Kerne sund familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2008

tascia

[citat][f][småt]Mebach skriver:[/småt][/f] [citat]ligefrem ubegavet fordi man har en mening om bogen, syntes jeg måske er store ord at bruge og egentlig også lidt nedladende...[/citat] [f]Sorry, det var bestemt ikke meningen.[/f] Jeg undrer mig bare over at folk kan have en mening om noget, som de i bund og grund ikke kender noget til. Jeg synes det er ærgerligt bogen skal rakkes ned, hvem ved om nogle af rådene rent faktisk kan forbedre ens egen hverdag? Det med slim og snot er feks, meget interesant. Mette[/citat] men du ved jo rent faktisk ikke om folk kender noget til bogen? jeg har faktisk læst i bogen (nogle veninder har den) og jeg kan ikke se ideen i at man skal fylde sig selv med div. kosttilskud og sødemidler, i stedet for at indtage de rene varer (med måde), det lyder ikke særlig sundt i mine ører!!! og mht. slim og snot, så har jeg ikke behøvet at købe bogen for at få den viden, jeg har blot været et smut forbi lægen ;) vi spiser både mælk og brød og sukker, men det betyder ikke at vi er overvægtige, stresset og triste, faktisk så syntes jeg vi har det ret godt :) Selvfølgelig er der nogle ting man kan tage til sig fra bogen, som fx. holde igen med e-numre, bruge de gode olier og i et vist omfang holde sig fra hvid brød, og sukker, men det er jo ikke så meget anderledes end de “almindelige” kostråd. Læste et sted på nettet at det var en modedille som dukker op med 15-20 års mellemrum og at man sidst gang, i 80'erne lavede undersøgelser på de børn, der blev frataget mælk. Det viste sig, at de psykiske følger, det havde for børnene langt oversteg de eventuelle fysiske fordele ved en mælkefri diæt! og at hvis man afholder sig fra en bestemt fødevare i 3 måneder, kan man næsten være sikker på ikke at kunne tåle den. det sætter da nogle tanker igang... Faktisk så tænker jeg det er en rigtig god bog til folk med intolerance (cøliaki) men for os "almindelige" mennesker, tror jeg altså sund fornuft er mer' end nok.. Tro gør meget, så tillykke til familien Mauritson når, de som familie mener de har set lyset og synes, at de får det bedre ved at følge bogen. //Natascia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.