Hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2011

LR85

Anonym skriver:

Synes til tider jeg godt være pivet, dejligt at vide jeg ikke lyder til at være det. 

Jeg har slet ikke været på job siden Onsdag i sidste uge. Jeg synes selv det rareste for min krop er at være hjemme så længe det står på, jeg synes ikke det er fedt at rende på jobbets toilet mange gange for at kaste op og så vide at der 100 andre mennesker der også bruger disse toiletter. 

Så for mig vil det være bedst at være hjemme, hvor jeg har muligheden for at hvile, slappe af og faktisk kaste op i fred og ro. Min krop er helt udkørt hver dag fordi jeg bruger så meget energi. 

puuha, stakkels dig.

Jeg er sikker på du får en sygemelding hvis du forklare de her ting du skriver til lægen. Om du så er pivet eller ej, så skal du da ikke tage på arbejde hvis du har det så dårligt. Det er der da ingen der kan holde til..

Se du a kom til lægen og få det på plads

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

Anonym trådstarter

helora skriver:

Jeg ville nok snakke med min læge og forhøre mig om, hvordan jeg skulle regne med, at resten af graviditeten ville komme til at se ud. Og så ville jeg derefter tage en snak med min arbejdsgiver. Nogle arbejdsgivere er meget lydhøre og ønsker at imødekomme deres medarbejderes behov bedst muligt, så medarbejderne netop ikke behøver at sygemelde sig i sådanne situationer. Jeg synes det vil være mest fair på den måde.

Der var ikke lige en afstemningmulighed for mit svar, så har ikke stemt

God bedring.

Tager skam også snakken med lægen, må ærlig indrømme at jeg frygter han vil sige det samme som sidst da jeg var gravid. 

Han er en ældre herre over de 60 år. 

Sidste gang sagde han "Hold op med dit pylleri, du kan sagtens passe dit job selvom du render og kaster op hele tiden." Hmm... 

Anmeld

19. januar 2011

mathildemb

Det afhænger helt af hvor langt du er i graviditeten. Hvis du ikke er så langt ville jeg både snakke med lægen og evt. aftale en kortere sygemelding til at starte med og så se hvordan det går OG jeg ville snakke med dem på arbejdet og fortælle hvordan og hvorledes, da de muligvis kan tage nogle specielle hensyn.

Jeg synes det er en god idé at være ærlig, så forstår de også bedre hvis du møder på arbejde og ikke lige er i hopla, eller hvis du senere ender med en fuldtidssygemelding vil de måske have større forståelse for det.

Anmeld

19. januar 2011

Anonym trådstarter

louiseandersen85 skriver:

puuha, stakkels dig.

Jeg er sikker på du får en sygemelding hvis du forklare de her ting du skriver til lægen. Om du så er pivet eller ej, så skal du da ikke tage på arbejde hvis du har det så dårligt. Det er der da ingen der kan holde til..

Se du a kom til lægen og få det på plads

Jeg bruger meget energi på alt det i løbet af dagen. 

Skal have ringet og bestilt tid ved lægen. 

Anmeld

19. januar 2011

FruHolm <3

Anonym skriver:

Der går lige noget tid endnu, før jeg går på barsel. 

Jeg må tage snakken med lægen og se hvad han siger og derefter tage kontakt til jobbet.

okay

ja snak med lægen først

Anmeld

19. januar 2011

Anonym trådstarter

sarah Foged skriver:

okay

ja snak med lægen først

Ja der er ikke andet for. Håber virkelig han lytter til mig og kan forstå hvordan jeg har det.

Anmeld

19. januar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Har valgt og være ano da jeg ikke vil have nogle trælse bemærkninger! 

Jeg vil gerne høre Jeres mening til dette! 

Jeg går hjemme allerede, IKKE sygemeldt endnu! Det skal jeg have fundet ud af om det er det bedste for mig eller om jeg skal knokle for jobbet og så rende frem og tilbage for at kaste op!? 

Udover opkast i lange baner! Har jeg smerter oveni. Smerter ved halebenet når jeg sidder, smerter ved lændet som går i ryggen videre ned i lårene og en smule ved skambenet. Virkelig en meget træls belastning! 

Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op med alt dette! Vil en sygemelding være det bedste for kroppen? 

Vil lægen synes jeg er pivskid? Vil lægen overhovedet sygemelde mig, når jeg fortæller hvordan det er? Jeg kan ikke få en hverdag til fungere optimalt. 

Kan jeg ligefrem bede lægen om at sygemelde mig? 

Hvad vil det bedste at gøre, hvis DU var mig? 

Jeg ville da helt sikkert snakke med lægen...men hvis du ikke endnu har snakket med ham/hende så kan du jo ikke vide om du lider af hyperemisis, men kun af almindelig graviditetkvalme, som godt nok kan være utroligt  frustrerende og ubehageligt, men som dog er til at komme igennem.

http://www.dsog.dk/files/Hyperemesis.htm

Så er der naturligvis det med din bækkenbund, som kan være bækkenløsning, men også det kan din læge teste og vurdere.
Så alt i alt, så vil jeg da gå til lægen først og høre hvad h*n mener, og vurderer lægen så, at det er bedst at sygemelde dig, så er det naturligvis sådan det er.
Men fortæl på dit arbejde hvordan det står til, så de kan være forberedt på en sygemelding.

Iøvrigt stemte jeg "andet", for jeg ville gøre lidt af hvert af valgmulighederne, der er
God bedring
Kærligst
Sussie

Anmeld

19. januar 2011

Nettemor

Anonym skriver:

Tænker også en deltidsygemelding, men hvad med de smerter jeg har så? Mon lægen tjekker op på det? 

det gør han helt sikkert.. du får nok afvide at du skal komme ind igen senere og følge op på det.. ellers kan du selv bede om at få et tjek

Anmeld

19. januar 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Jeg ville da helt sikkert snakke med lægen...men hvis du ikke endnu har snakket med ham/hende så kan du jo ikke vide om du lider af hyperemisis, men kun af almindelig graviditetkvalme, som godt nok kan være utroligt  frustrerende og ubehageligt, men som dog er til at komme igennem.

http://www.dsog.dk/files/Hyperemesis.htm

Så er der naturligvis det med din bækkenbund, som kan være bækkenløsning, men også det kan din læge teste og vurdere.
Så alt i alt, så vil jeg da gå til lægen først og høre hvad h*n mener, og vurderer lægen så, at det er bedst at sygemelde dig, så er det naturligvis sådan det er.
Men fortæl på dit arbejde hvordan det står til, så de kan være forberedt på en sygemelding.

Iøvrigt stemte jeg "andet", for jeg ville gøre lidt af hvert af valgmulighederne, der er
God bedring
Kærligst
Sussie

Jeg synes bare det er enormt tidligt med bækkenet allerede. Det kan åbenbart godt lade sig gøre. 

Anmeld

19. januar 2011

Anonym trådstarter

nettemor skriver:

det gør han helt sikkert.. du får nok afvide at du skal komme ind igen senere og følge op på det.. ellers kan du selv bede om at få et tjek

Okay tak for hjælpen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.