Jeg er SÅ sulten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2011

camillakrath

JustMe skriver:

Her er den

1 dl havregryn (45 g),  1 dl sesamfrø ( 70 g),  1 dl hørfrø (65 g),  1 dl solsikkekerner (60 g),  1 dl græskarkerner (50 g),  2 1/2dl hvedemel (155 g),  1 dl rugmel (55 g),  2 dl vand (200 g),  1 1/4 dl. olie (120 g),  1 tsk. bagepulver, 1 1/2 tsk. groft salt.

1)      Rør alle ingredienserne sammen og fordel massen i to lige store portioner på hver sin bageplade med bagepapir på (bagepapiret skal rage lidt ud over bradepandens kanter).

2)      Dernæst lægges et nyt stykke bagepapir oven på hver portion, hvorefter de rulles ud med en kagerulle/flaske eller anden rund genstand til 2-3 mm tykkelse. Kanterne bliver som regel lidt tyndere end midten. De stykker med 2 mm tykkelse bliver brune og rigtig sprøde, mens dem på 3 mm bliver lidt lysere og en smule blødere, men stadig sprøde.

3)     Fjern det øverste lag bagepapir og skær dejen for i passende stykker med en kniv, hvor knækbrødet skal deles efter bagning.

4)     Bag begge plader midt i ovnen i ca. 15 min ved 200 oC varmluft, til de er bagt tilpas gyldne. Stil dem derefter til afkøling, til de er helt kolde, bræk stykkerne ud og kom den i en lufttæt kagedåse eller anden beholder. Velbekomme!

Kalorieindholdet pr. 100 g ubagt knækbrødsmasse er ca. 410 kcal.

EJ de lyder fantastiske. Dem skal jeg virkelig ha bagt i weekenden. Elsker bare alt der er i. GUF!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

camillakrath

Rebecca55 skriver:

Jeg Spiser rigtig mange gullerødder, tomater, agurk, frugt, for jeg kan slet ikke overskue noget hvis jeg er sulten. En go pastasalat er jeg også rigtig glad for... Hver morgen spiser jeg havregrød, for det mætter længst tid. Ellers spiser jeg som jeg plejer, men kommer alle de her snack ind imellem for at klare dagen.

Det råd har vi også taget til os. Nu køber vi en masse frugt og grønt og spiser det flere gange om dagen. For os har det virket at skære det ud og lægge på fad. Så det også ser lækkert ud! Og så prøve en masse forskelligt!

Anmeld

24. januar 2011

camillakrath

tinasmor skriver:

jeg er kun 16 uger og jeg har allerede taget 5 kilo på. Har meget dårlig samvittighed.

Jeg er også sulten hele tiden og så har jeg lige været på ferie med ALL incl. av det gjorde ondt på vægten

Op med humøret. Hvis jeg havde været på sådan en ferie, så havde jeg også nydt det. Og så måske tænke ekstra over det efter man er kommet hjem.

Jeg har også fundet ud af at jeg tager på i "spring". Så nu har jeg ikke taget på de sidste 14 dage. Andre uger tager jeg meget mere på.

Anmeld

25. januar 2011

Rebecca55

camillakrath skriver:

Det råd har vi også taget til os. Nu køber vi en masse frugt og grønt og spiser det flere gange om dagen. For os har det virket at skære det ud og lægge på fad. Så det også ser lækkert ud! Og så prøve en masse forskelligt!

Ja jeg skære også alt ud, ellers gider jeg det ikke... Der står hele tiden skraldede gullerødder i en skål vand i køleskabet, det har gjort at selv min kæreste spiser dem.... hi hi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.