Optimal aldersforskel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2008

twinboys

Jo det kunne man godt... Har stemt...

Majbritt(H)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2008

A.I.G.

2 år og 2 mdr her....

De har overraskende stor glæde allerede af hinanden ved 10 mdr og 3 år.

Jeg synes det er lige i øjet. De er tæt, det ønskede jeg, da jeg er vokset op som "enebarn" da mine søskende var meget ældre.
Men ikke for tæt, den store var stor nok til at forstå væsentlige ting i forhold til at til tider komme i anden række mv.

Anette

Anmeld

15. september 2008

Christinahr

Eva skriver:

lonemus skriver:

Her er der 12 mdr + 4 dage i mellem. Perfekt aldersforskel, hvis du spørger min mand og jeg. Det var lige nøjagtig som vi ønskede os.
Og børnene har virkelig rigtig meget glæde af hinanden :)

Jeg vil nok sige der må max. være 2 år i mellem, ellers syntes jeg det er for sent og synd for børnene. F.eks. 4-5 år i mellem, ville jeg aldrig byde dem, da jeg syntes det så bliver mere enebørn. Men det er jo så bare min mening udfra hvad jeg selv har oplevet og hvad jeg har set rundt omkring i vennekredsen.

Lone

Hvor sjovt...jeg har endnu ikke oplevet at børn ikke har glæde af hinanden...stor eller lille forskel..Mine med 5½ år imellem sidder og spiller lige nu.
Så hvis det handler om at have glæde af hinanden, så er det hvis mere et spørgsmål om børnenes temperament og personlighed end alder.

For mig handler det at få børn om ikke om hvorvidt de i forhold til alder har glæde af hinanden eller ej, men udelukkende om hvilke konsekvenser det har for et lille barn at blive "skubbet til side" for en lille ny og om det er i stand til at forholde sig til det,...og så er der endda nogle der smider den "store" i vs eller dp imens mor går hjemme...det ville jeg simpelthen ikke kunne byde mine børn..det er så synd for de små pus.
Knus Eva...som har en søster der er 10 år yngre og 2 år yngre..

Er helt enig med Eva her. Vi kommer til athave 2 år mellem vores, men ud fra mig selv og min søskende situation kan ejg da se det er personligheden og ikke aldren.

Jeg har 2 1/2 år til min ældste lillebror og 7 til den næste og mit forhold er klart best til den lille - vi er bare mere ens.

Anmeld

15. september 2008

Katjaro

Hos os bliver der 4 år og 9 måneder.

Og nej det er da ikke med god vilje at det bliver så lang tid, men sådan blev det nu engang her. 3 år ville have været skønt 4 år okay, nu bliver det så næsten 5 år i stedet for

Om søskende med stort aldersspænd får noget med hinanden at gøre, tror jeg på afhænger af deres personlighed frem for om der er 1 år eller 5 år i mellem dem.

Mine nevøer er der 7 år i mellem - og de elsker hinanden og har haft masser af glæde af hinanden.

Jeg synes faktisk at man skal passe på med at være for bastant med udtalelser om hvorvidt børn vil have glæde af hinanden.

Vi får for søren da ikke børn for børnenes skyld vel??? Og de lever vel mere end 10 år??? Jeg mener - tror i ikke at vores børn når de er 25 og 30 år, er helt kolde overfor om der er 3 eller 5 år i mellem dem???

Når jeg har set børn med søskende tæt på, har jeg da nogen gange tænkt: Stakkels storesøskende - for de er nødt til at dele mors opmærksomhed tidligere end andre.

Men igen hvorfor skal jeg dømme folk for at gøre noget som jeg ikke ville gøre - bare fordi jeg ikke kunne finde 0på det???

Hilsen katja

Anmeld

15. september 2008

fam.4xc

her er der 2 1/2 års forskel... ved ik om det kun har noget med alderen at gøre, tror det ik... tror lige så meget det har noget med de enkelte børn og ik mindst deres forældres måde at tage tingene på.. men ihvertfald er det en optimal alder meller vores piger, de har allerede meget glæde af hinanden og der er på intet tidspunkt været søskende jalouxi! Der er 5 år mellem min søster og jeg og vi har først fået glæde af hinanden som voksen...

Anmeld

15. september 2008

lonemus

Jeg tror altså også bare det er meget forskelligt, og man kan ikke sige hvad der er rigtig eller forkert. Der er ingen af os der mener noget mere rigtigt, end andre. 1 år kan det være det rigtige for én familie, mens 8 år er det eneste rigtige for en anden familie. Og heldigvis er vi alle forskellige.

Men jeg syntes også man skal huske på, at det ikke er alle der er så "heldige", at de selv kan planlægge aldersforskellen. Vi er alle heldige og vi elsker alle vores unger, uanset alder, køn osv. Men jeg blev f.eks. gravid hurtigt igen, som jeg brændende ønskede mig. Men det er ikke alle der kan det - rent biologisk - og derfor kan de jo godt have en mening om aldersforskellen, men ikke selv have noget at skulle have sagt omkring den.

Alle børn er lige dejlige, uanset alderen :)

(H) Lone

Anmeld

15. september 2008

MorCamilla

Mikkel er stadig enebarn. Men hvis hans fødsel ikke var gået som den gik kunne jeg nemt forestille mig at vi havde en nr to på vej ca nu, men der går altså lige lidt tid før det bliver aktuelt...

Anmeld

15. september 2008

famjørgensen

her er der 4 år og 3 mdr og 13 dage mellem mine børn.. har 2 stk

Anmeld

16. september 2008

Rahmberg.dk

Jeg kan så ikke stemme ;)

Fra min den ældste og ned til den mellemste er der 16 år.
Og fra den mellemste til den yngste er der 2½ år.

Anmeld

16. september 2008

H+S Skjolgborg.

Min skønne datter Victoria født den 13/8-2006 og min skønne søn Benjamin er født den 24/1-2001 så der er 5 år,6 mdr og 20 dag og de er mega glad og gode sammen...
så gver ikke en dyt for mange eller få år imellem børne dog høre jeg en del sige vente længer med af få nr to hvis du har fået en dreng ca 2-3 år + den bog jeg har står det også i pga piger er hurtiger til af lære ind dreng især skole..om det r 100% rigtigt eller forkert hved jeg sku ikke..
Hved sku bare begge mine to dejlig børn er 180% ønske børn og have jeg fået alle mine 10 børn var de 9 super ønskede men midste 7
af dem( 5 sa og 2 ma).Mine2 dejlig børn.
Dog med et spring imellem dem og en abort pga sexueld midsbrug(sikkert stave forkert) igellem 5 år af min plejefar da jeg var 9 til14 år flytte i feb og abort som som 14 år 2 påskedag 1991 var i uge 14-15.
Jaaa for nogle mord hved det godt og for andre ikke.
Men ikke for mig ikke på det grundlag.
(H)fra heriette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.