Vand i fingerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.167 visninger
36 svar
0 synes godt om
18. januar 2011

MIWULA

Jeg har vand i fingerne og det føles som ømhed som om jeg har brugt mine finger meget men det har jeg ikk. Kan heller ikk ha min ring på mere nu.  Jeg har oz vand i mine ben men det er da til og holde ud.
Nogle der ved hva man kan gøre ved vand i fingerne så skriv endelig er ved at blive sindsyg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

MorEllen

Jeg har også vand i fingrene...træls De både føles og ser ud som de er minst 50 år gamle.. Jeg vet ikke om man kan gør noget med det heller.
Glæder mig til at kunne gå med min ring igen!

Anmeld

18. januar 2011

MIWULA

Ellen-mor skriver:

Jeg har også vand i fingrene...træls De både føles og ser ud som de er minst 50 år gamle.. Jeg vet ikke om man kan gør noget med det heller.
Glæder mig til at kunne gå med min ring igen!

Ja det er bare rigtig øv.  Trist hvis der ikk er noget at gøre. for man kan jo desværre ikk gøre det samme som med benene. hehe

Anmeld

18. januar 2011

Ranarupta

Hej piger, 
Jeg havde selv sindssygt meget vand i hele kroppen, da jeg var gravid. Jordemødrene og to læger havde aldrig set så meget vand, som det jeg havde.I slutningen af graviditeten kunne jeg ikke åbne øjnene helt, pga vand i ansigtet...

• Undgå for meget salt
  • drik MASSER af vand (det lyder måske fjollet, men forklaringen er, at hvis man drikker for lidt vand, så tror kroppen, at den skal holde på vandet. Får den derimod nok vand, så tisser man det overskydende ud.)
  • Få let massage - vandet skal ligesom sendes tilbage i retning af kroppen og ikke mod finger-/tåspidserne.

Håber, at I kunne bruge lidt af det - kan sagtens huske, hvor smertefuldt det var. 
Husk at være opmærksom på, om det kan være begyndende svangerskabsforgiftning. 

Anmeld

18. januar 2011

SussieThyssen

MIWULA skriver:

Jeg har vand i fingerne og det føles som ømhed som om jeg har brugt mine finger meget men det har jeg ikk. Kan heller ikk ha min ring på mere nu.  Jeg har oz vand i mine ben men det er da til og holde ud.
Nogle der ved hva man kan gøre ved vand i fingerne så skriv endelig er ved at blive sindsyg.

Du kan faktisk ikke gøre så meget.
Ødemer hedder det, når man ophober vand i kroppen.
Masser af kvinder gør det, og nogle endda ret hurtigt i svangerskabet.
Jeg har fx lagt mærke til at kronprinsesse Mary alle 3 gange med sine allerede i ca 12. uge, tog sin forlovelsesring af, som hun fik af Frederik, og som hun ellers altid har på, og det skyldes jo gerne netop, at man har vand i fingrene.

Se at få hvilet meget.
Men du kan lave noget, der hedder "venepumpe øvelser" med både arme og ben.
Læg dig ned på gulvet på ryggen.
Løft det ene ben op mod loftet.
Støt det evt. ved at holde under knæhasen med hænderne.
Herefter vipper du stille og roligt op og ned med foden 20 gange.
Derefter tager du det andet ben og gentager. Gentag vippeturen en gang til, først højre, så venstre.
Så løfter fu højre arm op mod loftet, stræk armen og nu vipper du igen med håndledet, på sammen måde som med foden.
Gør det samme med den anden arm. gentag øvelsen men nu bøjer og strækker du fingrene.
Husk at hånden skal løftes op mod loftet, sådan at din hånd og arm kommer så højt som muligt op over hjertehøjde.

Lav øvelserne mindst morgen og aften, det hjælper rigtigt meget.
Lav dem også efter du har født i en måneds tid, så du hjælper kroppen til at komme af med vandet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. januar 2011

MIWULA

SussieThyssen skriver:

Du kan faktisk ikke gøre så meget.
Ødemer hedder det, når man ophober vand i kroppen.
Masser af kvinder gør det, og nogle endda ret hurtigt i svangerskabet.
Jeg har fx lagt mærke til at kronprinsesse Mary alle 3 gange med sine allerede i ca 12. uge, tog sin forlovelsesring af, som hun fik af Frederik, og som hun ellers altid har på, og det skyldes jo gerne netop, at man har vand i fingrene.

Se at få hvilet meget.
Men du kan lave noget, der hedder "venepumpe øvelser" med både arme og ben.
Læg dig ned på gulvet på ryggen.
Løft det ene ben op mod loftet.
Støt det evt. ved at holde under knæhasen med hænderne.
Herefter vipper du stille og roligt op og ned med foden 20 gange.
Derefter tager du det andet ben og gentager. Gentag vippeturen en gang til, først højre, så venstre.
Så løfter fu højre arm op mod loftet, stræk armen og nu vipper du igen med håndledet, på sammen måde som med foden.
Gør det samme med den anden arm. gentag øvelsen men nu bøjer og strækker du fingrene.
Husk at hånden skal løftes op mod loftet, sådan at din hånd og arm kommer så højt som muligt op over hjertehøjde.

Lav øvelserne mindst morgen og aften, det hjælper rigtigt meget.
Lav dem også efter du har født i en måneds tid, så du hjælper kroppen til at komme af med vandet.

Kærligst
Sussie

Mange tak det skal da prøves

Anmeld

18. januar 2011

Maja88

har du lige pludselig fået en masse vand i kroppen. og er det blevet værre på det sidste. for så skal du kontakte lægen, da det kan være et tegn på svangerkskabs.

Anmeld

18. januar 2011

MIWULA

Ranarupta skriver:

Hej piger, 
Jeg havde selv sindssygt meget vand i hele kroppen, da jeg var gravid. Jordemødrene og to læger havde aldrig set så meget vand, som det jeg havde.I slutningen af graviditeten kunne jeg ikke åbne øjnene helt, pga vand i ansigtet...

• Undgå for meget salt
  • drik MASSER af vand (det lyder måske fjollet, men forklaringen er, at hvis man drikker for lidt vand, så tror kroppen, at den skal holde på vandet. Får den derimod nok vand, så tisser man det overskydende ud.)
  • Få let massage - vandet skal ligesom sendes tilbage i retning af kroppen og ikke mod finger-/tåspidserne.

Håber, at I kunne bruge lidt af det - kan sagtens huske, hvor smertefuldt det var. 
Husk at være opmærksom på, om det kan være begyndende svangerskabsforgiftning. 

Tusind tak det skal jeg huske..

Anmeld

18. januar 2011

MIWULA

Maja88 skriver:

har du lige pludselig fået en masse vand i kroppen. og er det blevet værre på det sidste. for så skal du kontakte lægen, da det kan være et tegn på svangerkskabs.

Ja men sys dog ikk det er så meget igen tror man skal have mere men skal til jordemoder her den 26 så kan hun måske lige se på det. ;-) Men tak for svaret.

Anmeld

18. januar 2011

Maja88

MIWULA skriver:

Ja men sys dog ikk det er så meget igen tror man skal have mere men skal til jordemoder her den 26 så kan hun måske lige se på det. ;-) Men tak for svaret.

tror det er ligemeget hvor meget vand det er, men man skal være obs hvis man lige pludselig får en del mere i kroppen en man plejer, og lyder det da til på din ring osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.