Ikke kun hans eks, men også hans venner...(langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2011

Anonym trådstarter

Kildebakken skriver:

Kære Trådstarter,

Det lyder til at du elsker din kæreste højt og det er dejligt at høre, nu i skal tilbringe familie- og resten af livet sammen. Angsten for at miste skal efter min mening være tilstede, specielt, når man planlægger familie sammen. Jeg tror dog ikke din angst er forbundet med en real fare, for manden har jo valgt dig at lave familie med og han har også forstået dig angående at cutte kontakten. Måske kommer han aldrig til at forstå dine følelser til bunds, men han har valgt dig frem for hende.

Det er uheldigt, at hun netop slog op med ham, men det er altså ikke ensbetydende med at hans følelser for hende ikke har forandret sig, hvis de ikke havde det, ville det jo være meget smertefuldt at opretholde kontakt og det lader det jo ikke til at være - det lyder nærmere til at han har lagt det bag sig. 

Vennerne er tykhovedede og jeg synes godt du kan tillade dig lige at prikke til den af dem du føler dig tæt på - fortæl at du jo er sårbar grundet graviditet og at mødet med ex-kæresten ikke er rart for dig - det vil et hvert ordentligt menneske forstå.

Håber følelserne falder til ro med tiden - ikke helt, men nok til at det bliver til at holde ud at tænke på. Lidt længere hen af vejen vil din angst for at miste ham holde jeres forhold sammen.

Kh

Ja jeg elsker ham utroligt ubeskriveligt højt.  Jeg kan nok ikke tilgive T og S... men kan godt med tiden glemme det... eller fortrænge det, især for kærestens skyld.

Oplevelsen kan man ikke ændre på var meget ubehaglig...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

Tkcuf

Ej okay sikke strengt at invitere hende uden lige at advare jer. Jeg har i og for sig intet imod kærestens ekser, to af dem er faktisk rigtig søde- kan dog ikke være venner med dem fordi tanken om at han har knaldet andre gør mig direkte dårlig 

Nu har vi været sammen i 4 år og har to skønne unger, så ja det kan ikke slå mig ud når vi en sjælden gang møder dem (er bedste veninder med den enes lillesøster så det kan ikke rigtig undgåes.) Jeg tror bare du skal sige at en anden gang vil du godt lige advares på forhånd- så i evt kan blive hjemme.

Anmeld

18. januar 2011

SD21

Anonym skriver:

Kæresten har været længe om at forstå hvor meget det betyder for mig at jeg kan stole på ham, og at hvis jeg skal stole på ham, krævede det at han kottede kontakten, som han jo tilsidst også gjorde.  Det væreste er så det med at det hele bliver hevet frem igen, og at hun altid (også selvom kæresten ikke skriver med hende) dukker op i en samtale eller lign, hos mine svigerforældre... eller vi render ind i hende på gaden, da vi bor i samme by... og nu dukkede hun så også op hos hans venner...

(Svigerforældrene gør det ikke bevidst, men kommer bare af og til, til det... har jeg lidt lært at leve med.)

Uhh, det kender jeg alt for godt ! Sådan var det også her. Især det første års tid, indtil de fik ryddet op i hendes ting og smidt noget af det ud! Min kæreste's storebror fik kaldt mig hendes navn engang da vi sad og spiste Øv.

Men på et tidspunkt, så stopper de med at snakke om hende tror jeg - det gjorde de ihvertfald her.

Anmeld

18. januar 2011

aarhusmor

Jeg synes du skal forlange af din kæreste at han siger direkte til T og S, at det ikke skal gentage sig. Det er bare ikke iorden. Hans kammerater må da vide det er absurd at invitere x-kæresten og hvis de vil jer det dårligt, så er det nok bedre din kæreste giver slip på de venskaber.

Det gælder også din mand. Han må tage afstand til sin fortid. Ikke fordi man ikke kan være venner med sine x-kærester. Men fordi de ikke er venner på et reelt grundlag. Hun har jo ikke gode intentioner.

