Baby sove på eget værelse ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår skal et barn sove på eget værelse ?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.460 visninger
33 svar
0 synes godt om
18. januar 2011

Anonym trådstarter

Vi har de sidste dage snakket om hvornår barnet skal sove på eget værelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

afrobabies

Det skal barnet, når både forældre og barn er trygge ved det

Anmeld

18. januar 2011

Anonym trådstarter

FEJL ved svar nr.1

rettes til ----> Til barnet ikke skal ammes mere

Anmeld

18. januar 2011

Anonym trådstarter

victoria2008 skriver:

sover din datter på eget værelse ?

Anmeld

18. januar 2011

LotteGabriella

victoria2008 skriver:

helt enig, dog mest når barnet er klar, for har hørt historier om hvor børn på 6 år stadigvæk sover inde hos forældrene og det tror jeg ikke på er for barnets skyld

Daniella kom i eget værelse, da hun var lidt over 1 år

Anmeld

18. januar 2011

Anonym trådstarter

LotteGabriella skriver:

helt enig, dog mest når barnet er klar, for har hørt historier om hvor børn på 6 år stadigvæk sover inde hos forældrene og det tror jeg ikke på er for barnets skyld

selvfølgelig

Anmeld

18. januar 2011

afrobabies

Anonym skriver:

sover din datter på eget værelse ?

Min datter rykkede ind på sit eget værelse, da hun var 4 måneder.... Der stoppede vi natte amningen, og hun vågnede ikke om natten, så så jeg ikke nogen grund til at hun blev hos mig, og vi sov begge to bedst så

Anmeld

18. januar 2011

afrobabies

LotteGabriella skriver:

Helt rigtigt, det synes jeg så heller ikke at de skal vente så længe, min datter var 4 måneder da hun kom på sit eget værelse

Anmeld

18. januar 2011

Ciss

Her var den ældste ca 8 mndr da hun kom på eget rum, for før den tid var jeg oppe med hende en del om natten, så da passede det bedre, at hun lå i nærheden.

Og på den tid måtte hun uanset have ny seng, og den fik ikke plads inde på vores soveværelse, så det afgjorde egentlig sig selv. Jeg var lidt nervøs til at begynde med, men det gik meget fint. Ingen problemer. Nu lå rummene lige ved siden af hinanden og det var intet problem at høre hende, hvis hun vågnede, og jeg tror ikke, at hun tænkte over, at jeg måtte gå ca otte meter længere, før jeg stod ved hendes seng...

Den yngste var ca 9 mndr da han flyttede ind på et rum sammen med storesøster. Det er gået fint, men det var i forbindelse med, at vi flyttede, så der var så meget rod og ændrede rutiner uanset, at det er vanskeligt at sige, hvilke reaktioner som skyldes hvad.

Jeg tror, man skal vælge det tidspunkt som passer bedst for alle parter. Må man meget op om natten er det ikke praktisk at løbe langt, logistikken i huset kan have en del betydning og så er det sikkert bedst at gøre skiftet i en ellers stabil periode, hvor der ikke sker så meget nyt på andre fronter f eks ikke samtidig med opstart i vuggestue eller ankomst af ny lillesøster eller hvad det nu måtte være....

Anmeld

18. januar 2011

Fru'Rugaard

Når barnet sover igennen eller når det kun vågner 1 gang om natten og ikke skal have mad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.