DP eller blive hjemme hos mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.293 visninger
22 svar
0 synes godt om
17. januar 2011

Dictes mor

Det ser ud til, at jeg slet ikke får så mange fag det her semester, som jeg havde håbet på, og det betyder, at jeg kun skal i skole 6 timer om ugen, og hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg ikke, at det er nødvendigt, at Dicte så skal fuldtid i dagpleje, når jeg faktisk sagtens ville kunne få det til at hænge sammen med selv at passe hende. Vi kan ikke få en deltidsplads, så det er ikke en mulighed. Jeg overvejer derfor selv at passe hende, for så kan vi spare 2700 kr om måneden, og det er da også en slags penge, og når nu det godt kan hænge sammen rent tidsmæssigt for os, at hun er hjemme, er det så ikke også bedst for hende? Jeg har tænkt mig, at jeg så vil melde hende og jeg til svømning og noget gymnastik, så hun kommer ud og er sammen med en masse andre børn alligevel. Jeg ved det ikke, jeg er i tvivl, hvad er bedst for Dicte mon, blive hjemme hos mor eller komme i dagpleje?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

Mette.

Dictes mor skriver:

Det ser ud til, at jeg slet ikke får så mange fag det her semester, som jeg havde håbet på, og det betyder, at jeg kun skal i skole 6 timer om ugen, og hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg ikke, at det er nødvendigt, at Dicte så skal fuldtid i dagpleje, når jeg faktisk sagtens ville kunne få det til at hænge sammen med selv at passe hende. Vi kan ikke få en deltidsplads, så det er ikke en mulighed. Jeg overvejer derfor selv at passe hende, for så kan vi spare 2700 kr om måneden, og det er da også en slags penge, og når nu det godt kan hænge sammen rent tidsmæssigt for os, at hun er hjemme, er det så ikke også bedst for hende? Jeg har tænkt mig, at jeg så vil melde hende og jeg til svømning og noget gymnastik, så hun kommer ud og er sammen med en masse andre børn alligevel. Jeg ved det ikke, jeg er i tvivl, hvad er bedst for Dicte mon, blive hjemme hos mor eller komme i dagpleje?

Når du har muligheden ville jeg klart passe hende hjemme. Efter min mening har små børn ikke behov for at komme i institution før de er hvertfald 2 år, men jeg ved godt at det selvfølgelig ikke er muligt for de fleste at være hjemme med dem så længe.

Jeg studere selv og har valgt at holde min datter hjemme indtil september i år. (Hun er næsten samme alder som din datter, bare fra april). Hun bliver så 17 måneder inden hun skal afsted og det passer mig rigtig fint. Så, hvis du har mod på det, så hold hende klart hjemme og gå til svømning etc. med hende.

Anmeld

17. januar 2011

Dictes mor

Mette. skriver:

Når du har muligheden ville jeg klart passe hende hjemme. Efter min mening har små børn ikke behov for at komme i institution før de er hvertfald 2 år, men jeg ved godt at det selvfølgelig ikke er muligt for de fleste at være hjemme med dem så længe.

Jeg studere selv og har valgt at holde min datter hjemme indtil september i år. (Hun er næsten samme alder som din datter, bare fra april). Hun bliver så 17 måneder inden hun skal afsted og det passer mig rigtig fint. Så, hvis du har mod på det, så hold hende klart hjemme og gå til svømning etc. med hende.

Jeg har det ligesom dig, og vil også helst have hende herhjemme. Så kan hun starte til september, og så kan det også være, at vi kan få en dp tættere på end den vi har fået tilbudt nu, som ligger langt i den modsatte retning af, hvad vi begge to skal køre for at komme i skole eller på arbejde.

Anmeld

17. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Dictes mor skriver:

uh, det er svært Camilla....

det kommer meget an på Dicte jo:0) Nikoline har haft stor gavn af DP, hun har brug for den stimulation hun får, og vi tror det er sundt nok... i et begrænset omfang...

der er bestemt perioder (med f.eks. tænder) hvor vi kan mærke at hun har mere brug for at være hjemme, så vi gør hvad vi kan i de situationer....

jeg tænke også på, at det ville være en meget stor omvæltning at blive hjemme indtil man skulle i BH....

følg jeres hjerter, hvis i gerne vil have hende hjemme lidt længere, og det fungerer, jamen så gør da det :0) jeg tror ikke det skader...

Anmeld

17. januar 2011

Dinna88

Jeg havde faktisk en snak med min kære moder om det igår, og vi blev enige om at vi ikke synes det er nødvendigt at de bliver passet før de er 3 år. De har ikke brug for det - også er det da en glimrende løsning at hun kommer til de aktiviteter. Og 2700 kr er mange penge at spare!!

Når det er sagt, så er det jo heller ikke så sort på hvidt som jeg skriver. Nogle har jo mere brug for stimuli osv end andre. Det er nok op til dig at bedømme

Anmeld

17. januar 2011

ChatH

Dictes mor skriver:

Jeg ville bestemt også holde hende hjemme.. det er bare guld værd!!

Anmeld

17. januar 2011

Mette.

Dictes mor skriver:

Jeg har det ligesom dig, og vil også helst have hende herhjemme. Så kan hun starte til september, og så kan det også være, at vi kan få en dp tættere på end den vi har fået tilbudt nu, som ligger langt i den modsatte retning af, hvad vi begge to skal køre for at komme i skole eller på arbejde.

Præcis. Vi har også ønske til en speciel DP og hun har heller ikke plads før slut august så for os passer det også meget bedre.

Jeg læste faktisk en undersøgelse den anden dag som viste at børn under 3 år faktisk ikke har behov for andre end mor og far og dem som ellers står dem nært - så det der med de skal ud for det sociale i en tidlig alder tror jeg hvertfald ikke nødvendigvis er rigtigt. Dermed ikke sagt at det ikke fungere godt for nogen, men hvis du også har det bedst med hun er hjemme lidt endnu, så synes jeg det er det aller bedste for jer.

Anmeld

17. januar 2011

Hasselnødden

Er der ikke noget med at du kan blive betalt for at passe dit eget barn hjemme?  Jeg er ikke sikker, men syntes jeg har læst noget om det. Måske er der nogen kloge hoveder der har lidt mere styr på det.

Anmeld

17. januar 2011

Dictes mor

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Er der ikke noget med at du kan blive betalt for at passe dit eget barn hjemme?  Jeg er ikke sikker, men syntes jeg har læst noget om det. Måske er der nogen kloge hoveder der har lidt mere styr på det.

Er det rigtigt? Det kunne da være vildt, hvis man gør det, det må jeg hellere undersøge.

Anmeld

17. januar 2011

Hasselnødden

Dictes mor skriver:

Er det rigtigt? Det kunne da være vildt, hvis man gør det, det må jeg hellere undersøge.

Det syntes jeg da du skulle, det kunne jo være - og helt dårligt ville det da ikke være  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.