jeg smilte og tænkte...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2011

ooo

Årh Mette, jeg er ked af at læse, at du har det skidt.

Jeg har hele tiden synes, at du havde meget travlt, og har været helt forbløffet over at du kunne overkomme det hele. Det havde jeg slet slet ikke kunne, og det tror jeg nu at de færreste kan.

Jeg tror det er en rigtig god ide at snakke med nogen om hvordan du har det, hvis du holder det for dig selv og venter på at det går over, så kan det vokse sig større og større. Det er bedre at gøre noget ved det nu.

Du får et kæmpe kram herfra, og så håber jeg at du snart bliver den gode, gamle Mette.

Mette.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

anna-jonas

Jamen Mette, kan det undre at du kommer med en reaktion...............du har jo kørt derudaf med 200 km/t. i jeg ved ikke hvor lang tid. Sådan noget har det med t hævne sig, når presset letter.

Det er en god ide at melde kulør til omgivelserne, også i mødregruppen, for der er meget støtte og forståelse at hente, hvis det ellers er nogle gæve piger.

Knus til dig fra mig.

Anmeld

21. januar 2011

msax

idamaria83 skriver:

Uh Mette - du får mine alarmklokker til at ringe! Der er ikke noget at sige til, hvis du føler, du ikke har dig selv med - du har sgu været mere end almindeligt presset! Du er død og pine nødt til at få åbnet op for posen, inden du udvikler en regulær fødselsdepression!! Bid i det sure æble og vær ærlig - især i mødregruppen kan det være en rigtig god ting ikke at have filter på...det er i hvert fald min erfaring...

Sig til, hvis du har brug for hjælp - jeg lægger gerne et øre til, og hjælper også gerne med Malte, hvis du har brug for det!

Kære Ida...

Da jeg først havde indrømmet det overfor mig selv, fik det heldigvis også mine egne klokker til at ringe. Tak for dit tilbud om at lytte og se efter Malte, jeg har det i baghovedet til hvis jeg trænger til et smil.

Jeg har skrevet et fælles svar til alle jer dejlige piger herinde, se længere nede i tråden.

SMIL fra Mette

Anmeld

21. januar 2011

msax

Rosa skriver:

Hejsa.

Jeg ved ikke om det har fremgået så tydeligt, men jeg havde det i en lang periode rigtig surt med at være mor. Jeg er en af de mennesker som har rigtig svært ved at afgive min søvn, og oveni det så havde jeg en del ubearbejde ting liggende fra fødslens efterspil (2 operationer, jeg missede hele Jontes første dag og var afkræftet i flere uger efter). 

Jeg vil VIRKELIG anbefale dig at opsøge en eller anden form for samtale med nogen som har forstand på BÅDE mødre og småbørn. I mit tilfælde fik jeg en tid hos en familierådgiver min mor kender, og hun reddede simpelthen dagen for os! Jeg var 10kg lettere da vi gik derfra, og hun gav råd om både søvn, mad og mors humør.  Det har gjort en KÆMPE forskel for os, og jeg ærgrer mig over at jeg ikke gjorde det før. Mht til det med at være ærlig - tjaah... Herinde er der ihvertfald ikke mange der ved hvor slidt jeg faktisk var til tider 

Stort stort knus til dig!

Rosa

Kære Rosa.

Det gør mig ked at høre at du også har været nede og vende. Der burde være forbudt når man lige har fået et nyt liv at tage vare på. Jeg glæder mig også til min sundhedsplejerske kommer.

Jeg har skrevet et fælles svar til alle jer dejlige piger herinde, se længere nede i tråden.

SMIL fra Mette

Anmeld

21. januar 2011

msax

JustAnotherName skriver:

Det første skridt mod bedring, er at vedkende det, så der kan gøres noget.

Jeg syntes det er så positivt, at du nu vælger at være ærlig og sige det som det er. Og jeg håber at smilene snart kommer snigende oftere og oftere helt ubesværet.

Knus til dig 

ja, nu hvor det er sagt højt er det på en måde lettere at forholde sig til og jeg kan nu få snakket med nogen om det.

SMIL fra Mette

Anmeld

21. januar 2011

msax

Skouboe skriver:

Jeg ved præcist hvordan du har det. Jeg kan kun sige at jeg tror det er vigtigt at være ærlig - først og fremmest overfor dig selv og derefter over for folk der kan hjælpe dig.Fortæl dem i din mødregruppe du føler du kan tale med hvordan du har det. Og prøv at finde en måde du kan få sovet på.Der er forbandet svært. Jeg sad tidligere i dag og måtte indrømme overfor min mor at jeg var ved at bryde sammen, og at det kun er et spørgsmål om tid før jeg ryger ned med enten stress eller en depression eller en skøn kombi.Lad være med at lukke alting inde som jeg har gjort, men kom ud med det. De to sværeste ting i verden at sige er "undskyld" og "jeg har brug for hjælp" men i nogle tilfælde er man nødt til det. Brug tøserne herinde og hvem du ellers føler du kan betro dig til, og prøv at tænke i praktiske løsninger. Husk at du altså også har nogle rettigheder som mor.Jeg ved godt det er nemmere sagt end gjort, men prøv alligevel.

Ja, det er sku ikke nemt. Og jeg føler mig lidt som et skarn at have det dårligt, når jeg ved hvor meget du kæmper med dine dejlige piger.

