par dage, og er 29+1 idag... Det giver ligesom sådan nogle jag ned i skeden, eller hvad skal man sige...

Anmeld

20. januar 2011

Albatrossen

Altså jeg har ikke prøvet at have veer da det er min første graviditet, men har prøvet at have en smerte hvor det føltes som om der var en der stak mig med  nåle/knive invendig i skeden av av og jeg jeg er kun 12 uger henne

av av

Anmeld

20. januar 2011

K&S

Jeg vil sige - du er IKKE i tvivl, når du får veer

Anmeld

20. januar 2011

Lusi

sælen skriver:

Altså jeg har ikke prøvet at have veer da det er min første graviditet, men har prøvet at have en smerte hvor det føltes som om der var en der stak mig med  nåle/knive invendig i skeden av av og jeg jeg er kun 12 uger henne

av av

Ja tak den har jeg også oplevet nogle gange under denne her graviditet.. Yderst ubehageligt, men langt fra ligeså smertefuldt som det idag..

Anmeld

20. januar 2011

Lusi

MinNoah skriver:

Du er ikke i tvivl hvis det er veer.. Det gør MEGA SKIDE PISSE Ondt...! Specielt henover lænden - og så hele vejen rundt omkring maven.

Forestil dig en kniv der bliver boret ind i dig - samtidig med de binder et reb stramt omkring maven/lænden MENS knivene sætter inde i dig...

SMERTEFULDT!

Knus fra en der overvejer kejsersnit næste gang :-D

Heh tak for en meget dyb beskrivelse, ku næsten sætte mig ind i det..! Det her gjorde godt nok også mega skide ondt, men gik vidst ik om i lænden og det skete kun den ene gang, så er ik nervøs mere for, at det var en rigtig ve

Anmeld

21. januar 2011

JustMe

Jeg har nu tit hørt om kvinder, der var i tvivl, om de havde veer ret langt ind i fødselsforløbet....så jeg synes faktisk, det er lidt misvisende, når nogle skriver, at "man ikke er i tvivl, når det ER veer". For jeg kender flere, der var i tvivl ret langt ind i forløbet, og nogle reagerer måske endda for sent på veerne så. Veer er forskellige fra person til person, og ikke alles veer er så nemt genkendelige som førstegangsfødende

Mht. smerter i maven, kan det måske også have været tarmene? Alle organgerne er ved at blive godt pakket sammen nu pga den voksende livmoder, ganske som barnet kun kan begynde at presse på nogle nerver ved et "uheld"

Anmeld

21. januar 2011

Diana...

Det kan jo være plukveer det havde jeg fra uge 22 af og mange af og det føltes som du beskriver. Den eneste måde jeg synes man kan forklare en ve på er at man IKKE er i tvivl for det er man bare ikke. Veer føltes forskelligt for alle nogen går i lænden andre er kun i maven nogen starter i maven går i lænden og ander i lænden til maven. 

Men jeg synes ikke jeg har følt at veer går ned i underlivet men det gjorde mine plukveer pga mit meget løse bækken også vidt jeg husker så har du også et meget løst bækken. Så hvis han stå lidt nede og du får plukveer så kan det godt mærkes helt der nede. 

KRAM til dig. 

Anmeld

21. januar 2011

Diana...

JustMe skriver:

Jeg har nu tit hørt om kvinder, der var i tvivl, om de havde veer ret langt ind i fødselsforløbet....så jeg synes faktisk, det er lidt misvisende, når nogle skriver, at "man ikke er i tvivl, når det ER veer". For jeg kender flere, der var i tvivl ret langt ind i forløbet, og nogle reagerer måske endda for sent på veerne så. Veer er forskellige fra person til person, og ikke alles veer er så nemt genkendelige som førstegangsfødende

Mht. smerter i maven, kan det måske også have været tarmene? Alle organgerne er ved at blive godt pakket sammen nu pga den voksende livmoder, ganske som barnet kun kan begynde at presse på nogle nerver ved et "uheld"

Jeg har aldrig hørt om nogen der har været i tvivl om en rigtig ve. Men jeg har hørt folk være i tvivl om start veer og plukveer, og hvis det er første gang men føder kan man jo nemt tror at det er veer. 

Som min jdm siger hvis det er veer kan man ikke føre en samtale uden lange pauser. 

Når deres patienter ringer og sige de har veer og de kan snakke helt normalt og grine osv så ved de det "bare" er en modningsve og ikke en rigtig ve men hvis de ringer og er nød til at holde en pause under veerne SÅ er det veer. 

Jeg mener godt man kan sige at man IKKE er i tvivl når man mærker en ve. At der så er nogen meget få som er så heldige at de ikke kan mærke deres veer så meget jamen det jo fint men det høre altså til sjældenheden. 

Anmeld

21. januar 2011

Lusi

Diana... skriver:

Det kan jo være plukveer det havde jeg fra uge 22 af og mange af og det føltes som du beskriver. Den eneste måde jeg synes man kan forklare en ve på er at man IKKE er i tvivl for det er man bare ikke. Veer føltes forskelligt for alle nogen går i lænden andre er kun i maven nogen starter i maven går i lænden og ander i lænden til maven. 

Men jeg synes ikke jeg har følt at veer går ned i underlivet men det gjorde mine plukveer pga mit meget løse bækken også vidt jeg husker så har du også et meget løst bækken. Så hvis han stå lidt nede og du får plukveer så kan det godt mærkes helt der nede. 

KRAM til dig. 

Er også ret sikker på det bare var noget andet, for har ik mærket noget igen siden.. Og jo har bækkenløsning.. Det var rigtig slemt i starten, forsvandt så, men er nu kommet tilbage igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.