Spørgsmål om grød.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.755 visninger
32 svar
0 synes godt om
18. januar 2011

Faith

Vi har, som nogen måskeved, tvillingedrenge på knap 7 måneder.

Vi har store problemer med at få dem til at sove om natten. Overvejer om vi evt. kunne gøre noget andet end det vi gør, i forhold til hvad og hvornår de spiser. Beskriver lige vores dag:

- 6.30 Øllebrød

- 9.30 Flaske ca 120 ml (de vil ikke tage mere)

- 11.30 Majsgrød med forskellige blendede grøntsager

- 12.00 Flaske ca 120 ml inden de puttes

- 15.30 Flaske ca 140 ml

- 17.30 Grød med forskellige blendede grøntsager

- 19.00 Flaske før putning kl 19.30

Fra 19.30 til ca 23.30 er der fuldstændig ro fra dem, de sover som en sten. Men fra midnat til kl ca 4 vågner de konstant. Sommetider får de en flaske, andre gange er det nok med en sut. Men så sover de ca 30 min hvorefter de vågner igen. Sådan kører det hele natten. Det er hårdt!

Tænkte om man evt. kun give dem "natgrød"??? Altså en lille portion grød kl ca 22. Nogen der har prøvet det???

Please kom med alle jeres gode ideer, vi er på bar bund!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

afrobabies

smillaluna skriver:

Vi har, som nogen måskeved, tvillingedrenge på knap 7 måneder.

Vi har store problemer med at få dem til at sove om natten. Overvejer om vi evt. kunne gøre noget andet end det vi gør, i forhold til hvad og hvornår de spiser. Beskriver lige vores dag:

- 6.30 Øllebrød

- 9.30 Flaske ca 120 ml (de vil ikke tage mere)

- 11.30 Majsgrød med forskellige blendede grøntsager

- 12.00 Flaske ca 120 ml inden de puttes

- 15.30 Flaske ca 140 ml

- 17.30 Grød med forskellige blendede grøntsager

- 19.00 Flaske før putning kl 19.30

Fra 19.30 til ca 23.30 er der fuldstændig ro fra dem, de sover som en sten. Men fra midnat til kl ca 4 vågner de konstant. Sommetider får de en flaske, andre gange er det nok med en sut. Men så sover de ca 30 min hvorefter de vågner igen. Sådan kører det hele natten. Det er hårdt!

Tænkte om man evt. kun give dem "natgrød"??? Altså en lille portion grød kl ca 22. Nogen der har prøvet det???

Please kom med alle jeres gode ideer, vi er på bar bund!!!

I kunne prøve at give vælling til nat. Hvis de kan tage 200 ml.

Anmeld

18. januar 2011

Fru'Rugaard

Jeg tror de skal have mere fast føde- prøv måske med noget forskelligt grød i stedet for det samme- også giv dem fast føde 3 gange om dagen- måske kartofler til aften og vælling inden de skal puttes eller grød
Eller tilbyd dem vand når de vågner om natten

Rikke - Mor til Maja på 9½ måned.

Anmeld

18. januar 2011

dorthemus

Jeg ved at mange har glæde af at give vællling  ......Karina f.eks.

Anmeld

18. januar 2011

Faith

Fru'Rugaard skriver:

Jeg tror de skal have mere fast føde- prøv måske med noget forskelligt grød i stedet for det samme- også giv dem fast føde 3 gange om dagen- måske kartofler til aften og vælling inden de skal puttes eller grød
Eller tilbyd dem vand når de vågner om natten

Rikke - Mor til Maja på 9½ måned.

Altså de får øllebrød til morgen, grød til middag og grød med kartofler, gulerødder, broccoli osv til aften. Det er jo 3 gange dagligt med "fast" føde.

Jeg bruger forskelligt slags grød, bla risgrød, majsgrød og hirsegrød. Synes jo de burde få hvad de har behov for.

Anmeld

18. januar 2011

Faith

victoria2008 skriver:

I kunne prøve at give vælling til nat. Hvis de kan tage 200 ml.

Har prøvet vælling, det gør ingen forskel

Anmeld

18. januar 2011

Fru'Rugaard

smillaluna skriver:

Altså de får øllebrød til morgen, grød til middag og grød med kartofler, gulerødder, broccoli osv til aften. Det er jo 3 gange dagligt med "fast" føde.

Jeg bruger forskelligt slags grød, bla risgrød, majsgrød og hirsegrød. Synes jo de burde få hvad de har behov for.

Nå okay, jeg læste det bare en anden måde så
Så er mit bud vælling

Anmeld

18. januar 2011

Faith

dorthemus skriver:

Jeg ved at mange har glæde af at give vællling  ......Karina f.eks.

Har prøvet Karinas hjemmelavede beton vælling. Der er ikke den store forskel desværre.

Anmeld

18. januar 2011

dorthemus

smillaluna skriver:

Har prøvet Karinas hjemmelavede beton vælling. Der er ikke den store forskel desværre.

Hmm okay....Runa er jo næsten 8 måneder nu og hun blir ammet max én gang om natten, resten af tiden blir hun tilbudt vand...det var meget hårdt i starten for hun græd meget, men efterhånden vågner hun max to gange og i nat tog hun hele 9 timer i træk før hun blev ammet

Så måske er det vejen frem og SÅ STÅ FAST, selvom det er svært..tro mig jeg ved det!

Anmeld

18. januar 2011

afrobabies

smillaluna skriver:

Har prøvet vælling, det gør ingen forskel

Fordi jeg synes egentlig at det lyder meget fornuftig med måltiderne... Hvordan sover de i løbet af dagen, deres sovetider, og hvad laver i når de er vågne?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.