Jeg er SÅ sulten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2011

JustMe

Jeg har også en kanon opskrift på hjemmelavede knækbrød, der er spækket med sunde fibre, vitaminer, mineraler og fedtstoffer - de smager bedre end chips

MEN...vær opmærksom på, at hvis det er den type hjemmelavede knækbrød, der indeholder både solsikkekerner, hørfrø, sesam, græskarkerne mv. så er det ret så kalorieholdige, da kernerne er meget kalorierige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

camillakrath

Babyklar skriver:

Min mor har smagt dem, og hele hendes arbejde de var vilde med dem. og de er også rigtig gode som en lille snack, hvis man blir lækker sulten..

jeg har lige bet min mor om opskriften, så sender jeg den til dig - så kan vi se hvem der får lavet dem først og får givet sin mening

SUPER - glæder mig allerede. Godt med en lidt anderledes snack!

Anmeld

21. januar 2011

camillakrath

JustMe skriver:

Jeg har også en kanon opskrift på hjemmelavede knækbrød, der er spækket med sunde fibre, vitaminer, mineraler og fedtstoffer - de smager bedre end chips

MEN...vær opmærksom på, at hvis det er den type hjemmelavede knækbrød, der indeholder både solsikkekerner, hørfrø, sesam, græskarkerne mv. så er det ret så kalorieholdige, da kernerne er meget kalorierige

Du må MEGET gerne sende din opskrift. Så kan jeg prøve at lave lidt af hvert. Elsker at bage

Det er bare det værste det med kalorierne. Jeg synes at alt det der smager lækkert er FYLDT med enten fedt eller kalorier. Så må jeg spise halv grøntsager og halv knækbrød

Anmeld

21. januar 2011

Moar2011

camillakrath skriver:

SUPER - glæder mig allerede. Godt med en lidt anderledes snack!

Jeg smækker lige opskriften ind så andre os kan se den okey?

Anmeld

21. januar 2011

Moar2011

camillakrath skriver:

Du må MEGET gerne sende din opskrift. Så kan jeg prøve at lave lidt af hvert. Elsker at bage

Det er bare det værste det med kalorierne. Jeg synes at alt det der smager lækkert er FYLDT med enten fedt eller kalorier. Så må jeg spise halv grøntsager og halv knækbrød

det er synd at sige at der er fedt og kalorierne i dem her heh ..

men husk på jeg har fået afvide at man skal spise 500 kalorier mere , eftersom man er gravid ..

Anmeld

21. januar 2011

Pige2009

camillakrath skriver:

Årh det er jeg glad for. Det er dejligt at få at vide

Jeps

Anmeld

24. januar 2011

JustMe

camillakrath skriver:

Her er den

1 dl havregryn (45 g),  1 dl sesamfrø ( 70 g),  1 dl hørfrø (65 g),  1 dl solsikkekerner (60 g),  1 dl græskarkerner (50 g),  2 1/2dl hvedemel (155 g),  1 dl rugmel (55 g),  2 dl vand (200 g),  1 1/4 dl. olie (120 g),  1 tsk. bagepulver, 1 1/2 tsk. groft salt.

1)      Rør alle ingredienserne sammen og fordel massen i to lige store portioner på hver sin bageplade med bagepapir på (bagepapiret skal rage lidt ud over bradepandens kanter).

2)      Dernæst lægges et nyt stykke bagepapir oven på hver portion, hvorefter de rulles ud med en kagerulle/flaske eller anden rund genstand til 2-3 mm tykkelse. Kanterne bliver som regel lidt tyndere end midten. De stykker med 2 mm tykkelse bliver brune og rigtig sprøde, mens dem på 3 mm bliver lidt lysere og en smule blødere, men stadig sprøde.

3)      Fjern det øverste lag bagepapir og skær dejen for i passende stykker med en kniv, hvor knækbrødet skal deles efter bagning.

4)      Bag begge plader midt i ovnen i ca. 15 min ved 200 oC varmluft, til de er bagt tilpas gyldne. Stil dem derefter til afkøling, til de er helt kolde, bræk stykkerne ud og kom den i en lufttæt kagedåse eller anden beholder. Velbekomme!

Kalorieindholdet pr. 100 g ubagt knækbrødsmasse er ca. 410 kcal.

Anmeld

24. januar 2011

Rebecca55

camillakrath skriver:

Hej piger!

Ja, så nåede jeg de 22+4 idag - og jeg er virkelig bare uden bund! Jeg er SÅ sulten hele tiden. Og ja - har faktisk svært ved at lade vær med at spise når jeg er sulten. Har taget 5 kg på indtil videre!

Hvordan har i det med appetítten? Og hvad gør i? Måske nogen gode fif, så man ikke ender med at tage alt for meget på

KNus!

Jeg Spiser rigtig mange gullerødder, tomater, agurk, frugt, for jeg kan slet ikke overskue noget hvis jeg er sulten. En go pastasalat er jeg også rigtig glad for... Hver morgen spiser jeg havregrød, for det mætter længst tid. Ellers spiser jeg som jeg plejer, men kommer alle de her snack ind imellem for at klare dagen.

Anmeld

24. januar 2011

tinasmor

camillakrath skriver:

Hej piger!

Ja, så nåede jeg de 22+4 idag - og jeg er virkelig bare uden bund! Jeg er SÅ sulten hele tiden. Og ja - har faktisk svært ved at lade vær med at spise når jeg er sulten. Har taget 5 kg på indtil videre!

Hvordan har i det med appetítten? Og hvad gør i? Måske nogen gode fif, så man ikke ender med at tage alt for meget på

KNus!

jeg er kun 16 uger og jeg har allerede taget 5 kilo på. Har meget dårlig samvittighed.

Jeg er også sulten hele tiden og så har jeg lige været på ferie med ALL incl. av det gjorde ondt på vægten

Anmeld

24. januar 2011

camillakrath

Babyklar skriver:

det er synd at sige at der er fedt og kalorierne i dem her heh ..

men husk på jeg har fået afvide at man skal spise 500 kalorier mere , eftersom man er gravid ..

Ja og det må vi jo udnytte hehe.

Ej så længe det er sundt - og ikke en ekstra chokoladebar om dagen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.