hvad gør jeg lige med Dp og Vs???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.095 visninger
29 svar
0 synes godt om
17. januar 2011

Vidunderligeunger

Hej Piger. I må lige hjælpe mig...

Det er sådan at jeg skal i aktivering, hvilket betyder fuld tids "arbejde" pr. 1.4. 

Men så til august skal jeg starte på skole i 24 timer ugentligt hvilket jo kun er halvtid.

så er der jo lige det med dagpleje og vuggestue!!??

Alberte skal starte indkøring i starten af marts jo, MEN skal jeg vælge dagpleje de første 4 måneder til fuldtid, (2300 pr. md) og så putte hende over til en anden DP (ja det skal man) til august på halv tid (1500 pr. md) ? 

Eller skal jeg betale 3000 i mdr. for 4 mdrs. fuldtid og resten halv tid i en Vuggestue, så hun IKKE skal skifte sted af være??

Ville virkelig være ked af at skulle af med 3000 i VS når jeg er på SU, og så allerede til august ikke bruge mere end ca. 25/30 timer i ugen.. men også være ked af at Alberte skal skifte Dagplejemor efter 4 måneder :/

HELP!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

Vidunderligeunger

an answer please!

Anmeld

17. januar 2011

Nalle

Du kan vel søge om friplads ved kommunen, vi betaler pt 1450,- for vores datter VS.

Anmeld

17. januar 2011

Vidunderligeunger

Nalle skriver:

Du kan vel søge om friplads ved kommunen, vi betaler pt 1450,- for vores datter VS.

det kan man da kun hvis man tjener under et hvis beløb om året. min kæreste arbejder og tjener godt, men derfor er 3000 mange penge alligevel.'

Anmeld

17. januar 2011

Nalle

BlyViol skriver:

det kan man da kun hvis man tjener under et hvis beløb om året. min kæreste arbejder og tjener godt, men derfor er 3000 mange penge alligevel.'

Ja, det dyrt og have børn.

Anmeld

17. januar 2011

Vidunderligeunger

Nalle skriver:

Ja, det dyrt og have børn.

men nu var spørgsmålet jo hvilke af de to i ville vælge, ikke om det er dyrt at have børn

Anmeld

17. januar 2011

Nalle

BlyViol skriver:

men nu var spørgsmålet jo hvilke af de to i ville vælge, ikke om det er dyrt at have børn

Okay?

Men det var det svar jeg gav, da det er den eneste grund til du ikke vælger VS er pengene

Anmeld

17. januar 2011

Nettemor

jeg tror jeg ville vælge vs. medmindre din kæreste tjener 400000 om året kan i få økonomisk friplads.. inde under pladsanvisningen (i hvert fald er det sådan i viborg) kan du tjekke hvor meget friplads i er berettiget til. det er kun hvis man har en årlig intægt på over 460.000 at man ikke er berettiget til noget som helst. vi får fx 300 kr i 'rabat' pr mdr. håber du kunne bruge svaret lidt..

Anmeld

17. januar 2011

Vidunderligeunger

Nalle skriver:

Okay?

Men det var det svar jeg gav, da det er den eneste grund til du ikke vælger VS er pengene

ja, men hvordan ville du vælge hvos du var i min situation? Kan ikke søge friplads.. 

Anmeld

17. januar 2011

Maja88

jeg ville vælge vuggestue.....

helt klart uden at tøve.. er stor tilhænger af vuggestuer og tænker også det er rarest for alberte, så hun netop ikke lige når at knytte sig et sted, for så at blive hævet væk derfra og så starte et andet sted.

så jeg tror personligt du vil få en gladere datter af at vælge vuggestue.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.