I år føder jeg så derfor ingenting. Men her er hvad vi lavede sidste år (hvis du er fra Sjælland-KBH)
vi tog i Bavnebadet. Det er et gratis udendørs pool, super dejligt.
Vi var på standen (den nye ikke så langt fra Langelinie) rigtrig dejligt.
Så havde vi en dag med kanalrundfart og derefter i Kongenshave hvor vi havde mad med. Her er legeplads til de små og et teaterstykke også for de mindste.
Så var vi i Sommerland Sjælland og i Knuthenborg.
Det skal også siges at vi var så heldige at have de to uger i sommers hvor der var fantastisk vejr.
Jeg havde på forhand lavet en liste med 13 ting vi gerne ville lave og så valgte vi den ting om morgenen vi havde lyst til. Det gjorde vi for ikke pludselig bare at "hænge" der hjemme. Når man holder ferie i vante omgivelser synes jeg det er vigtigt at lave noget, da det ellers går op i "Jeg skal liiiige lave en vask, eller tjekke pc eller lign". Så det var bare så gratis ting som en tur til Dragør for at få en is eller tage en tur ind på strøjet og nyhavn.
Vi undersøgte de legepladser der var i området som vi ikke havde besøgt.Der er også en god dyrelegeplads på Amager (gratis) som vi også besøgte et par gange.
Håber du finder noget som ikke er så dyrt. Husk at børnene bare vil have noget der er lidt anderledes og ellers en mor (og en far hvis der er sådan en) der er glad og har tid og overskud. Men det er selvfølgelig altid rart at kunne lave noget lidt anderledes i ferien end i hverdagen. Desværre er man så afhængig af vejret her i dk. For hvis det er godt vejr er der jo en masse gratis ting. Skov, strand, osv.
Anmeld