Jeg ville nok være lidt hård ved ham, og spørge ham om han hellere ville have hende tilbage og så være weekend far, eller om han gerne vil være rigtig far og dele sit liv med dig. Jeg tror ikke han forstår alvoren hvis ikke du siger det sådan. Samtidig viser du også at sidstnævnte gik over din grænse. Og det er vigtigt du viser det.

Anmeld

18. januar 2011

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Jeg synes du skal forlange af din kæreste at han siger direkte til T og S, at det ikke skal gentage sig. Det er bare ikke iorden. Hans kammerater må da vide det er absurd at invitere x-kæresten og hvis de vil jer det dårligt, så er det nok bedre din kæreste giver slip på de venskaber.

Det gælder også din mand. Han må tage afstand til sin fortid. Ikke fordi man ikke kan være venner med sine x-kærester. Men fordi de ikke er venner på et reelt grundlag. Hun har jo ikke gode intentioner.

Jeg ville nok være lidt hård ved ham, og spørge ham om han hellere ville have hende tilbage og så være weekend far, eller om han gerne vil være rigtig far og dele sit liv med dig. Jeg tror ikke han forstår alvoren hvis ikke du siger det sådan. Samtidig viser du også at sidstnævnte gik over din grænse. Og det er vigtigt du viser det.

stod det til mig hang vi ikke ud med T og S nu... de var så frække at ringe og spørge efter vi var kørt, om vi så ikke kunne tage ud og spise sammen en anden dag i den nærmere fremtid... på det tidspunkt sad jeg og hylede i bilen, så da kæresten spurgte om det var okay med mig, vidste jeg slet ikke hvad jeg skulle stille op...

Anmeld

18. januar 2011

SussieThyssen

Akja..nu er jeg nok ikke lige den rette til at komme med gode råd i denne her sag, da jeg har et glimrende forhold til mine x-er og deres koner m.v.
Og hvis min mand havde haft kontakt til sine x'er, så havde jeg såmænd taget det med også.
Jeg har det nu engang sådan, at hvis min elskede ikke kan vælge mig, jamen så har han heller ikke fortjent mig, og så er det bedre han finder en anden.
Bygone is bygone, og hvad der ligger i fortiden skal have lov at hvile.

MEN...så er der det med "vennerne", der VED du har et anstrengt forhold til x'en..og det syntes jeg er noget af det mest lavsindede, at lave det stunt, de gjorde der.
Stod det til mig, så var de nu sparket ned af Venne-hylden og rykket ned på den hylde, der hedder "Bekendte".
Man skulle næsten tro at "vennerne" inviterede damen blot for at lave rav i den, og for at sidde og gnide sig i hænderne og more sig over balladen.
Og den slags venner...nåja..de hører slet ikke ind i det, man overhovedet kan kalde venner.

Jeg syntes det er rigtigt synd for dig, at du har det så slemt med din kærestes x, men jeg synes også, at du skal se at komme videre.
Han har trods alt haft et liv før dig, og uanset om du kan lide det eller ej, så starter hans liv ikke, den dag han mødte dig.
Derfor må man også leve med, at x'en bliver nævnt i ny og næ i andre sammenhænge.
Stol på at han er der for dig og tag imod hver en dag sammen med ham som en gave. Hæng dig ikke i fortiden. Det er trods alt hans fortid, som har formet ham til den, han er i dag, og det har hans X også været med til. Og netop oplevelsen med hende i hans fortid, har måske overbevist ham om, da der først groede græs over såret, at sådan en kvinde vil han aldrig igen røre med en ildtang.
Stol på at han vil dig og kun dig, og det er dig der har vundet gaven.
De andre...nåja..de er kun nogle stakler.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. januar 2011

Rosa

Jeg synes (beklager) at du overreagerer HELT vildt! 

Du eller din kæreste skal da slet ikke bestemme hvem jeres venner må invitere, g jeg synes faktisk det lyder ret hysterisk at du ikke engang kan være i stue med hende - altså helt ærligt, hvad tror du hun kan gøre? Stjæle din kæreste væk fra dig og jeres barn? Nok næppe!!!

