Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Bavianis skriver: Jeg har ikke selv lidt af kvalme, men pas på med ingefær, som længe har været et godt råd mod kvalme. Man har fundet ud af at der er forhøjet abort risiko ved et større forbrug af ingefær. Min veninde brugte sådan nogle armbind rundt om håndleddet hvor der var en kugle i, der pressede ind mod håndleddet - kan ikke huske hvad de hed, men de virkede vist Held og lykke med det hele!
Jeg har ikke selv lidt af kvalme, men pas på med ingefær, som længe har været et godt råd mod kvalme. Man har fundet ud af at der er forhøjet abort risiko ved et større forbrug af ingefær.
Min veninde brugte sådan nogle armbind rundt om håndleddet hvor der var en kugle i, der pressede ind mod håndleddet - kan ikke huske hvad de hed, men de virkede vist
Held og lykke med det hele!
Jeg fik faktisk anbefalet appelsinjuice med friskpresset ingefær på sygehuset af lægen, og det virkede virkelig!!! Først efter de 3 måneder fik jeg afvide at der var en sammenhæng mellem abort og ingefær
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Rosa skriver: Jeg fik faktisk anbefalet appelsinjuice med friskpresset ingefær på sygehuset af lægen, og det virkede virkelig!!! Først efter de 3 måneder fik jeg afvide at der var en sammenhæng mellem abort og ingefær
Kender den følelse... Jeg blev proppet med smertestillende, og fandt bagefter ud af, at paracetamol kan være ret skadeligt for børnenes evne til reproduktion... I denne graviditet har jeg ikke taget noget som helst!
Men da ikke det friske... Kun som kapsler...?!
Bavianis skriver: Kender den følelse... Jeg blev proppet med smertestillende, og fandt bagefter ud af, at paracetamol kan være ret skadeligt for børnenes evne til reproduktion... I denne graviditet har jeg ikke taget noget som helst!
Det er nok også det smarteste - men somme tider har man jo brug for at kunne tage et eller andet. Jeg fik jo nogle piller hos lægen mod kvalmen da jeg bare slet ikke kunne fungere. Så fik jeg pludselig de vildeste kramper i skuldrer og nakke - som om musklerne trak mit hoved nedad mod først skulderen, så nakken og hele vejen rundt til den anden skulder og så fremover og så rundt igen - jeg lignede en med alvorlige spastiske kramper og det gjorde bare så ondt da musklerne begyndte at syre til... Og det var SÅ ubehageligt ikke at kunne styre sin krop - jeg var jo spændt som en flitsbue hver gang kramperne var på et højeste...
Min læge kastede et blik på mig og sagde "jaah - det går over indenfor 8 timer ihvertfald" Heldigvis fik vi hende overbevist om at sende os til hospitalet hvor jeg fik en stesolid der tog kramperne og vi kunne tage hjem. Og sekundet efter at vi trådte indenfor startede kramperne IGEN Afsted igen og en halv steso mere - jeg var SÅÅÅÅ træt af at være gravid den dag!!! Men det var en af lægerne på hospitalet der gav os rådet med ingefæren
AnneBJ skriver: Men da ikke det friske... Kun som kapsler...?!
Nå??? Jeg vidste ikke at der var forskel??
Rosa skriver: Nå??? Jeg vidste ikke at der var forskel??
Noget med, at i kapslerne er det meget koncentrerede og "store" mængde man får, i forhold til den der bitte smule man river friskt.. Men altså, hæng mig ikke op på det - forsøgte det kun 2 gange og det hjalp ikke, så har ikke undersøgt det nærmere..
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128