DP eller blive hjemme hos mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2011

Mor til L&S

Det er svært

Altså min Liva er snart 10 mdr og jeg kan mærke på hende at hun snart har godt af at komme i DP (min mor er dagplejemor) og hun nyder at være på besøg deroppe og være sammen med ungerne..

Så her ville jeg bestemt sende hende i DP, da jeg mener det bestemt er det bedste for hende Jeg kan ikke længere aktivere hende på samme måde og gøre hende RIGTIG træt

Men her kan vi godt få deltidspladser, så det havde jeg nok valgt hvis jeg var i dit sted.. hvorfor kan man ikk få det i din kommune??

Evt en privat DP??!!

Håber du finder en løsning som passer Jer og Dicte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

Mi

Jeg passer min datter på to år hjemme, og det er bare så dejligt. Hun er så i legestue tre formiddage om ugen. Måske har i også sådan et tilbud i jeres kommune. I forhold til at få løn for at passe sine egne børn, så er det ikke alle kommuner man kan få det i. Jeg får ikke noget tilskud.

Min anbefalig er at tage hende hjem og så nyd hinanden, nu mens hun er lille

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

17. januar 2011

Hvem?

Dictes mor skriver:

Det ser ud til, at jeg slet ikke får så mange fag det her semester, som jeg havde håbet på, og det betyder, at jeg kun skal i skole 6 timer om ugen, og hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg ikke, at det er nødvendigt, at Dicte så skal fuldtid i dagpleje, når jeg faktisk sagtens ville kunne få det til at hænge sammen med selv at passe hende. Vi kan ikke få en deltidsplads, så det er ikke en mulighed. Jeg overvejer derfor selv at passe hende, for så kan vi spare 2700 kr om måneden, og det er da også en slags penge, og når nu det godt kan hænge sammen rent tidsmæssigt for os, at hun er hjemme, er det så ikke også bedst for hende? Jeg har tænkt mig, at jeg så vil melde hende og jeg til svømning og noget gymnastik, så hun kommer ud og er sammen med en masse andre børn alligevel. Jeg ved det ikke, jeg er i tvivl, hvad er bedst for Dicte mon, blive hjemme hos mor eller komme i dagpleje?

Jeg har Lauge fra Januar 2010 og jeg fødte Hjalte December 2010, d.v.s. at jeg er gået fra barsel til barsel, jeg har valgt at holde Lauge hjemme sammen med Hjalte og jeg, da jeg også syntes at 2500kr. er mange penge når jeg "alligevel" er hjemme, så de kommer ud på samme tid hos samme DP til September.

Anmeld

17. januar 2011

Aves.

Jeg kan ikke finde en eneste god grund til at hun skal afsted når du har mulighed for at have hende hjemme...du er heldig og hun er endnu mere heldig... Nyd det..

Anmeld

17. januar 2011

Diana...

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Er der ikke noget med at du kan blive betalt for at passe dit eget barn hjemme?  Jeg er ikke sikker, men syntes jeg har læst noget om det. Måske er der nogen kloge hoveder der har lidt mere styr på det.

Er det ikke noget med det kun er når man er DP? 

Anmeld

17. januar 2011

eElak

I KBH kommune kan man få betalt pasningen hvis man også passer et andet barn... Af det jeg husker i hvert fald.. 

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor du bor.. 

Hvis du har overskuddet, og muligheden som du selv beskriver, så spring ud i det... 
Jeg er ikke enig i synspunktet med at man skal vente til de er 3 år. Men op til 2 år... Tjah - det kommer an på barnet...

Du er jo selv inde på at du vil lave forskellige ting med ham, og så længe at du ikke ender derhjemme i en osteklokke, så lyder det jo fantastisk :-) 

Anmeld

17. januar 2011

Hasselnødden

Diana... skriver:

Er det ikke noget med det kun er når man er DP? 

Uha, ja jeg ved det virkelig ikke. Kan ikke huske den præcise ordlyd af det der blev sagt eller skrevet - hvor eller hvornår jeg har læst eller hørt om det. Men mener ikke det var møntet på dp specifikt, men vitterligt at en forældre kunne få betaling for at have sit barn hjemme.

Anmeld

17. januar 2011

Lou87

Dictes mor skriver:

Det ser ud til, at jeg slet ikke får så mange fag det her semester, som jeg havde håbet på, og det betyder, at jeg kun skal i skole 6 timer om ugen, og hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg ikke, at det er nødvendigt, at Dicte så skal fuldtid i dagpleje, når jeg faktisk sagtens ville kunne få det til at hænge sammen med selv at passe hende. Vi kan ikke få en deltidsplads, så det er ikke en mulighed. Jeg overvejer derfor selv at passe hende, for så kan vi spare 2700 kr om måneden, og det er da også en slags penge, og når nu det godt kan hænge sammen rent tidsmæssigt for os, at hun er hjemme, er det så ikke også bedst for hende? Jeg har tænkt mig, at jeg så vil melde hende og jeg til svømning og noget gymnastik, så hun kommer ud og er sammen med en masse andre børn alligevel. Jeg ved det ikke, jeg er i tvivl, hvad er bedst for Dicte mon, blive hjemme hos mor eller komme i dagpleje?

Puhhaaa den er jo svær..
Jeg har intet pædagoisk korrekt svar på det, kun min egen mening..

Og hvorend jeg gerne ville ønske at jeg havde råd til og gå hjemme osv og pusse nusse om mit lille barn når jeg igen skal i gang til sommer.. Ja så mener jeg også inderst inde at hun kun vil ha godt af og komme ud blandt andre børn. Tror det er sundt for dem!

Men om man så vælger vuggestue eller dagpleje i den alder er jo så et valg... Der vælger jeg så vuggestue (nok igen mest pga mit eget pylrehovede, at der ikk er for mange børn) og så kan hun altid få lov og gå i børnehave senere og boltre sig med de større børn når hun selv kan gå og så videre

Men KLART - det er rigtig mange penge og spare!
Håber du finder den løsning der er bedst for jer

Anmeld

18. januar 2011

Lone Jakobsen

jeg ville beholde hende hjemme. du har nogle gode ideer til hvordan hun kan aktiveres, og er sikker på at hun vil elske det

Anmeld

18. januar 2011

Stumpen

Altså som udgangspunkt vil jeg da sige at du skal beholde hende hjemme, når du gerne vil det..

Men er hun i DP nu?? Jeg tænker lidt at hun bliver "hevet" væk fra de kendte rammer for et semester for at skulle starte forfra igen om 6 mdr?

Min datter er i dp og tror egentlig at min datter ville tage det i stiv arm og være bedøvendes ligeglad, men hendes dp er guld værd, så ville ikke risikere et træls skift, hvis det var tilfældet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.