Jeg er selv venner med flere af mine ekser, og min kæreste ser dem med et smil og hygger sig i deres selskab, da de er nogle dejlige mennesker... Jeg har også været til fest med hans eks og hilste selvfølgelig pænt på hende, og da hun og han tog en sludder i køkkenet sad jeg og hyggede i haven med de andre - intet problem!

Jeg ville faktisk være ret fornærmet på jer hvis jeg var T & S fordi I tager afsted på den måde, det er da super uhøfligt! Igen - det er deres hjem og de har inviteret jer som gæster, og I skal da ikke diktere hvem der så må komme - SLET ikke når du og din kæreste har været kærester længe nok til at få barn sammen, så må man da gå ud fra at I er ret sikre på hinanden?

Håber det skyldes at du bare er lidt hormonel, for jeg synes som sagt virkelig at du overreagerer, og jeg synes ihvertfald slet ikke at jeres venner har gjort noget forkert ved stadig at kunne lide eksen. Det er ikke deres problem at det breakup var bøvlet... 

Anmeld

18. januar 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Akja..nu er jeg nok ikke lige den rette til at komme med gode råd i denne her sag, da jeg har et glimrende forhold til mine x-er og deres koner m.v.
Og hvis min mand havde haft kontakt til sine x'er, så havde jeg såmænd taget det med også.
Jeg har det nu engang sådan, at hvis min elskede ikke kan vælge mig, jamen så har han heller ikke fortjent mig, og så er det bedre han finder en anden.
Bygone is bygone, og hvad der ligger i fortiden skal have lov at hvile.

MEN...så er der det med "vennerne", der VED du har et anstrengt forhold til x'en..og det syntes jeg er noget af det mest lavsindede, at lave det stunt, de gjorde der.
Stod det til mig, så var de nu sparket ned af Venne-hylden og rykket ned på den hylde, der hedder "Bekendte".
Man skulle næsten tro at "vennerne" inviterede damen blot for at lave rav i den, og for at sidde og gnide sig i hænderne og more sig over balladen.
Og den slags venner...nåja..de hører slet ikke ind i det, man overhovedet kan kalde venner.

Jeg syntes det er rigtigt synd for dig, at du har det så slemt med din kærestes x, men jeg synes også, at du skal se at komme videre.
Han har trods alt haft et liv før dig, og uanset om du kan lide det eller ej, så starter hans liv ikke, den dag han mødte dig.
Derfor må man også leve med, at x'en bliver nævnt i ny og næ i andre sammenhænge.
Stol på at han er der for dig og tag imod hver en dag sammen med ham som en gave. Hæng dig ikke i fortiden. Det er trods alt hans fortid, som har formet ham til den, han er i dag, og det har hans X også været med til. Og netop oplevelsen med hende i hans fortid, har måske overbevist ham om, da der først groede græs over såret, at sådan en kvinde vil han aldrig igen røre med en ildtang.
Stol på at han vil dig og kun dig, og det er dig der har vundet gaven.
De andre...nåja..de er kun nogle stakler.

Kærligst
Sussie

Enig, jeg har også affundet mig med at hun er i hans fortid og har vænnet mig til at hans forældre snakker om hende sådan er det bare, og det kan jeg leve med.

Men jeg har svært ved at hans venner lavede det nummer... især fordi jeg, ligesom du også skrev, følte de gjorde det meget bevidst for at skabe splid... (det lykkedes ikke og får det heller ikke lov til) men i siturationen anede jeg ikke hvad jeg skulle gøre, eller hvordan jeg skulle takle det... og kan stadigvæk ikke se hvordan jeg skulle havde taklet det anderledes?

Jeg elsker min kæreste og stoler på det er mig han har valgt, nu skal vi trods alt også have barn sammen.  Men jeg ville ønske at hans eks ville blive lidt mere i fortiden, end hun er lige nu... det såmændt også okay at vennerne er venner med hende, men jeg vil bare ikke være i selskab med hende pga. de også ses med hende, så må de da kunne finde ud af at invitere os hver for sig?

Anmeld

18. januar 2011

Anonym trådstarter

Rosa skriver:

Jeg synes (beklager) at du overreagerer HELT vildt! 

