Venskaber ændrer sig jo gennem livet, og det samme med kontaktbehovet.
Jeg har størstedelen af mine veninder fra inden jeg fik barn.. ja faktisk fra min efterskoletid...
Men måden vi snakker sammen på, altså med hyppighed og sådan den er ændret markant..
NOgle af mine bedste veninder har da (i fællesskab med mig) præsteret at vi ikke havde kontakten i 1 års tid.. men hvor vi stadig kunne fortsætte fra hvor vi var før...
F.eks. Vi er et trekløver fra efterskolen... De 2 andre var hinandens BFF's og jeg var sådan mere 3. hjulet (men havde det ok med det). Nu er det mere skiftet til at jeg er "BFF" med dem hver især, men hende jeg havde mindst tilknytning til dengang, er den tætteste nu..
I livet er vi også forskellige steder. Mig med barn og snart færdig med kontorudd, en anden som læser til lærer, og den sidste som læser kinesisk på uni. (de har ingen børn)
SÅ det er jo vidt forskellige ting som der sker og som vi snakker om, og det er da kun fantastisk..
Men nu hvor du har fået barn, så kræver det også at du arbejder det hårdere for venskabet.. Ikke at jeg siger at alt ansvaret ligger på dig - for der er også røget nogle på den konto her. Men det kan føles "hårdere" at holde venskaber kørende, fordi du netop har dit barn at tage dig af, og det er der dit fokus ligger..
Så slug stoltheden og fat knoglen og giv det en sidste chance, inden du afskriver hende... Venskaber dør ikke af at man ikke ser hinanden nogle måneder, kun hvis det er det man ønsker..
Håber jeg trængte tydeligt nok igennem... 
Anmeld