Dansk lægesystem er ikke altid til at stole på !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2011

Bambii

Skouboe skriver:

Nu er jeg ikke ekspert, men jeg mener at have læst et eller andet sted at kroppen ikke producerer så meget hCG, når man har en graviditet udenfor livmoderen, så en evt, graviditetstest ville ikke nødvendigvis have vist positiv...

Og selvom det virker lidt voldsomt, ville jeg da sådan set hellere være sikker på at der IKKE var noget.. en graviditet udenfor livmoderen kan være livsfarlig, så hvis jeg var i din venindes sted, ville jeg nok hellere at sygehuset var meget grundige, end at risikere at de havde overset en graviditet udenfor livmoderen.

Din veninde må jo have sagt et eller andet til lægen, der har fået hende til at scanne, så hun må have haft et eller andet symptom.

Hvis det var tilfældet ville dette indlæg jo være om hvor dårligt det var at de havde overset det og at din veninde måske næsten var død pga. det...

Hun havde taget 4 graviditetstester og alle var positive, så det er også det der er mærkeligt hvis hun nu pludselig ikke er gravid!? hmm..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2011

Bambii

Baagøe skriver:

Det lyder som lidt af en følelsesmæssig rutsjetur. Jeg prøver imidletid lige at se lidt rationelt på det. Lægen foretager ikke altid en G-test, da de bruger samme test som dem i håndkøb, og der er vel ingen grund til at gøre det dobbelt.

Hvordan ved I, at det er lægen der har taget fejl og ikke dem på hospitalet?

Jeg har selv oplevet svigt omhandlende liv og død på hospitalet og det er bare umenneskeligt, når man står i det, så jeg føler med din veninde.

Vi ved med 99,9999999999% sikkerhed at det er lægen der har taget fejl, for på sygehuset scannede de hende i næsten 3 kvarter da hun kom ind, for at være helt sikker og igen senere samme dag efter de havde taget blodprøver, hvor de scannede hende i 20 min. ca...

Anmeld

15. januar 2011

Lillefe

Bambii skriver:

Heej allesammen..

Jeg har en veninde som "MULIGVIS VAR" gravid..

Jeg var med hende ved lægen i torsdags fordi hun muligvis var gravid og vidste ikke om hun ville have barnet eller hvad.. Jeg vil mene at når man kommer ned til sin læge, burde hun så ikke at lave en graviditetstest på hende? Det gjorde hun ikke, hun lavede en ultralydscanning og sagde at hun var gravid uden for livmoderen og at hun skulle akut på sygehuset, så hun blev hentet med ambulance.. Da hun så kom på sygehuset lavede de også en ultralydscanning på hende for at se helt præcis hvor barnet lå henne og forskellige ting. For det første så kunne de slet ikke se om hun var gravid og for det andet så kunne de ikke se det var udenfor livmoderen hvis hun var.. De har taget en del prøver på hende, lavet kiggertundersøgelse for at se om der var noget og lavet en udskrabning for at tage prøver af det, så de kunne se om hun "VAR" gravid for nu er hun så ikke mere, da de har lavet en udskrabning(UDEN HENDES SAMTYKKE, SKAL LIGE SIGES ! ) Jeg syntes virkelig at det er svineri for det første af hende lægen og sige at hun ER gravid udenfor livmoderen og for det andet at de på sygehuset behandler hende sådan, først en ultralydscanning, så en masse blodprøver som ikke viste noget og så kiggertundersøgelse og udskrabning, det er virkelig en dårlig behandling.. Vi spurgte endda hendes læge om det var 100% sikkert hun var gravid uden for livmoderen, Det sagde hun ja til, så vi gik da ud fra at hun havde ret, men nej og nu er det slet ikke sikkert hun overhovedet har været gravid, virkelig mærkeligt !! Og ikke nok med alt det her, så bliver hun lagt på barselsgangen hvor der ligger så mange børn omkring hende, syntes virkelig det er svineri med det system vi har, i det mindste så lad dog vær med at ligge folk der har fået abort eller aborteret sammen med folk der lige har født, det er da at hælde salt i såret vil jeg sige..

Skulle bare lige ud med mine frustrationer !!

Hilsen den MEGET fortvivlede veninde..

Jeg er godt nok rystet! aldrig i mit liv har jeg hørt om noget så slemt hvor var det dog henne? hvilket sygehus? tænk engang det er da ufatteligt at den slags sker..

Anmeld

15. januar 2011

Pige2009

Bambii skriver:

Vi ved med 99,9999999999% sikkerhed at det er lægen der har taget fejl, for på sygehuset scannede de hende i næsten 3 kvarter da hun kom ind, for at være helt sikker og igen senere samme dag efter de havde taget blodprøver, hvor de scannede hende i 20 min. ca...

