Kerne sund familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2008

tascia

Tullebobs skriver:

Miamaja skriver:

øhh.. at drikke mælk har altid været godt for helbredet. børn som voksne. så hvorfor udelukke det(?)

Hende der har skrevet "Kernesund familie" mener at mælk er medvirkende til at producerede slim/snot, og at børn der er meget forkølede/ørebørn kan have glæde af at undgå mælken. Men det er ikke videnskabligt bevist, og med mindre at man direkte er allergiker, så ville jeg aldrig droppe mælken...

(H) fra mælketønden alias Trine

mht. til at man producere slim og snot ved at drikke mælk, tror jeg nu er korrekt! min læge har flere gange anbefalet mig at holde igen når ungerne har været snotet og hostet... og det samme med ørebørn!

men det betyder jo ikke at man skal udelukke alt mælk i kosten, men måske holde igen i nogle perioder

//Natascia som giver lillebror soyamælk pga. konstant mellemøresbetændelse og snot :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2008

moniquesmor

mht. til at man producere slim og snot ved at drikke mælk, tror jeg nu er korrekt! min læge har flere gange anbefalet mig at holde igen når ungerne har været snotet og hostet... og det samme med ørebørn!

men det betyder jo ikke at man skal udelukke alt mælk i kosten, men måske holde igen i nogle perioder

//Natascia som giver lillebror soyamælk pga. konstant mellemøresbetændelse og snot :-(

hej tascia.

min datter er også ørebarn eller var..
og vi prøver også det med af uden gå mælk i et stykke tid.. og lige lidt hjalp det..
men det er vel forskeligt fra børn til børn

Anmeld

17. september 2008

tascia

kan endnu ikke sige om det hjælper, for det er så kort tid vi har gjort det, men jeg er villig til at give det en chance før jeg afviser det :-).

men generelt har jeg bare aldrig været tilhænger af overforbrug af mælk, sidestiller det med sukker og hvidt-brød, alt med måde...

//Natascia

Anmeld

17. september 2008

Tullebobs

tascia skriver:

Tullebobs skriver:

Miamaja skriver:

øhh.. at drikke mælk har altid været godt for helbredet. børn som voksne. så hvorfor udelukke det(?)

Hende der har skrevet "Kernesund familie" mener at mælk er medvirkende til at producerede slim/snot, og at børn der er meget forkølede/ørebørn kan have glæde af at undgå mælken. Men det er ikke videnskabligt bevist, og med mindre at man direkte er allergiker, så ville jeg aldrig droppe mælken...

Hej

Jeg er sikker på, at du har ret. Hvis man kan mærke en forandring, som i jeres tilfælde, så er det da det man skal gøre. Men som du skriver så er det kun noget du gør i perioder, og dermed ikke konsekvent - og det er den fanatisme som nogle lægger for dagen, som jeg har svært ved at forstå...

Jeg har ikke selv et ørebarn, men ville helt sikkert også være villig til at prøve forskellige ting, hvis mit barn var i smerter konstant pga af ørene...

(H) fra Trine, som også har hørt om andre med gode erfaring med mælke-fri perioder til ørebørn...

Anmeld

17. september 2008

moniquesmor

kan endnu ikke sige om det hjælper, for det er så kort tid vi har gjort det, men jeg er villig til at give det en chance før jeg afviser det :-).

//Natascia

jaah det forstå jeg skam godt det er ikke sjovet med ørebørn

Anmeld

17. september 2008

tascia

Tullebobs skriver:

tascia skriver:

Tullebobs skriver:

Miamaja skriver:

Hej

Jeg er sikker på, at du har ret. Hvis man kan mærke en forandring, som i jeres tilfælde, så er det da det man skal gøre. Men som du skriver så er det kun noget du gør i perioder, og dermed ikke konsekvent - og det er den fanatisme som nogle lægger for dagen, som jeg har svært ved at forstå...

Jeg har ikke selv et ørebarn, men ville helt sikkert også være villig til at prøve forskellige ting, hvis mit barn var i smerter konstant pga af ørene...

(H) fra Trine, som også har hørt om andre med gode erfaring med mælke-fri perioder til ørebørn...

enig enig, fanatisme går jeg heller ikke ind for :-)

men som jeg lige nåede at skrive, så har vi endnu ikke set resultatet af at holde igen med mælken ved lillebror, men som du også skriver, man er villig til at gøre alt for de små poder.

Anmeld

17. september 2008

Rasmine

Jeg har faktisk lige selv købt bogen.
Synes den lyder spændende.
Fordi man har bogen, behøver man jo ikke følge ALLE rådene slavisk.

"Der var engang èn eller anden "knold" mente at vi stammede fra aberne"
Da var der STUR STUR hurlumhej!
Indenfor psykologien kalder man det paradigmeskift!
Men folk begyndte at acceptere den nye tese.
Og nu ved vi vel alle at vi rent faktisk nedstammer fra aberne??

