Kerne sund familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.363 visninger
20 svar
0 synes godt om
17. september 2008

SaNiNa

Er der nogen af jer der lever sådan?

Kunne godt tænke mig at hører lidt mere om det... Hvad i syntes om det og om det ville være smart nu når vi forsøger at blive gravide

Vi spiser selv meget Økologisk ikke så meget brød, mælk kan jeg ikke lide så det er ikke noget problm for mig men kæresten ville ikke kunne undvære mælken...

Sanne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2008

moniquesmor

jeg synes det virker voldsomt den måde de skal leve på..
og jeg ville bestemt ikke undvære de ting i daglig dagen..

Anmeld

17. september 2008

tascia

nu kan det godt tænkes jeg er lidt fræk, men forstår ikke hvorfor du behøver en bog til at fortælle dig at du ikke må spise hvidbrød, drikke mælk, bruge sukker etc. når du skriver at i allerede gør det i et mindre omfang???

Nu er jeg personligt slet ikke tilhænger af kerne (u)sund familie, men derimod almindelig sund fornuft. Skulle jeg derimod på en desidert slankekur, kunne jeg sagtens finde på at købe en bog, så jeg fik opskrifter vejledning etc.

på mig lyder det som om i lever sundt :)

//Natascia

Anmeld

17. september 2008

..

Hey..

Den der livsstil eller hvad det kaldes som der opfordres til i Kernesund familie er der ingen dokumentation for skulle virke eller gøre noget godt for os.. Alm sund fornuft er vist det der duer;)

Anmeld

17. september 2008

twinboys

Macrolf skriver:

Hey..

Den der livsstil eller hvad det kaldes som der opfordres til i Kernesund familie er der ingen dokumentation for skulle virke eller gøre noget godt for os.. Alm sund fornuft er vist det der duer;)

Helt enig...:)

Anmeld

17. september 2008

Marco2

Sundhedsstyrelsen fraråder brugen af rådene i "Kernesund familie" og skriver at børn kan blive decideret fejlernæret.

http://www.sst.dk/Forebyggelse/Mad_og_motion/Ernae ring/Kernesund_familie.aspx?lang=da

Så i stedet for at bruge penge på en bog, så brug din sunde fornuft.

AG

Anmeld

17. september 2008

Tullebobs

stemmer osse på sund fornuft istedet for al den fanatisme...

Alt med måde - så kommer du længst, tror jeg på!

Trine

Anmeld

17. september 2008

Miamaja

øhh.. at drikke mælk har altid været godt for helbredet. børn som voksne. så hvorfor udelukke det(?)

Anmeld

17. september 2008

Tullebobs

Miamaja skriver:

øhh.. at drikke mælk har altid været godt for helbredet. børn som voksne. så hvorfor udelukke det(?)

Hende der har skrevet "Kernesund familie" mener at mælk er medvirkende til at producerede slim/snot, og at børn der er meget forkølede/ørebørn kan have glæde af at undgå mælken. Men det er ikke videnskabligt bevist, og med mindre at man direkte er allergiker, så ville jeg aldrig droppe mælken...

(H) fra mælketønden alias Trine

Anmeld

17. september 2008

lonemus

Miamaja skriver:

Enig. Jeg ville simpelthen ikke turde udelukke det, og da slet ikke for mine børn.
Har godt hørt om bogen, men syntes den lyder som noget bras!! Kan ikke helt se 2 helt almindelig mennesker, skulle kunne gå ind og "opfinde" en nu videnskab - noget som fødevarestyrelsen mv har brugt årtier på.
Jeg syntes det er synd for dem der hoppe med på bogen.....det har da aldrig været usundt at drikke mælk! Mine børn drikker meget mælk hver dag og de elsker det :)

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.