Du eller din kæreste skal da slet ikke bestemme hvem jeres venner må invitere, g jeg synes faktisk det lyder ret hysterisk at du ikke engang kan være i stue med hende - altså helt ærligt, hvad tror du hun kan gøre? Stjæle din kæreste væk fra dig og jeres barn? Nok næppe!!!

Jeg er selv venner med flere af mine ekser, og min kæreste ser dem med et smil og hygger sig i deres selskab, da de er nogle dejlige mennesker... Jeg har også været til fest med hans eks og hilste selvfølgelig pænt på hende, og da hun og han tog en sludder i køkkenet sad jeg og hyggede i haven med de andre - intet problem!

Jeg ville faktisk være ret fornærmet på jer hvis jeg var T & S fordi I tager afsted på den måde, det er da super uhøfligt! Igen - det er deres hjem og de har inviteret jer som gæster, og I skal da ikke diktere hvem der så må komme - SLET ikke når du og din kæreste har været kærester længe nok til at få barn sammen, så må man da gå ud fra at I er ret sikre på hinanden?

Håber det skyldes at du bare er lidt hormonel, for jeg synes som sagt virkelig at du overreagerer, og jeg synes ihvertfald slet ikke at jeres venner har gjort noget forkert ved stadig at kunne lide eksen. Det er ikke deres problem at det breakup var bøvlet... 

Ja der har vi jo så delte meninger, og heldigvis for det, at vi ikke alle er ens.

Det er for mit vedkommende helt okay at T og S er venner med min kærestes eks, det kan jeg og vil jeg ikke bestemme over, sådan må du alligevel ikke tro jeg er.

Jeg ville bare ønske de om ikke andet havde fortalt før vi kom at hun også ville komme, så jeg om ikke andet var forberedt, men det undlod de, hvilket jeg ikke har noget tilovers for.  Det var jo nemt nok lige at informere om at SH kom, da vi blev invitede og de fortalte at M og M kom? Især da jeg ved hun ville gøre alt for at få kæresten tilbage, og såmænd også har sagt det ligeud i en af sine tidligere mails, at hvis det var muligt ville hun godt prøve med ham igen... (Så har jeg bestemt ikke lyst til hendes selvskab, og SLET ikke uden at vide det i forvejen.)

Anmeld

18. januar 2011

Rosa

Anonym skriver:

Ja der har vi jo så delte meninger, og heldigvis for det, at vi ikke alle er ens.

Det er for mit vedkommende helt okay at T og S er venner med min kærestes eks, det kan jeg og vil jeg ikke bestemme over, sådan må du alligevel ikke tro jeg er.

Jeg ville bare ønske de om ikke andet havde fortalt før vi kom at hun også ville komme, så jeg om ikke andet var forberedt, men det undlod de, hvilket jeg ikke har noget tilovers for.  Det var jo nemt nok lige at informere om at SH kom, da vi blev invitede og de fortalte at M og M kom? Især da jeg ved hun ville gøre alt for at få kæresten tilbage, og såmænd også har sagt det ligeud i en af sine tidligere mails, at hvis det var muligt ville hun godt prøve med ham igen... (Så har jeg bestemt ikke lyst til hendes selvskab, og SLET ikke uden at vide det i forvejen.)

Den eks som min kæreste snakkede med til festen havde også sendt mails og ville have ham tilbage, men selvfølgelig var jeg tryg ved det, for det var jo os to der var sammen... Jeg nød bare at jeg var lykkelig og forelsket og havde en lækker kæreste, mens hun måtte beundre ham på afstand 

Jeg kan godt forstå at du synes det havde været rart med en heads up, men det kan hurtigt blive kompliceret i en vennekreds hvis folk skal rende og tage hensyn til folks interne stridigheder. Du siger at du ikke har lyst til at være sammen med dem igen, og det synes jeg bare er en meget hård reaktion på en lille forglemmelse... 

Men igen - det er dig der kender jeres venner og ved om det var i ond mening og de forsøger at tage parti for eksen. 

Mvh

Rosa

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.