camillakrath skriver:
Du må MEGET gerne sende din opskrift. Så kan jeg prøve at lave lidt af hvert. Elsker at bage 
Det er bare det værste det med kalorierne. Jeg synes at alt det der smager lækkert er FYLDT med enten fedt eller kalorier. Så må jeg spise halv grøntsager og halv knækbrød 
Her er den 
1 dl havregryn (45 g), 1 dl sesamfrø ( 70 g), 1 dl hørfrø (65 g), 1 dl solsikkekerner (60 g), 1 dl græskarkerner (50 g), 2 1/2dl hvedemel (155 g), 1 dl rugmel (55 g), 2 dl vand (200 g), 1 1/4 dl. olie (120 g), 1 tsk. bagepulver, 1 1/2 tsk. groft salt.
1) Rør alle ingredienserne sammen og fordel massen i to lige store portioner på hver sin bageplade med bagepapir på (bagepapiret skal rage lidt ud over bradepandens kanter).
2) Dernæst lægges et nyt stykke bagepapir oven på hver portion, hvorefter de rulles ud med en kagerulle/flaske eller anden rund genstand til 2-3 mm tykkelse. Kanterne bliver som regel lidt tyndere end midten. De stykker med 2 mm tykkelse bliver brune og rigtig sprøde, mens dem på 3 mm bliver lidt lysere og en smule blødere, men stadig sprøde.
3) Fjern det øverste lag bagepapir og skær dejen for i passende stykker med en kniv, hvor knækbrødet skal deles efter bagning.
4) Bag begge plader midt i ovnen i ca. 15 min ved 200 oC varmluft, til de er bagt tilpas gyldne. Stil dem derefter til afkøling, til de er helt kolde, bræk stykkerne ud og kom den i en lufttæt kagedåse eller anden beholder. Velbekomme!
Kalorieindholdet pr. 100 g ubagt knækbrødsmasse er ca. 410 kcal.
Anmeld