Nu er der også blevet tænkt mere praktisk herhjemme og vi håber meget på at det hjælper.

SMIL fra Mette

Anmeld

21. januar 2011

msax

Ni-ko-li-ne skriver:

åh Mette, for søren da! men du har sgu også haft meget at se til...

FÅ DET NU UD! det er vigtigt! du skal jo gerne have det godt igen....

Jeg håber det lettede lidt, trods alt at få fortalt at du ikke er ok!

Det har lettet at få det sagt... så nu er det bare om at få smilene frem igen og få en masse søvn...

SMIL fra Mette

Anmeld

21. januar 2011

msax

Tjuhl skriver:

vi åbnede jo selv op for "godteposen" for en uge siden og nej hvor har det bare hjulpet! Man kan få LUFT! man kan få lov at føle det man FØLER, så det ikke bliver til en hård bold inde i maven!!

Jeg synes det er SÅ sejt at du har talt med din sundhedsplejerske og jeg er sikker på hun kan hjælpe dig på rette vej. men ja, det er dødsvært at skulle indrømme - måske især overfor sig selv - at tingene ikke er som man synes det skal være/burde være/troede de ville være.

Hvis du beslutter dig for at sige noget i mødregruppen er jeg sikker på du vil møde opbakning og støtte og måske endda for andre til at åbne op for de svære emner - så føler man sig ikke så alene

godt gået, Mette!! godt at du tar fat i det og får snakket om det, også selvom det trækker tårer

Jeg er så glad for (igen) at læse at det har hjulpet hjemme hos jer at åbne op og få sagt det højt at tingene ikke er som man troede de skulle være inden i.

Jeg glæder mig til min sundhedsplejerske kommer, håber hun kan hjælpe Malte og jeg lidt mere på vej.

SMIL fra Mette

Anmeld

21. januar 2011

msax

TbCp skriver:

Øv Hvor er jeg ked af at høre at du har det sådan!

Men nu er første skridt ligesom taget ikke? Så er næste forhåbentlig knap så svært at tage!

Håber at du får åbnet op så du kan få det hjælp du har brug for!

Ja det første skridt var klart det sværeste at tage... og nu håber vi bare på at de næste er lidt nemmere...

SMIL fra Mette

Anmeld

21. januar 2011

msax

Dictes mor skriver:

Nu sover hun den lille vildbasse, så nu har jeg lidt tid til at skrive, jeg vil gerne have fred og ro, så jeg kan give dig et ordentligt svar, for det er et svært emne, du har oppe at vende her, og jeg tager hatten af for dig, fordi du er så hudløst ærlig. Jeg tror, at det er de færreste, der kan sige sig fri for på et eller andet tidspunkt at have det lidt ligesom, du har det, men jeg tror også, at det er de færreste, der vil indrømme det eller snakke om det. Hvorfor det skal være sådan et tabu, det begriber jeg ikke, det er jo den hurtigste vej til at få det bedre.
Det gør mig rigtig ked af det, at du slet ikke føler dig som den glade Mette fra tidligere, men igen så er det egentlig ikke så underligt, at du ikke har overskud til det uden søvn. Jeg begriber ikke, hvordan du kan få det til at hænge sammen at være mor til to med så lidt søvn. Du siger, at du nogengange er nødt til at melde pas overfor Malte, hvad mener du med det? Det med bare at sende ham videre til Brian, er det i virkeligheden ikke også en god ting både for dig, Brian og Malte? Jeg mener, det er da fint, at far tager over, så du lige kan få bare et par minutter for dig selv, eller hvordan mener du? Du kan jo ikke klare at stå på spring hvert sekund, så er der ikke noget at sige til, at du ikke har overskud til at være sprudlende og glad.
Jeg tænkte lige i mandags, da vi havde været ude at spise, at du altid virker til at have styr på alt og have et mega-overskud, og der virkede du jo glad, synes jeg i hvert fald. Men jeg ville da have ønsket, at vi kunne have snakket om det, selvom omgivelserne ikke helt var de rigtige måske. Jeg er til gengæld glad for at høre, at du vil snakke med den sundhedsplejerske om det, hun er jo super til at lytte, og ved, hvad man skal snakke om i sådan en situation. Det ved jeg jo ikke, jeg begynder bare at ævle løs, som du jo nok allerede har lagt mærke til.
Hvad vil jeg med alt det her, jeg vil vel egentlig bare gerne hjælpe med at at gøre dig glad igen, for det er vigtigt at få snakket om sådan nogle ting, for det er jo ikke fryd og gammen det hele, og jeg har også haft en lignende periode, hvor jeg bare ikke kunne overskue noget som helst, og følte mig som verdens dårligste mor. Den er heldigvis overstået for nu, og jeg håber ikke, at den kommer tilbage igen. Det er gyseligt!

Ja, det med overskuddet har jo nok heller ikke været der når alt kommer til alt, for det kan man ikke med så lidt søvn og to dejlige unger.

Ja hvorfor det er et tabu, ved jeg ikke lige. Eller jo, det er jo fordi man "burde" være glad nu hvor man har fået det nyt dejligt lille liv at tage hånd om og passe på. For hvem elsker ikke små søde børn?

Når jeg er ude er jeg oftest glad, for så tøffet jeg ikke bare rundt herhjemme og laver "ingenting" sammen med en småsur Malte. Det er et højdepunkt at blive luftet og specielt af nogen der selv har valgt en til.

SMIL fra Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.