natursutter eller de andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2011

Svenne

Vi bruger natursutten - den fra Chicco. Arthur vil ikke have Hevea fra Matas.

Den lever op til sit øgenavn som verdens grimmeste sut! Jeg er SÅ træt af den. Han bliver også rigtig hurtigt "smusset"/småbeskidt rundt om munden. Jeg synes ikke, den er nem at holde ren!

Desværre vil han ikke have andre. Vi har prøvet hvad som helst. Og det er faktisk først nu, at vi har fået ham til at tage den der hedder 4måneder+ (han er 9 måneder!) 

Men de holder godt. Når jeg smider en sut væk efter ca. 2-3 måneder er den stadig fin og ser ret ubrugt ud. Så kvaliteten kan man ikke klage over!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

Nettemor

Mumto3 skriver:

Øh, pointen med natursutterne er netop at der overhovedet ikke er latex i  (men måske har jeg bare misforstået dit indlæg)

sorry. my bad.. kan ik huske hva det hedder det de er lavet af

Anmeld

26. januar 2011

morethanperfect

Goldi sutten  Ville jeg anbefale

Anmeld

26. januar 2011

Mumto3

nettemor skriver:

sorry. my bad.. kan ik huske hva det hedder det de er lavet af

De er lavet af 100% naturgummi i modsætning til alm. sutter som har en suttedel der er lavet af enten latex eller gummi og så et plastisk skjold der er lavet af plastik. I revnen mellem skjold og suttedel kan der sidde rigtig mange bakterier, et problem man ikke har med natursutten som er lavet i et stykke. Derudover ved man at plastikskjoldene indholder en del problematiske stoffer som f.eks. kan være homonforstyrrende. minuset med natursutter er at man kan få gummiallergi, og man derfor (hvis  man er uheldig) kan have svært ved at bruge kondomer som voksen. Personligt foretrækker jeg dog det, frem for homonforstyrrende stoffer. Håber det var lidt opklarende

Anmeld

27. januar 2011

Bette81

Mumto3 skriver:

De er lavet af 100% naturgummi i modsætning til alm. sutter som har en suttedel der er lavet af enten latex eller gummi og så et plastisk skjold der er lavet af plastik. I revnen mellem skjold og suttedel kan der sidde rigtig mange bakterier, et problem man ikke har med natursutten som er lavet i et stykke. Derudover ved man at plastikskjoldene indholder en del problematiske stoffer som f.eks. kan være homonforstyrrende. minuset med natursutter er at man kan få gummiallergi, og man derfor (hvis  man er uheldig) kan have svært ved at bruge kondomer som voksen. Personligt foretrækker jeg dog det, frem for homonforstyrrende stoffer. Håber det var lidt opklarende

Naturgummi er altså latex! Og ja, man kan godt have allergi overfor latex - naturgummi.. Men i naturgummi/latex sutter skulle der ikke være nogen hormonforstyrrende stoffer så som BPA, eller indholdet er meget lavt. Om det er natursutter fra Havea, Natursutten, Mam eller Nuk tror jeg er ligegyldigt. Forskellen på Havea og Natursutten sammenlignet med Mam og Nuk er bare skjoldet og det at Havea og Natursutten er helstøbte. Så det må vel være smag og behag - og hvad baby foretrækker..

Der ligger en test af natursutter på tænk.dk. Her har de testet Nuk, Mam og Chicco. De skriver i testen at alle tre sutter holder sig indenfor EU's grænseværdiger til hormonforstyrrende stoffer.

Men endnu en jungle inden for babyudstyr!

Anmeld

27. januar 2011

JustinsMoar

Jeg købte MAM sutter til Justin, før han blev født.
Men da han blev født og var MEGET lille, var de alt for store.
Han fik derfor en lille rund sut på neonetal, og ville efterfølgenede slet ikke have andre end de runde sutter.

For 3 mdr siden, prøvede for sjov at give ham en MAM sut, og siden har han ikke ville have andre!  

- Jeg er hverken for eller imod div. sutter.
Nogle børn har et stort tryghedsbehov, og det kan i nogle tilfælde stilles med en sut!

Men jeg vil sige at man skal prøve sig lidt frem ang. sutterne, det er forskelligt fra barn til barn, hvilken sut de svæver til!

Anmeld

27. januar 2011

ulleby

Tusind tak for alle jeres svar - holdninger og meninger Det har været en stor hjælp - tror jeg køber lidt blandet så må vi se hvad damerne vil - men hælder nu mest til natursutterne - men hvem ved hvad de vil

De natursutter fra Matas er de ikke lige så gode som dem man kan købe i babysam og på purbaby? Troede egentlig at der kun var 1 mærke inden for dem - men nej nej endnu en baby jungle...

Anmeld

14. februar 2011

fruea

Natursut - så sværger vi til dem HER! som man kan købe hos bla. Naturbaby (sikkert også 100 andre steder) - jeg synes det er rart at vide at de er 100% fri for giftstoffer, hormon forstyrrende stoffer og andre dårligdomme.

Desuden synes jeg at Natursutten er nem at holde ren. Da den er helstøbt, kan der ikke gemme sig fnuller osv.! Natursutten er helt sikkert det mest naturlige valg, og alle mine 3 uger har taget den med stor velbehag!

På Naturebaby skriver de sålede: "Sutteskjoldet opfylder internationale sikkerhedsnormer, er blødt og føjeligt, og tilpasser sig derfor barnets naturlige mundbevægelser.
Det fleksible skjold og den store bløde gribestrop generer ikke når man ligger på det, og forhindrer også 'sovemærker' i barnets ansigt."

HELD OG LYKKE I suttejunglen!!

Mette - mor til 3 !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.