Jeg er SÅ sulten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2011

camillakrath

kitty skriver:

Min appetit har været den samme som før, eller lettere nedsat i graviditeten. Det svinger lidt fra dag til dag. Men jeg tror faktisk kun jeg mindes een dag, hvor jeg bare var SULTEN!

Jeg har taget 2-3 kg på og 18+2 idag. Igår og idag har jeg tilsammen spist to skiver ristet brød og en sandwich fra bageren. Appetiten er lig nul.

Jeg spiser rigtig meget peberfrugt skåret i strimler, agurkestave, cherrytomater, æbler skåret ud, vindruer, blommer, honningmelon og appelsiner. Jeg spiser også søde sager, men ikke mere end inden jeg blev gravid. Mit forbrug har vist altid været lidt for stort

Det lyder som en god idé med frugten Den er meget nemmere at blive fristet af, når den ér skåret ud!

Hold da op. Det er godt nok ikke mange kg? Men den bette tager vel det den skal?

Mit er bare lige modsat. Jeg spiste to stk. brød i morges, men alligevel føltes min mave tom og rumlede. Plus jeg også elsker de søde sager. Men nu har vi lavet en regel om at det kun er fredag og lørdag. En regel jeg aldrig ville kunne overholde hvis jeg kun havde taget 2 - 3 kg på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

otlitrom

camillakrath skriver:

Hold da op. Det er godt nok ikke mange kg? Men den bette tager vel det den skal?

Mit er bare lige modsat. Jeg spiste to stk. brød i morges, men alligevel føltes min mave tom og rumlede. Plus jeg også elsker de søde sager. Men nu har vi lavet en regel om at det kun er fredag og lørdag. En regel jeg aldrig ville kunne overholde hvis jeg kun havde taget 2 - 3 kg på

Jeg har ret meget polstring at tage af i forvejen, så det gør mig ingenting ikke at have tage mere på!! Babyen har det fint!

Det er jo meget forskelligt, hvordan vi oplever sulten!

Anmeld

20. januar 2011

Moar2011

camillakrath skriver:

Årh ja GUF

Har du en god opskrift på knækbrød?

ja det har jeg - har endnu ikk sleb prøvet at lave dem endnu, det skal jeg i næste uge.. - familien har prøvet at lave dem og de anbefaler dem ! og hvis man døjer lidt med hård mave, er de os rigtig gode til det

Anmeld

20. januar 2011

camillakrath

kitty skriver:

Jeg har ret meget polstring at tage af i forvejen, så det gør mig ingenting ikke at have tage mere på!! Babyen har det fint!

Det er jo meget forskelligt, hvordan vi oplever sulten!

Ja, så gør det jo nok ikke så meget Jeg havde ikke meget i forvejen. Vejede 47,5 inden min graviditet. Så skulle tage lidt på - men man vil jo også gerne opnå normalvægten igen bagefter

Super skønt at babyen har det fint.

Anmeld

20. januar 2011

camillakrath

Babyklar skriver:

ja det har jeg - har endnu ikk sleb prøvet at lave dem endnu, det skal jeg i næste uge.. - familien har prøvet at lave dem og de anbefaler dem ! og hvis man døjer lidt med hård mave, er de os rigtig gode til det

Har du den på computeren eller håndskrevet?

Du må lige give melding tilbage når du engang har lavet dem, så jeg kan få en smagsvurdering

Anmeld

20. januar 2011

Blyb

Hej

Jeg har taget ca. 3 kg på og er 10+1 i dag. Jeg er blevet nødt til at spise ofte pga. min kvalme. Maden har kunne holde en del af kvalmen på afstand i perioder. Og så har jeg altså fået nogle ordentlige kasser. Er gået 2 str. op i bh, siden jeg blev gravid. De vejer vel også lidt tænker jeg

Det skal lige siges at jeg er normalvægtig, men med en lille hældning til den buttede side.

