Hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad vil du gøre, når du lider af Hyperemisis?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.006 visninger
30 svar
0 synes godt om
19. januar 2011

Anonym trådstarter

Har valgt og være ano da jeg ikke vil have nogle trælse bemærkninger! 

Jeg vil gerne høre Jeres mening til dette! 

Jeg går hjemme allerede, IKKE sygemeldt endnu! Det skal jeg have fundet ud af om det er det bedste for mig eller om jeg skal knokle for jobbet og så rende frem og tilbage for at kaste op!? 

Udover opkast i lange baner! Har jeg smerter oveni. Smerter ved halebenet når jeg sidder, smerter ved lændet som går i ryggen videre ned i lårene og en smule ved skambenet. Virkelig en meget træls belastning! 

Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op med alt dette! Vil en sygemelding være det bedste for kroppen? 

Vil lægen synes jeg er pivskid? Vil lægen overhovedet sygemelde mig, når jeg fortæller hvordan det er? Jeg kan ikke få en hverdag til fungere optimalt. 

Kan jeg ligefrem bede lægen om at sygemelde mig? 

Hvad vil det bedste at gøre, hvis DU var mig? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

Nettemor

har skrevet snakke med lægen og få en sygemelding.. (kunne ikke vælge 2) ellers ville jeg ha sagt snakke med lægen og finde den bedste løsning. evt en deltids sygemelding

Anmeld

19. januar 2011

helora

Jeg ville nok snakke med min læge og forhøre mig om, hvordan jeg skulle regne med, at resten af graviditeten ville komme til at se ud. Og så ville jeg derefter tage en snak med min arbejdsgiver. Nogle arbejdsgivere er meget lydhøre og ønsker at imødekomme deres medarbejderes behov bedst muligt, så medarbejderne netop ikke behøver at sygemelde sig i sådanne situationer. Jeg synes det vil være mest fair på den måde.

Der var ikke lige en afstemningmulighed for mit svar, så har ikke stemt

God bedring.

Anmeld

19. januar 2011

FruHolm <3

Anonym skriver:

Har valgt og være ano da jeg ikke vil have nogle trælse bemærkninger! 

Jeg vil gerne høre Jeres mening til dette! 

Jeg går hjemme allerede, IKKE sygemeldt endnu! Det skal jeg have fundet ud af om det er det bedste for mig eller om jeg skal knokle for jobbet og så rende frem og tilbage for at kaste op!? 

Udover opkast i lange baner! Har jeg smerter oveni. Smerter ved halebenet når jeg sidder, smerter ved lændet som går i ryggen videre ned i lårene og en smule ved skambenet. Virkelig en meget træls belastning! 

Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op med alt dette! Vil en sygemelding være det bedste for kroppen? 

Vil lægen synes jeg er pivskid? Vil lægen overhovedet sygemelde mig, når jeg fortæller hvordan det er? Jeg kan ikke få en hverdag til fungere optimalt. 

Kan jeg ligefrem bede lægen om at sygemelde mig? 

Hvad vil det bedste at gøre, hvis DU var mig? 

vil sige det nok kommer an på hvor langt henne du er, er du i starten af graviditeten vil jeg sige deltidssygemelding, for det kan jo gå væk efter lidt tid , gør det ikke det får du den bare forlænget  

men har du deriomod 2 måneder eller mindre til du skal på barsel vil jeg sige sygemeldt resten af graviditeten

håber det hjalp lidt

Anmeld

19. januar 2011

LR85

Synes overhoved ikke du er pivet og det tror jeg bestemt heller ikke din læge vil. Forhåbentlig har du en gpd læge, som enten vil sygemelde dig fuldstændig eller snakke med dig om en deltidssygemelding.

Det kommer nok an på hvor langt du er, og om der er chance for det bliver bedre hvis du kun er på deltid og derved skåner din krop.

Det er da bestemt ikke rart a have det sådan.. puha. Håber du kan nyde resten a din graviditet

Anmeld

19. januar 2011

Nemesis

mod kvalmen kan du bede om noget der hedder odansetron....

http://www.netdoktor.dk/interactive/medicin/praepe ratinfo.php?docid=praeparat_info&id=3674

som du kan se gives det oftest til meget syge, men også til graviditetskvalme der er meget slem. Det er ikke alle læger der kender til det, for det er oftest hospitallæger der kender det.

:-) Sisse

Anmeld

19. januar 2011

Anonym trådstarter

nettemor skriver:

har skrevet snakke med lægen og få en sygemelding.. (kunne ikke vælge 2) ellers ville jeg ha sagt snakke med lægen og finde den bedste løsning. evt en deltids sygemelding

Tænker også en deltidsygemelding, men hvad med de smerter jeg har så? Mon lægen tjekker op på det? 

Anmeld

19. januar 2011

Anonym trådstarter

ladydan1 skriver:

mod kvalmen kan du bede om noget der hedder odansetron....

http://www.netdoktor.dk/interactive/medicin/praepe ratinfo.php?docid=praeparat_info&id=3674

som du kan se gives det oftest til meget syge, men også til graviditetskvalme der er meget slem. Det er ikke alle læger der kender til det, for det er oftest hospitallæger der kender det.

:-) Sisse

Tak for linket. Jeg må lige nævne det for lægen.

Anmeld

19. januar 2011

Anonym trådstarter

louiseandersen85 skriver:

Synes overhoved ikke du er pivet og det tror jeg bestemt heller ikke din læge vil. Forhåbentlig har du en gpd læge, som enten vil sygemelde dig fuldstændig eller snakke med dig om en deltidssygemelding.

Det kommer nok an på hvor langt du er, og om der er chance for det bliver bedre hvis du kun er på deltid og derved skåner din krop.

Det er da bestemt ikke rart a have det sådan.. puha. Håber du kan nyde resten a din graviditet

Synes til tider jeg godt være pivet, dejligt at vide jeg ikke lyder til at være det. 

Jeg har slet ikke været på job siden Onsdag i sidste uge. Jeg synes selv det rareste for min krop er at være hjemme så længe det står på, jeg synes ikke det er fedt at rende på jobbets toilet mange gange for at kaste op og så vide at der 100 andre mennesker der også bruger disse toiletter. 

Så for mig vil det være bedst at være hjemme, hvor jeg har muligheden for at hvile, slappe af og faktisk kaste op i fred og ro. Min krop er helt udkørt hver dag fordi jeg bruger så meget energi. 

Anmeld

19. januar 2011

Anonym trådstarter

sarah Foged skriver:

vil sige det nok kommer an på hvor langt henne du er, er du i starten af graviditeten vil jeg sige deltidssygemelding, for det kan jo gå væk efter lidt tid , gør det ikke det får du den bare forlænget  

men har du deriomod 2 måneder eller mindre til du skal på barsel vil jeg sige sygemeldt resten af graviditeten

håber det hjalp lidt

Der går lige noget tid endnu, før jeg går på barsel. 

Jeg må tage snakken med lægen og se hvad han siger og derefter tage kontakt til jobbet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.