Kunne jeres Baby passe en str.50 efter fødslen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.640 visninger
26 svar
0 synes godt om
17. januar 2011

Bruus

Hej Damer

Som overskriften lyder, er jeg nysgerrig efter at vide om jeres lille Guldklump kunne passe en str.50 i body da han/hun var nyfødt? Jeg har nemlig købt 4 str.50 og 4 str.56 Bodyer, og synes faktisk ikke de ser så små ud igen i str.50, så tænkte at det ville være perfekt den første tid Men både svigermor, bonusmor, mor og kæresten er enige om at der kan jeg tro om igen. Vi plejer i familien at få temmelig store babyer på mellem 4000-4600g og 52-57 cm lange. Så de tror at vi også får sådan et barn i den "vægt-klasse" Men de er jo ikke så store når de lige kommer ud altså

Hvor stor var jeres? Og hvad størrelse brugte de i den første tid???

Knus og god dag til jer
//Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

K&S

Hejsa

Anton vejede 2914 gram og målte 49 cm - han brugte str. 50 den første 1½ måned, så det er svært at sige - nogle bruger jo kun str. 50 i en uge, andre når slet ikke at bruge str. 50

Vi havde købt meget lidt i str. 50, så vi måtte på indkøb en af de første dage efter vi kom hjem fra hospitalet

Anmeld

17. januar 2011

Sillebob

Haha sikke en fin vaegt-klasse

Vi havde kun ganske faa ting i str 50 ( 3 dragter tror jeg ) og Noah passede det ca 2 uger, saa var det slut. Han var 3700g og 56cm.

Naeste gang ville jeg gaa direkte til str 56. Og smoeje aermerne/benene lidt op.

Rigtig held og lykke med din kommende baby  Hvornaar har du termin ?

Knus fra Sille

Anmeld

17. januar 2011

MortilTheodor

Min dreng var 3856 gr og 55 cm og han kunne passe str. 50 de første 3 uger (ca.)

Anmeld

17. januar 2011

lulleh

Johannes brugte 50 længe. vil kom tro 2 måneder eller sårn. da han kom til verden var det en 38-44. 1840gram og 47cm lang

Anmeld

17. januar 2011

Nettemor

Sebastian var 56 cm og 4200 gram og han har aldrig kunnet være i en str 50. du skal regne med at str angivelsen svarer ca til længden på bebsen

Anmeld

17. januar 2011

hc=k

Min dreng svømmede i en 50 da han blev født. Jeg brugte en 44 i body til ham.

Han vejede 3080 g og var 51 lang

Anmeld

17. januar 2011

Thalia

Min den ældste var 56 cm ved fødslen, men skulle lige bruge et par dage på at folde sig ud, så der var størrelse 50 super fint.

Nummer 2 og 3 har været nogle små skralvede nogen der begge har været i præmaturtøj den første måned (også ham der er født til tiden), så der har str 50 været i brug længe.

Anmeld

17. januar 2011

SiLiMiMa

Mette:)) skriver:

Hej Damer

Som overskriften lyder, er jeg nysgerrig efter at vide om jeres lille Guldklump kunne passe en str.50 i body da han/hun var nyfødt? Jeg har nemlig købt 4 str.50 og 4 str.56 Bodyer, og synes faktisk ikke de ser så små ud igen i str.50, så tænkte at det ville være perfekt den første tid Men både svigermor, bonusmor, mor og kæresten er enige om at der kan jeg tro om igen. Vi plejer i familien at få temmelig store babyer på mellem 4000-4600g og 52-57 cm lange. Så de tror at vi også får sådan et barn i den "vægt-klasse" Men de er jo ikke så store når de lige kommer ud altså

Hvor stor var jeres? Og hvad størrelse brugte de i den første tid???

Knus og god dag til jer
//Mette

ja det ku de - i hvert fald i et par uger

men vores var også ret små - 2910/48, 2900/49, 3200/51 og bettemusen var kun 2755/47

Kan huske manden måtte afsted efter 2 endnu mindre dragter til simon - tror de var st 48! den ene bliver idag brugt til dukkerne

heise

Anmeld

17. januar 2011

Ryberg

altså nu kan jeg ikke sammenligne med Lasse, da han brugte en str.40! ..

Men har et vennepar der lige har fået en på over 4000 g. og han passer fint 50! lad være at købe overflod i str.50 da de vokser "hurtigt" over i 56 men godt at have et par stykker i 50

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.