Ja, fødevarestyrelsen (og jeg skal komme efter dig) fraråder folk at rette sig efter bogen.
-Hvem ved, måske burde selve Fødevarestyrelsen opdateres selv?

Alm. sund fornuft siger sig selv.
-Men hvorfor findes der så SVÆRT overvægtige personer??
(ja ja, er det en sygdom, kan de ikke selv gøre ved det)

Synes det virker lidt ubegavet at rakke bogen så meget ned, måske endda uden at have læst den?

-Det er da almindelig logik at den mad vi indtager påvirker vores sind, og helbred???
-Familien har haft synlige resultater med den måde at leve på.
-Så hatten af for dem!

Ved ikke om der er nogen som kan huske det utal af gange den der madpyramide er blevet lavet om???
-Først skulle man have X kød, kartofler, fisk mv.
Så skulle man ikke.
Så skulle man noget helt tredie.

Ved heller ikke om der er nogen som ved/kan huske dengang økologisk mad nærmest ikke fandtes?
Men da det så kom frem tænkte folk: "Hvad skal det nu gøre godt for?"
Men økologi har virkelig vundet (de fleste) folks hjerter.
Det er bare pisse irriterende det er så dyrt!

Kom nu ind i kampen.
-Den gamle: "Jamen, sådan har det altid været, hvorfor så lave om på det" holder bare ikke i retten længere.
Få øjnene op for noget nyt.
Hvem ved, måske bliver DIN hverdag meget bedre, end den er nu.

Mette - selv mor til et ørebarn, og åbenbart overtroisk!

Anmeld

17. september 2008

A.

Marco2 skriver:

Sundhedsstyrelsen fraråder brugen af rådene i "Kernesund familie" og skriver at børn kan blive decideret fejlernæret.

http://www.sst.dk/Forebyggelse/Mad_og_motion/Ernae ring/Kernesund_familie.aspx?lang=da

Så i stedet for at bruge penge på en bog, så brug din sunde fornuft.

AG

ja det var faktisk rigtig meget dårlig omtale ang "kernesund familie"

Anmeld

17. september 2008

tascia

Mebach skriver:

Jeg har faktisk lige selv købt bogen.
Synes den lyder spændende.
Fordi man har bogen, behøver man jo ikke følge ALLE rådene slavisk.

"Der var engang èn eller anden "knold" mente at vi stammede fra aberne"
Da var der STUR STUR hurlumhej!
Indenfor psykologien kalder man det paradigmeskift!
Men folk begyndte at acceptere den nye tese.
Og nu ved vi vel alle at vi rent faktisk nedstammer fra aberne??

Ja, fødevarestyrelsen (og jeg skal komme efter dig) fraråder folk at rette sig efter bogen.
-Hvem ved, måske burde selve Fødevarestyrelsen opdateres selv?

Alm. sund fornuft siger sig selv.
-Men hvorfor findes der så SVÆRT overvægtige personer??
(ja ja, er det en sygdom, kan de ikke selv gøre ved det)

Synes det virker lidt ubegavet at rakke bogen så meget ned, måske endda uden at have læst den?

-Det er da almindelig logik at den mad vi indtager påvirker vores sind, og helbred???
-Familien har haft synlige resultater med den måde at leve på.
-Så hatten af for dem!

Ved ikke om der er nogen som kan huske det utal af gange den der madpyramide er blevet lavet om???
-Først skulle man have X kød, kartofler, fisk mv.
Så skulle man ikke.
Så skulle man noget helt tredie.

Ved heller ikke om der er nogen som ved/kan huske dengang økologisk mad nærmest ikke fandtes?
Men da det så kom frem tænkte folk: "Hvad skal det nu gøre godt for?"
Men økologi har virkelig vundet (de fleste) folks hjerter.
Det er bare pisse irriterende det er så dyrt!

Kom nu ind i kampen.
-Den gamle: "Jamen, sådan har det altid været, hvorfor så lave om på det" holder bare ikke i retten længere.
Få øjnene op for noget nyt.
Hvem ved, måske bliver DIN hverdag meget bedre, end den er nu.

Mette - selv mor til et ørebarn, og åbenbart overtroisk!

ligefrem ubegavet fordi man har en mening om bogen, syntes jeg måske er store ord at bruge og egentlig også lidt nedladende...

//Natascia også med ørebarn og - mælk, men det betyder altså ikke jeg er tilhænger af bogen!!!

Anmeld

17. september 2008

Rasmine

ligefrem ubegavet fordi man har en mening om bogen, syntes jeg måske er store ord at bruge og egentlig også lidt nedladende...

Sorry, det var bestemt ikke meningen.
Jeg undrer mig bare over at folk kan have en mening om noget, som de i bund og grund ikke kender noget til.
Jeg synes det er ærgerligt bogen skal rakkes ned, hvem ved om nogle af rådene rent faktisk kan forbedre ens egen hverdag?
Det med slim og snot er feks, meget interesant.
Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.