hvad gør jeg lige med Dp og Vs???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2011

Sjl-msl-Mkl

Min datter er i DP. Så selvom jeg er halvtidsstuderende henter jeg hende halv 4 hver dag. Hendes dag slutter for hende når hun har spist sin frugt hos DPmor, så det forsøger jeg og efterleve STRAMT. Jeg ville ikke flytte hende for og spare de penge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

Vidunderligeunger

DatterMalou skriver:

Min datter er i DP. Så selvom jeg er halvtidsstuderende henter jeg hende halv 4 hver dag. Hendes dag slutter for hende når hun har spist sin frugt hos DPmor, så det forsøger jeg og efterleve STRAMT. Jeg ville ikke flytte hende for og spare de penge.

okay... hm.

tror jeg er kommet frem til at putte hende i vuggestue fuldtid - hele tiden, Så kan vi hente hende tidligere en dag hvis det er.

Anmeld

17. januar 2011

dorthemus

BlyViol skriver:

Hej Piger. I må lige hjælpe mig...

Det er sådan at jeg skal i aktivering, hvilket betyder fuld tids "arbejde" pr. 1.4. 

Men så til august skal jeg starte på skole i 24 timer ugentligt hvilket jo kun er halvtid.

så er der jo lige det med dagpleje og vuggestue!!??

Alberte skal starte indkøring i starten af marts jo, MEN skal jeg vælge dagpleje de første 4 måneder til fuldtid, (2300 pr. md) og så putte hende over til en anden DP (ja det skal man) til august på halv tid (1500 pr. md) ? 

Eller skal jeg betale 3000 i mdr. for 4 mdrs. fuldtid og resten halv tid i en Vuggestue, så hun IKKE skal skifte sted af være??

Ville virkelig være ked af at skulle af med 3000 i VS når jeg er på SU, og så allerede til august ikke bruge mere end ca. 25/30 timer i ugen.. men også være ked af at Alberte skal skifte Dagplejemor efter 4 måneder :/

HELP!!

Jeg er ikke tilhænger af, at børn skal skifte plads i utide...der skal virkelig vægtige grunde til for at flytte et så lille barn og der mener jeg ikke at økonomi er en ordentlig grund...det er synd for barnet som skal bruge lang tid på at blive tryg ved det nye sted og nye mennesker. Og så skulle flytte allerede efter 4 måneder...nej

Jeg ville vælge vuggestuen og en tryg base fra start af.

Dorthe...og pædagog

Anmeld

17. januar 2011

twinboys

Jeg ville klart vælge dagplejeplads til hun bliver 3år og skal i børnehave... Ville ikke flytte hende, men beholde fuldtidspladsen i alle år... Bedst for hende...

Anmeld

17. januar 2011

Mathilde & Frederikkesmor

nutche skriver:

jeg ville vælge fuldtids dagplejeplads, og så beholde den selvom du måske kun skal i skole 24-30 timer om ugen. for hvad nu hvis du har mange lektier for? så er det rart at kunne tage en time fra til det, uden at blive forstyret.

Lige mine ord Lone!!!

Anmeld

17. januar 2011

Lone Jakobsen

BlyViol skriver:

ja det har du faktisk ret i. det var også en mulighed..

Men "må" man godt bare hente sine børn før, når man har fuldtids?

det var i hvertfald hvad jeg ville gøre.

du må gerne hente før ved "fuldtid" der er ikke nogen grænse for hvor kort en dag Alberte må have. men der er en grænse ved deltid. og det kan være svært at holde sig indenfor, når man beregner transport.

Anmeld

17. januar 2011

LISBETH:-)

BlyViol skriver:

ja men her koster vs 3100... det er levet om pr. 1.1.11. Før kostede vs 4200 for fuldtid og 2500 for deltid. Nu har de lagt det sammen til 3100 og så bruger man det som man nu vil..

Jesper tjente også et godt stykke over 400.000 sidste år, så vi kan ikke få friplads :/

Jeg synes også det er synd hun skal skifte, men tænker samtidig, at det jo bare en den ene gang og så skal hun være ved den anden dagplejer resten af tiden.. hm.. det er en svær beslutning synes jeg...

Vildt der er så stor forskel alt efter hvilken kommune man bor i - det synes jeg sku ikke er i orden.

Nej, det er ikke nemt!

Anmeld

18. januar 2011

Maja88

BlyViol skriver:

begge dele

jamen jeg har selv arbejdet i en vuggestue. og er bare stor tilhænger af flere voksne omkring ens barn. ve godt normeringen bliver dårligere og dårligere, men hvad nu hvis en DP har 3 børn der græder eller slår sig på samme tid. så har hun ikke tid til at trøste alle, men i en vuggestue er der flere voksne til at være der...

med hensyn til, hvorfor jeg synes det vil være syn for hende at blive flyttet er:

uanset hvor gamle børn er, har de behov for tryghed og de kan udemærket mærke hvornår der sker forandringer i deres liv og hverdag.

synes det vil være synd for hende at vende sig til en hverdag, med en DP- mor og 3 andre børn- og blive glad for dem og så derefter blive hevet ud af det hele, for herefter at starte forfra med at bygge en positiv relation op med andre IGEN. jeg siger ikke at dette vil fejle, men hvis hun nu var i en vuggestue, skulle hun ikke igennem det her skift og derved kunne hun forblive i en tryg og sikker hverdag.

Anmeld

18. januar 2011

Brams

Hej Piger. I må lige hjælpe mig...

Det er sådan at jeg skal i aktivering, hvilket betyder fuld tids "arbejde" pr. 1.4. 

Men så til august skal jeg starte på skole i 24 timer ugentligt hvilket jo kun er halvtid.

så er der jo lige det med dagpleje og vuggestue!!??

Alberte skal starte indkøring i starten af marts jo, MEN skal jeg vælge dagpleje de første 4 måneder til fuldtid, (2300 pr. md) og så putte hende over til en anden DP (ja det skal man) til august på halv tid (1500 pr. md) ? 

Eller skal jeg betale 3000 i mdr. for 4 mdrs. fuldtid og resten halv tid i en Vuggestue, så hun IKKE skal skifte sted af være??

Ville virkelig være ked af at skulle af med 3000 i VS når jeg er på SU, og så allerede til august ikke bruge mere end ca. 25/30 timer i ugen.. men også være ked af at Alberte skal skifte Dagplejemor efter 4 måneder :/

HELP!!

Jeg ville helt sikkert vælge et sted hvor hun ikke ville skulle flyttes efter så kort tid, det er efter min mening det der er bedst for barnet  Men jeg ville vælge DP og så fuld tid hele tiden indtil hun bliver 3 år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.