kvalme, hva var/er dit trick?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.152 visninger
25 svar
0 synes godt om
13. januar 2011

mika.F

jo, altså, er gravid i ca 10. uge og jeg har sådan en underlig kvalme der blir hængende og pænt sørger for at jeg virkelig ikk kan holde noget i mig, ikk engang vand, så jeg ville blive uuuuutroligt glad hvis der sad nogen derude med nogle gode tips og tricks til hvordan jeg kan holde kvalmen på afstand og forhåbentlig igen kunne holde mad i mig, det er jo lidt vigtigt at kunne spise..   ^^

håber på at høre fra nogle dejlige mennesker med gode idéer!

kram, og på forhånd tak, ,

mika

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

sofia88

Isvand & honning melon tog min kvalme

Anmeld

13. januar 2011

Bavianis

Jeg har ikke selv lidt af kvalme, men pas på med ingefær, som længe har været et godt råd mod kvalme. Man har fundet ud af at der er forhøjet abort risiko ved et større forbrug af ingefær.

Min veninde brugte sådan nogle armbind rundt om håndleddet hvor der var en kugle i, der pressede ind mod håndleddet - kan ikke huske hvad de hed, men de virkede vist

Held og lykke med det hele!

Anmeld

13. januar 2011

AnneBJ

Jeg føler med dig! Jeg havde kvalme 24/7 fra jeg var 3+4 eller sådan noget, og helt til 26+0. Man overlever Og babyen klarer det også sagtens, for den tager alt hvad den skal bruge fra dig!

Prøv med mariekiks INDEN du står ud af sengen.
Agurk, frugt, knækbrød, hvidt (uristet) toastbrød, isvand, sodavandsis osv.

Lad være med at tænke at kl. er 18 og du burde spise kød, kartofler og grøntsager. Køb og spis hvad du har lyst til (madmæssigt altså) og drop den dårlige samvittighed! Det varer max ni mdr, og hele vejen får den lille hvad den skal bruge, når blot du får dine vitaminer, folsyre og senere hen jern.

Skriv gerne en PB hvis du føler for det, ved alt for godt hvordan du har det!

Hov - jeg vil også anbefale dig at prøve akupunktur. Enten ring til egen læge, eller det fødested du bliver tilknyttet. Jeg havde ikke gavn af det, men det var rart at føle at der blev prøvet noget...

God bedring til dig!

Anmeld

13. januar 2011

AnneBJ

Bavianis skriver:

Jeg har ikke selv lidt af kvalme, men pas på med ingefær, som længe har været et godt råd mod kvalme. Man har fundet ud af at der er forhøjet abort risiko ved et større forbrug af ingefær.

Min veninde brugte sådan nogle armbind rundt om håndleddet hvor der var en kugle i, der pressede ind mod håndleddet - kan ikke huske hvad de hed, men de virkede vist

Held og lykke med det hele!

Man må gerne bruge rå revet ingefær i fx juice eller lignende, men som piller har du fuldstændig ret i man ikke skal bruge dem.

Armbåndene hedder seabands...

Anmeld

13. januar 2011

Sitrani

Hejsa

Jeg har selv haft meget kvalme, og også opkast.. Men det hjalp/hjælper mig, når jeg spiser lidt hele tiden - altså bare småting, som fx frugt, et stykke knæhbrød eller lign. desuden synes jeg, at smoothie er lækkert, fordi den også er kold, og det synes jeg, at man har lyst til, at når man kvalme, noget friskt og koldt!

Men hvis du slet intet kan holde i dig, og du bliver dårlig af det, så ville jeg da opsøge læge, og høre om du ikke kan få noget kvlamestillende/mavesyre-neutrale piller eller noget..

Desuden kan man vidst gratis få akupunktur mod kvalme og andre skavanker, når man er gravid - spørg din jordmoder!

Det er vidst de eneste råd jeg kan give dig  - og hold modet oppe - jeg er 15+5 i dag, og er blevet kvalme-fri inden for de senete par dage.. Så det går forhåbentlig snart over

MVH Sille

Anmeld

13. januar 2011

mika.F

iiiih, tusind tak for de hurtige og gode svar!

det meste lyder jo lige til at overkomme, og lækkert! ^^ mhmm

vil straks(i morgen) få handlet lidt ind med håb om at spise, og holde det i mig!

tak igen!

kram herfra til jer alle

Anmeld

13. januar 2011

Maria-s

Som andre også har skrevet: Seabands og så AKUPUNKTUR!! Akupunktur reddede mig. Jeg havde også kvalme 24/7 i 10 ugers tid og det der blev min redning var akupunktur.

Håber du snart får det bedre

Anmeld

13. januar 2011

dorthemus

At æde

Anmeld

13. januar 2011

Mor010711

Åh hvor er jeg glad for at I skriver det med akupunktur. Jeg skal nemlig have en tur imorgen. Ingen af alle de der husmoderråd har virket på mig, så måske du allerede nu skal hive fat i din jordemoder for akupunktur, for der er lidt venteliste nemlig. Det kan jo altid afmeldes hvis du finder en løsning inden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.