Tror allerede mine veninder er væk :s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2011

eElak

altså inden du afskriver dem fra dit liv, så prøv dog at spørge dem om de har lyst til at komme forbi og se den lille... 

Det kan jo være at de ikke helt ved hvordan de skal reagere og vil vise dig respekt ved først at lade dig falde til som mor-rollen... 

Men ok - da jeg fødte, måtte jeg bede mine veninder om at vente med at komme til 2. dagen.. ;-)
Jeg er del af 2 trekløvere af veninder. og af alle mine veninder så var jeg (stort set) den første som fik barn...

Jeg kan dog afsløre at meget ændres, når man får sådan en lille en, og det er om at huske at holde venskabet i live, selvom man har en lille en.. Men dog ikke for enhver pris, hvilket jeg også har måttet sande.. ;-)

Fik faktisk en skideballe af min ene veninde, da min søn har været 3-4 måneder over at hun aldrig hørte fra mig. Hvilket var en smule komisk, da det typisk var mig som tog kontakten i vores venskab, og de sidste 2 gange (i løbet af 2 måneder tror jeg) var det hende som måtte ringe... 

Nu er hun selv lige blevet mor for nogle måneder siden, og jeg kan genkende samme mønster... Så regner med at hun har forståelsen for det nu, men vi er stadig veninder... forskellen er at jeg endnu ikke har set hendes lille dreng... Ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg helst ikke skal have min søn med af hensyn til ro.. og er sq alene med ham... 

Hvis du og dine veninder kan acceptere de forandringer som sker, så kan i stadig have stor glæde af hinanden. ellers lærer du hurtigt hvem der er værd at holde på, og desuden ændres kontaktbehovet i takt med at vi bliver ældre. ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.