overtro og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.395 visninger
22 svar
0 synes godt om
16. januar 2011

Malene76

Hej derude

Vi var for sjov inde i en Babysam butik i går da vi alligevel gik lige fordi da vi skulle i computercity. Vi gik indenfor og kiggede os omkring i Babysam for at få nysgerrigheden stillet og tjekke priser ud. Vi er i barnløhedsbehandling og skal slet ikke have noget købt endnu.

Mit spørgsmål er hvornår købte du barnevogn, autostol, tremmeseng, højstol mm. Er du overtroisk og ventede helt til baby var født?

MVH Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2011

Mira0911

Jeg er slet ikke overtroisk... Vi fik barnevognen hjem inden jeg var 12 uger henne... resten af tingene løbende... 

Anmeld

16. januar 2011

Laura.

Vi købte vores barnevogn da jeg var i uge 27 (er i uge 29 nu) og vi har ikke købt andet endnu.. Faktisk, så vidste jeg ikke at der sådan en overtro når det galt indkøb til baby..  Men tror heller ikke på det.. vi køber også bare tingene løbende...

Anmeld

16. januar 2011

oo

absolut overhovedet ikke overtroisk vi købte det da vi havde tid og overskud til det og tog det med hjem og indrettede værelset osv.

MEN vi var også i barnløshedsbehandling og jeg købte INTET før jeg var gravid, simpelthen fordi jeg synes det var en kæmpe stressfaktor at have gjort klar til et barn, som jeg ikke var sikker på ville komme.

Anmeld

16. januar 2011

Mor010711

Jeg er 16+2 og har købt dyne+pude baby og junior (kunne købe det til en god pris gennem arbejdet) Og så har jeg lige købt seng idag. Men kan sagtens forstå dem der venter. For tænk nu hvis.... Og så har man et helt børneværelse fyldt med ting.

Anmeld

16. januar 2011

Malene76

Tjuhl skriver:

absolut overhovedet ikke overtroisk vi købte det da vi havde tid og overskud til det og tog det med hjem og indrettede værelset osv.

MEN vi var også i barnløshedsbehandling og jeg købte INTET før jeg var gravid, simpelthen fordi jeg synes det var en kæmpe stressfaktor at have gjort klar til et barn, som jeg ikke var sikker på ville komme.

lige præcis sådan har jeg det også...

Anmeld

16. januar 2011

otlitrom

Vi købte barnevogn igår, jeg er i uge 18. Jeg valgte altså udsalg frem for overtro Andet har vi ikke købt, og det varer nok også et par måneder endnu. Vi prøver at dele udgifterne lidt ud..

Barnevognen bliver ikke hentet hjem inden fødslen. Den får morfar lov til at have stående i garagen (det er nemlig ham der er den overtroiske, og kræver at han må hente den ) Sengen bliver ikke noget problem, for den første tid skal baby sove i liften, og den er sammen med barnevognen

Autostol bliver hentet inden fødslen, den skal vi købe af en veninde, og højstol etc.. Det venter vi med. Der skal jo også være noget til ønskelisten til barnedåben

Anmeld

16. januar 2011

Malene76

Tusind tak for svarene.

Anmeld

16. januar 2011

otlitrom

Malene76 skriver:

lige præcis sådan har jeg det også...

Og sådan havde jeg det også. Jeg købte én ting inden, og det var en Body i H&M. Jeg havde købt en til Tjuhl i gave, og måtte have en magen til, fordi jeg forelskede mig i den. Jeg mener jeg købte den, efter en æg-scanning eller den dag ægget blev lagt tilbage. Derefter købte jeg ikke inden vi havde været til hjerteblink-scanning og NF. Jeg turde simpelthen ikke!

Jeg hepper på Jer, Malene!

Anmeld

16. januar 2011

Malene76

kitty skriver:

Vi købte barnevogn igår, jeg er i uge 18. Jeg valgte altså udsalg frem for overtro Andet har vi ikke købt, og det varer nok også et par måneder endnu. Vi prøver at dele udgifterne lidt ud..

Barnevognen bliver ikke hentet hjem inden fødslen. Den får morfar lov til at have stående i garagen (det er nemlig ham der er den overtroiske, og kræver at han må hente den ) Sengen bliver ikke noget problem, for den første tid skal baby sove i liften, og den er sammen med barnevognen

Autostol bliver hentet inden fødslen, den skal vi købe af en veninde, og højstol etc.. Det venter vi med. Der skal jo også være noget til ønskelisten til barnedåben

HEj Anna..

Tror også vi køber lidt hen af vejen efterhånden som vi skal bruge det, i stedet for at sus ud og handle for en formue. Selvom det da er fristende at gå amok i nye babyting.  Vi er desuden også til at købe brugt, både tøj og ting. Bare det er fint og det fungere, så behøver alt ikke være nyt.

MVH Malene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.