Men hvis de på hospitalet tog så grueligt fejl og agerede som de gjorde, tænker jeg også, at de kunne være bærer af fejlen

Anmeld

15. januar 2011

Lillefe

hmm.. ja men hvorfor har de lavet udskrabning på hende hvis lægen tog fejl? altså jeg mener? hvad sker der lige der..?

Anmeld

15. januar 2011

Bambii

Perl skriver:

hmm.. ja men hvorfor har de lavet udskrabning på hende hvis lægen tog fejl? altså jeg mener? hvad sker der lige der..?

Jeg kan desværre ikke svare 100% på det hele, andet end hvad jeg har fået afvide af hendes mor, da jeg kun har været oppe ved hende i dag og lidt af dagen igår.. Så har ikke selv hørt det hele.. Men det var vidst for at tage prøver af det og se hvad de viste og sådan.. Men er ikke helt sikker.. Hun får 100% svar på alt det hele på mandag.. og hun får sin journal med så vi kan få læst den igennem og sende den med når der bliver sendt en klage, for et eller andet sted i systemet er der sket en fejl, hvad enten det er lægen eller på sygehuset, det er på sin vis underordnet, hovedsagen er den at der er sket en fejl.. Men vi finder nærmere ud af det Mandag..

Anmeld

15. januar 2011

Bambii

Baagøe skriver:

Men hvis de på hospitalet tog så grueligt fejl og agerede som de gjorde, tænker jeg også, at de kunne være bærer af fejlen

Ja, det er en svær situation og hun/vi står stadig midt i den, så det er ikke helt til at sige det hele med 100% sikkerhed endnu.. Men de siger vi får det hele afvide på mandag..

Anmeld

15. januar 2011

Pige2009

Bambii skriver:

Ja, det er en svær situation og hun/vi står stadig midt i den, så det er ikke helt til at sige det hele med 100% sikkerhed endnu.. Men de siger vi får det hele afvide på mandag..

Håber din veninde kommer hurtigt videre...

Anmeld

16. januar 2011

slettet_7530

Bambii skriver:

Heej allesammen..

Jeg har en veninde som "MULIGVIS VAR" gravid..

Jeg var med hende ved lægen i torsdags fordi hun muligvis var gravid og vidste ikke om hun ville have barnet eller hvad.. Jeg vil mene at når man kommer ned til sin læge, burde hun så ikke at lave en graviditetstest på hende? Det gjorde hun ikke, hun lavede en ultralydscanning og sagde at hun var gravid uden for livmoderen og at hun skulle akut på sygehuset, så hun blev hentet med ambulance.. Da hun så kom på sygehuset lavede de også en ultralydscanning på hende for at se helt præcis hvor barnet lå henne og forskellige ting. For det første så kunne de slet ikke se om hun var gravid og for det andet så kunne de ikke se det var udenfor livmoderen hvis hun var.. De har taget en del prøver på hende, lavet kiggertundersøgelse for at se om der var noget og lavet en udskrabning for at tage prøver af det, så de kunne se om hun "VAR" gravid for nu er hun så ikke mere, da de har lavet en udskrabning(UDEN HENDES SAMTYKKE, SKAL LIGE SIGES ! ) Jeg syntes virkelig at det er svineri for det første af hende lægen og sige at hun ER gravid udenfor livmoderen og for det andet at de på sygehuset behandler hende sådan, først en ultralydscanning, så en masse blodprøver som ikke viste noget og så kiggertundersøgelse og udskrabning, det er virkelig en dårlig behandling.. Vi spurgte endda hendes læge om det var 100% sikkert hun var gravid uden for livmoderen, Det sagde hun ja til, så vi gik da ud fra at hun havde ret, men nej og nu er det slet ikke sikkert hun overhovedet har været gravid, virkelig mærkeligt !! Og ikke nok med alt det her, så bliver hun lagt på barselsgangen hvor der ligger så mange børn omkring hende, syntes virkelig det er svineri med det system vi har, i det mindste så lad dog vær med at ligge folk der har fået abort eller aborteret sammen med folk der lige har født, det er da at hælde salt i såret vil jeg sige..

Skulle bare lige ud med mine frustrationer !!

Hilsen den MEGET fortvivlede veninde..

Jeg er da egentligt ret imponeret over at hendes egen læge har scanner i klinikken.

Anmeld

16. januar 2011

Rockertand

Der er ingen tvivl om, at det har været en træls oplevelse, det her.....men der er bare så meget, der ikke hænger sammen, så vælger lige at forholde mig skeptisk, indtil I har fået læst journalen og fået hoved og hale på det hele, for der er da flere selvmodsigelser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.