hvad gør jeg lige med Dp og Vs???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2011

Vidunderligeunger

Maja88 skriver:

jeg ville vælge vuggestue.....

helt klart uden at tøve.. er stor tilhænger af vuggestuer og tænker også det er rarest for alberte, så hun netop ikke lige når at knytte sig et sted, for så at blive hævet væk derfra og så starte et andet sted.

så jeg tror personligt du vil få en gladere datter af at vælge vuggestue.

okay, og hvad ligger til grund for det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

Maja88

BlyViol skriver:

okay, og hvad ligger til grund for det ?

ligger til grund for hvad?? mig og vuggestuer?? eller jeg tror det vil være rarere for alberte at blive et sted?

Anmeld

17. januar 2011

Nalle

BlyViol skriver:

ja, men hvordan ville du vælge hvos du var i min situation? Kan ikke søge friplads.. 

Har aldrig været tilhænger af DP, så allerede der VS, men nu har min datter altid gået i VS og vi har været rigtig glad for det, lillebror skal samme sted hen om 14 dage

Men hvor gammel er din datter?
" Forstår " hun at hun bliver flyttet efter 4 måneder?

Anmeld

17. januar 2011

Lone Jakobsen

jeg ville vælge fuldtids dagplejeplads, og så beholde den selvom du måske kun skal i skole 24-30 timer om ugen. for hvad nu hvis du har mange lektier for? så er det rart at kunne tage en time fra til det, uden at blive forstyret.

Anmeld

17. januar 2011

ChatH

BlyViol skriver:

Hej Piger. I må lige hjælpe mig...

Det er sådan at jeg skal i aktivering, hvilket betyder fuld tids "arbejde" pr. 1.4. 

Men så til august skal jeg starte på skole i 24 timer ugentligt hvilket jo kun er halvtid.

så er der jo lige det med dagpleje og vuggestue!!??

Alberte skal starte indkøring i starten af marts jo, MEN skal jeg vælge dagpleje de første 4 måneder til fuldtid, (2300 pr. md) og så putte hende over til en anden DP (ja det skal man) til august på halv tid (1500 pr. md) ? 

Eller skal jeg betale 3000 i mdr. for 4 mdrs. fuldtid og resten halv tid i en Vuggestue, så hun IKKE skal skifte sted af være??

Ville virkelig være ked af at skulle af med 3000 i VS når jeg er på SU, og så allerede til august ikke bruge mere end ca. 25/30 timer i ugen.. men også være ked af at Alberte skal skifte Dagplejemor efter 4 måneder :/

HELP!!

Jeg ville altid vælge dagpleje

Anmeld

17. januar 2011

LISBETH:-)

Jeg synes det er synd for Alberte hvis hun skal skifte - så jeg siger vuggestue. Men jeg er nu heller ikke den store fan af dagplejer.

Man skal tjene et godt stykke over 400.000 kr om året for slet ikke at kunne få noget tilskud.

Tænk jeg viste slet ikke man kunne få halv tids pladser, der kan man bare se, så lærte jeg også noget idag!!

Elina skal starte i vuggestue pr. 1/5 og det koster altså kun 2.647 kr her hvor jeg bor. Dagpleje koster 2200 kr men så skal man også selv have bleer med. Så jeg synes da ikke forskellen er så stor - vuggestuen har også længere åbningstid

Anmeld

17. januar 2011

Vidunderligeunger

lisbeth2910 skriver:

Jeg synes det er synd for Alberte hvis hun skal skifte - så jeg siger vuggestue. Men jeg er nu heller ikke den store fan af dagplejer.

Man skal tjene et godt stykke over 400.000 kr om året for slet ikke at kunne få noget tilskud.

Tænk jeg viste slet ikke man kunne få halv tids pladser, der kan man bare se, så lærte jeg også noget idag!!

Elina skal starte i vuggestue pr. 1/5 og det koster altså kun 2.647 kr her hvor jeg bor. Dagpleje koster 2200 kr men så skal man også selv have bleer med. Så jeg synes da ikke forskellen er så stor - vuggestuen har også længere åbningstid

ja men her koster vs 3100... det er levet om pr. 1.1.11. Før kostede vs 4200 for fuldtid og 2500 for deltid. Nu har de lagt det sammen til 3100 og så bruger man det som man nu vil..

Jesper tjente også et godt stykke over 400.000 sidste år, så vi kan ikke få friplads :/

Jeg synes også det er synd hun skal skifte, men tænker samtidig, at det jo bare en den ene gang og så skal hun være ved den anden dagplejer resten af tiden.. hm.. det er en svær beslutning synes jeg...

Anmeld

17. januar 2011

Vidunderligeunger

nutche skriver:

jeg ville vælge fuldtids dagplejeplads, og så beholde den selvom du måske kun skal i skole 24-30 timer om ugen. for hvad nu hvis du har mange lektier for? så er det rart at kunne tage en time fra til det, uden at blive forstyret.

ja det har du faktisk ret i. det var også en mulighed..

Men "må" man godt bare hente sine børn før, når man har fuldtids?

Anmeld

17. januar 2011

Vidunderligeunger

Nalle skriver:

Har aldrig været tilhænger af DP, så allerede der VS, men nu har min datter altid gået i VS og vi har været rigtig glad for det, lillebror skal samme sted hen om 14 dage

Men hvor gammel er din datter?
" Forstår " hun at hun bliver flyttet efter 4 måneder?

hun vil være 10 måneder når jeg starter på arbejde, så hun bliver 10 mdr i indkøringen og er jo så 14 mdr når hun skal flytte..

Anmeld

17. januar 2011

Vidunderligeunger

Maja88 skriver:

ligger til grund for hvad?? mig og vuggestuer?? eller jeg tror det vil være rarere for alberte at blive et sted?

begge dele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.