Jeg forventer snart at kunne spise "normalt igen og derved holde + kiloerne der et stykke tid, uden der kommer flere for en stund.

Anmeld

20. januar 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Hej piger!

Ja, så nåede jeg de 22+4 idag - og jeg er virkelig bare uden bund! Jeg er SÅ sulten hele tiden. Og ja - har faktisk svært ved at lade vær med at spise når jeg er sulten. Har taget 5 kg på indtil videre!

Hvordan har i det med appetítten? Og hvad gør i? Måske nogen gode fif, så man ikke ender med at tage alt for meget på

KNus!

Jeg kender godt det med at kunne spise hele tiden, jeg har på nuværende tidspunkt taget 10 kg på  og jeg er 22+6 uger henne nu.

Jeg har gjort det at jeg ikke længere har slik liggende hjemme, da det er det jeg har størst svaghed over for. Istedet spiser jeg mange gulerødder, agurker og snackpeber, og masser af frugter, skal dog til at passe på med alle de frugter, da der er meget sukker i.

Men min jordemoder siger det er meget normalt at tage på, og det er forskelligt hvornår man begynder med vægtstigningen, jeg gør bare hvad jeg kan for ikke at det er alt for usundt det jeg propper i hovedet.

-Skovrup

Anmeld

20. januar 2011

camillakrath

Blyb skriver:

Hej

Jeg har taget ca. 3 kg på og er 10+1 i dag. Jeg er blevet nødt til at spise ofte pga. min kvalme. Maden har kunne holde en del af kvalmen på afstand i perioder. Og så har jeg altså fået nogle ordentlige kasser. Er gået 2 str. op i bh, siden jeg blev gravid. De vejer vel også lidt tænker jeg

Det skal lige siges at jeg er normalvægtig, men med en lille hældning til den buttede side.

Jeg forventer snart at kunne spise "normalt igen og derved holde + kiloerne der et stykke tid, uden der kommer flere for en stund.

Jeg kender det godt Jeg er gået 2 størrelser op og når nok den 3. inden termin - Som du også siger. Det vejer altså også.

Jeg tog faktisk slet ikke på i starten, men så tog det lige pludselig fart

Anmeld

20. januar 2011

camillakrath

Fru. Skovrup skriver:

Jeg kender godt det med at kunne spise hele tiden, jeg har på nuværende tidspunkt taget 10 kg på  og jeg er 22+6 uger henne nu.

Jeg har gjort det at jeg ikke længere har slik liggende hjemme, da det er det jeg har størst svaghed over for. Istedet spiser jeg mange gulerødder, agurker og snackpeber, og masser af frugter, skal dog til at passe på med alle de frugter, da der er meget sukker i.

Men min jordemoder siger det er meget normalt at tage på, og det er forskelligt hvornår man begynder med vægtstigningen, jeg gør bare hvad jeg kan for ikke at det er alt for usundt det jeg propper i hovedet.

-Skovrup

Man kan jo altid håbe at vægtstigningen så går lidt mere stille for dig nu. Jeg tager i hvertfald mit i hak, eller hvad man siger.

Det er rigtig svært, for hver gang man er sulten tænker man jo også på barnet. At det skal have nærring. Så synes det er en virkelig svær balancegang.

Vi har faktisk også afskaffet alt usundt herhjemme. I stedet laver vi fx smoothies med vanilleyoughurt og frosne bær. Så får man sig også lidt sødt på en god måde.

Anmeld

20. januar 2011

Moar2011

camillakrath skriver:

Har du den på computeren eller håndskrevet?

Du må lige give melding tilbage når du engang har lavet dem, så jeg kan få en smagsvurdering

Min mor har smagt dem, og hele hendes arbejde de var vilde med dem. og de er også rigtig gode som en lille snack, hvis man blir lækker sulten..

jeg har lige bet min mor om opskriften, så sender jeg den til dig - så kan vi se hvem der får lavet dem først og får givet sin mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.