Dansk lægesystem er ikke altid til at stole på !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2011

Marco2

Der er altså simpelthen så meget i denne historie der ikke hænger sammen, så jeg tillader mig altså at se på ægtheden af historien med et gran salt.

AG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2011

klmf

Øh, jeg kan altså ikke lige helt se hvor fejlen er... Hvis sygehuset får meldt en graviditet uden for livmoderen er det da helt relevant både at scanne og tage blodprøver. Hvis man ikke kan se noget på scanningen må de gå invasivt, det kan jo så være en kikkertundersøgelse. En graviditet udenfor livmoderen er livsfarligt, så jeg kan dæleme godt forstå de også tager prøver af vævet for at kunne sende det for at finde ud af hvad der foregår....

Hvis de bare havde sendt hende hjem med 4 pos. test in mente uden at kunne se noget på en skanning, så ville det da have været værre i min optik.

Tror der er flere nuancer i den her sag.

Anmeld

16. januar 2011

Bambii

Albertesmor skriver:

Jeg er da egentligt ret imponeret over at hendes egen læge har scanner i klinikken.

Det er det eneste sted i nordjylland de har scanner ved lægen, i frederikshavn.. Jeg undrede mig også da jeg kom derind og så der stod en scanner, men vi fik også afvide at det var det eneste sted i nordjylland at de havde det..

Anmeld

16. januar 2011

Bambii

lotchen skriver:

Øh, jeg kan altså ikke lige helt se hvor fejlen er... Hvis sygehuset får meldt en graviditet uden for livmoderen er det da helt relevant både at scanne og tage blodprøver. Hvis man ikke kan se noget på scanningen må de gå invasivt, det kan jo så være en kikkertundersøgelse. En graviditet udenfor livmoderen er livsfarligt, så jeg kan dæleme godt forstå de også tager prøver af vævet for at kunne sende det for at finde ud af hvad der foregår....

Hvis de bare havde sendt hende hjem med 4 pos. test in mente uden at kunne se noget på en skanning, så ville det da have været værre i min optik.

Tror der er flere nuancer i den her sag.

Ja, men i det mindste burde de da lige lave en test på hende for at se om den også var positiv? Men jeg ved det ikke.. Nu får vi hendes journal i morgen og skal se den igennem..

Anmeld

16. januar 2011

Bambii

Marco2 skriver:

Der er altså simpelthen så meget i denne historie der ikke hænger sammen, så jeg tillader mig altså at se på ægtheden af historien med et gran salt.

AG

Det er godt nok ikke rart når folk ikke tror på hvad man siger.. Det gør ondt helt ind i ens hjerte, når man virkelig ved at det er sket..  Har en veninde der ligger på sygehuset og har brug for nogen der har bare LIDT forståelse for hvad der sker.. Men Det er selvfølgelig folks eget valg om de vil tro det eller ej..

Anmeld

16. januar 2011

klmf

Bambii skriver:

Ja, men i det mindste burde de da lige lave en test på hende for at se om den også var positiv? Men jeg ved det ikke.. Nu får vi hendes journal i morgen og skal se den igennem..

Jeg tænker bare, at det har de vel taget med i blodprøverne. Og din veninde havde selv 4 positive, var det ikke sådan? Det ville jeg da tage for gode varer.

Håber I får lidt mere afklaring på det i morgen. God bedring til din veninde.

Anmeld

16. januar 2011

Muffinmus

jeg er bare forvirret...så er hun gravid, så er hun gravid udenfor livmoderen og så får hun prøver OG udskrabning og så er hun måske ikke gravid alligevel??????

Det forstår jeg simpelthen ingenting af, biver sgu nok nødt til endnu engang at læse det indlæg for sådan som jeg læste det første gang der er jeg enig med Marco, det hænger slet ikke sammen:-)

Tager den lige én gang til for kong knud.

Anmeld

16. januar 2011

Bambii

MariaE skriver:

jeg er bare forvirret...så er hun gravid, så er hun gravid udenfor livmoderen og så får hun prøver OG udskrabning og så er hun måske ikke gravid alligevel??????

Det forstår jeg simpelthen ingenting af, biver sgu nok nødt til endnu engang at læse det indlæg for sådan som jeg læste det første gang der er jeg enig med Marco, det hænger slet ikke sammen:-)

Tager den lige én gang til for kong knud.

Jeg forstår godt hvis i ikke lige kan finde ud af det.. Hvis man ikke selv har været der kan det godt være MEGET forvirrende at finde ud af.. Skal prøve at forklare.. :

Hun fik afvide nede ved lægen hun var gravdi udenfor livmoderen, så kom hun på sygehuset og fik afvide at de ikke kunne se hun var gravid, derfor de tog blodprøver på hende, og i dag er hun blevet udskrevet og fik afvide at hun var gravid men at der ikke var noget ivejen med barnet, så hun har faktisk fået lavet en udskrabning og mistet sit barn, så uanset hvad kan hun egentlig ikke selv vælge om hun ville have barnet eller ikke.. Men hun har også bare sagt at nu er det engang sådan her det er og så må de komme videre så godt som de nu kan  Så det hele går vel nok..

Anmeld

16. januar 2011

Smølf

Åh hvor er jeg træt af den her slags sensations indlæg, hvor en fuldstændig usammenhængende sygehistorie bliver lagt ud, som om der er tale om den værste gang lægesjusk. Man skal virkelig passe på med at lave den slags konklusioner, når der ikke er styr på alle facts i sagen.Det lyder på mig som, at der er sket alvorligt kiks i kommunikationen. Så få en snak med de implicerede læger og få forklaret præcist hvad der er foregået og hvorfor. Det tror jeg vil hjælpe din veninde meget.De allerfleste klagesager bunder i dårlig kommunikation mellem patient og læger, men jeg synes nu ikke det er lægens ansvar alene, at informationen går rigtigt igennem. Hvis man føler sig dårligt informeret, må man bede om en ny forklaring, så man forstår præcist hvorfor, man får den behandling, man får./smølf

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.