Her var den ældste ca 8 mndr da hun kom på eget rum, for før den tid var jeg oppe med hende en del om natten, så da passede det bedre, at hun lå i nærheden.
Og på den tid måtte hun uanset have ny seng, og den fik ikke plads inde på vores soveværelse, så det afgjorde egentlig sig selv. Jeg var lidt nervøs til at begynde med, men det gik meget fint. Ingen problemer. Nu lå rummene lige ved siden af hinanden og det var intet problem at høre hende, hvis hun vågnede, og jeg tror ikke, at hun tænkte over, at jeg måtte gå ca otte meter længere, før jeg stod ved hendes seng... 
Den yngste var ca 9 mndr da han flyttede ind på et rum sammen med storesøster. Det er gået fint, men det var i forbindelse med, at vi flyttede, så der var så meget rod og ændrede rutiner uanset, at det er vanskeligt at sige, hvilke reaktioner som skyldes hvad.
Jeg tror, man skal vælge det tidspunkt som passer bedst for alle parter. Må man meget op om natten er det ikke praktisk at løbe langt, logistikken i huset kan have en del betydning og så er det sikkert bedst at gøre skiftet i en ellers stabil periode, hvor der ikke sker så meget nyt på andre fronter f eks ikke samtidig med opstart i vuggestue eller ankomst af ny lillesøster eller hvad det nu måtte være....
Anmeld