Optimal aldersforskel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Aldersforskel på børnene

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.411 visninger
31 svar
0 synes godt om
15. september 2008

Anne

Hejsa
Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvor mange af jer, der har børn med den optimale aldersforskel? Aldersforskellen siges af fagfolk at være optimal, hvis der er omkring 2½ år mellem børnene.
Hvis I har flere børn må I tage fra den ældste og ned til den næste i rækken :)

I må gerne komme med argumenter for og imod :)
Mange hilsner
Anne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2008

SaNiNa

har 3 år der er 3½ år mellem os så 3-4 år hos min søster og jeg

Anmeld

15. september 2008

Honningblomst

5½ år og 3 år og 3 mdr. imellem...jeg ved ikke hvad der er optimalt, men alt under 2½ år synes jeg personligt er synd for den store og ville udfra mine tanker og prioteringer ikke byde mine børn det...
Knus Eva

Anmeld

15. september 2008

Pia.

Der er ca. 3½ år imellem mine tre.. altså fra storebror ned til lillesøster og fra lillesøster ned til lillebror..

Anmeld

15. september 2008

lonemus

Her er der 12 mdr + 4 dage i mellem. Perfekt aldersforskel, hvis du spørger min mand og jeg. Det var lige nøjagtig som vi ønskede os.
Og børnene har virkelig rigtig meget glæde af hinanden :)

Jeg vil nok sige der må max. være 2 år i mellem, ellers syntes jeg det er for sent og synd for børnene. F.eks. 4-5 år i mellem, ville jeg aldrig byde dem, da jeg syntes det så bliver mere enebørn. Men det er jo så bare min mening udfra hvad jeg selv har oplevet og hvad jeg har set rundt omkring i vennekredsen.

Lone

Anmeld

15. september 2008

Honningblomst

lonemus skriver:

Her er der 12 mdr + 4 dage i mellem. Perfekt aldersforskel, hvis du spørger min mand og jeg. Det var lige nøjagtig som vi ønskede os.
Og børnene har virkelig rigtig meget glæde af hinanden :)

Jeg vil nok sige der må max. være 2 år i mellem, ellers syntes jeg det er for sent og synd for børnene. F.eks. 4-5 år i mellem, ville jeg aldrig byde dem, da jeg syntes det så bliver mere enebørn. Men det er jo så bare min mening udfra hvad jeg selv har oplevet og hvad jeg har set rundt omkring i vennekredsen.

Lone

Hvor sjovt...jeg har endnu ikke oplevet at børn ikke har glæde af hinanden...stor eller lille forskel..Mine med 5½ år imellem sidder og spiller lige nu.
Så hvis det handler om at have glæde af hinanden, så er det hvis mere et spørgsmål om børnenes temperament og personlighed end alder.

For mig handler det at få børn om ikke om hvorvidt de i forhold til alder har glæde af hinanden eller ej, men udelukkende om hvilke konsekvenser det har for et lille barn at blive "skubbet til side" for en lille ny og om det er i stand til at forholde sig til det,...og så er der endda nogle der smider den "store" i vs eller dp imens mor går hjemme...det ville jeg simpelthen ikke kunne byde mine børn..det er så synd for de små pus.
Knus Eva...som har en søster der er 10 år yngre og 2 år yngre..

Anmeld

15. september 2008

Zuzet

Hejsa

Ja jeg har jo lidt forskelligt, men jeg syntes helt klart ca 3 år er perfekt og det nemmeste i hverdagen!!

Rasmus er 11 år
Sebastian er 7 år
Mikkel er snart 4 år (26. okt )
Julius er snart 2 år (7. nov)
Sophia er 4 mrd den 31.

Med de 3 første gik det hele super nemt :-) de nåede at være mere selvhjulpne inden den næste kom og havde fået meget "alenetid" så de var mere selvstændige, kunne bedre lege selv osv.

Med de 3 små har og er det hårdt, da de alle 3 stadig gerne vil have meget opmærksomhed og tit skal have hjælp med flere forskellige ting....samtidlig er det noget at en opgave at holde styr på de 3 små når man skal handle ind, på tur mm.

Så ca 3 år vil jeg helt sikkert anbefale selvom mine 3 små også har rigtig godt glæde af hinanden og hygger sig sammen......men det er bare hårdt for mig med 3 så små børn lige efter hinanden.

Hilsen

Lotte

Anmeld

15. september 2008

twinboys

Hej jeg mangler en svarmulighed...
0år....

Tog jo lige 2 i et huk..

Majbritt(H)

Anmeld

15. september 2008

Zuzet

twinboys skriver:

Hej jeg mangler en svarmulighed...
0år....

Tog jo lige 2 i et huk..

Majbritt(H)

Åhhhhhhh bare SÅÅÅÅ misundelig, jeg gad bare så godt prøve at have et hold tvillinger!!!

Men sikkert også skide hårdt :-D

Knus og hilsner

Lotte

Anmeld

15. september 2008

Anne

Ja det er rigtig Majbritt - det gør jeg jo også selv :)
Kan man ændre i det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.