Så fik jeg lige lavet mig en kageblog:-D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2011

3rollinger

Sikke nogle flotte kager!!

Mht indhold i din blog, saa kommer det jo lidt an paa hvad du vil med den. Hvis du bare gerne vil vise kagerne, saa er den jo helt fin som den er.

Men hvis f.eks gerne vil hjaelpe andre med deres kagebageri, kunne du jo lave en sektion med billeder af forskellige stadier i en kagepyntning eller figurformning. Og du kunne saette opskrifter op som du bruger.

Du kunne ogsaa lave en gaestebog eller lignende, saa folk lige kunne ligge en kommentar om dine flotte kager.

Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2011

Polkaprik

3rollinger skriver:

Sikke nogle flotte kager!!

Mht indhold i din blog, saa kommer det jo lidt an paa hvad du vil med den. Hvis du bare gerne vil vise kagerne, saa er den jo helt fin som den er.

Men hvis f.eks gerne vil hjaelpe andre med deres kagebageri, kunne du jo lave en sektion med billeder af forskellige stadier i en kagepyntning eller figurformning. Og du kunne saette opskrifter op som du bruger.

Du kunne ogsaa lave en gaestebog eller lignende, saa folk lige kunne ligge en kommentar om dine flotte kager.

Trine

Tusind tak for de gode idéer!

Der skal helt sikkert nogle flere ting på med tiden. Jeg har ikke så meget forstand på hvordan man gør det forskellige så processen er lidt langsom...hehe.. Jeg synes det er en super idé med opskrifter så det må jeg få klaret hurtigst muligt. Har overvejet det med en gæstebog men kunne så se at der var mulighed for at kommentere under hvert indlæg så tænkte det nok var fint, men jeg har jo heller inden erfaring med det endnu så ved ikke om det er bøvlet?

Der er mange dygtige kagekoner der har forskellige How-to liggende på deres hjemmesider eller blogge og der er en kæmpe hjælp for os nybegynder specielt. Men det er også et stort arbejde der ligger i at lave sådan nogle. Men der kommer helt sikkert nogle stykker når tiden tillader det

Michelle

Anmeld

14. januar 2011

signe.

Polkaprik skriver:

Takker

Med hensyn til bundene er det en smagssag hvordan man gør. Jeg forestrækker at bage bundende enkeltvis da jeg synes jeg får pæne lige bunde på den måde, mens nogle andre foretrækker at bage en hel kage og flække den

Jeg bruger en rigtig god grundopskrift hvor man kan tilsætte kakao, marcipan, gulerødder, nødder, krydderier, bananer - ja næsten hvad som helst og de bliver bare ikke tørre. De er bare SÅ lækre og svampede så prøv evt dem. Opskriften står i et andet indlæg jeg har skrevet i denne tråd. I den er der så tilsat kakao og chokolade

Michelle

den er hermed printet ud.. hvad hvis man vil have lyse bunde?

Anmeld

14. januar 2011

Sofia

Er du vimmer nogle flotte kager.

Anmeld

14. januar 2011

Mai-pigen

Polkaprik skriver:

Tusind tak skal du have Det er en super fed hobby og man får hurtigt brugt mange timer på det og det er stærkt vanedannede så tag dig i agt

Michelle

Bare man ikke selv skal spise dem allesammen... Må jeg spørge dig hvordan du laver alle de flotte figurer?? F.eks den lilla elefant på dåbskagen..??? Bruger du mmf eller??

Anmeld

14. januar 2011

Polkaprik

Mor-til-Hasse skriver:

den er hermed printet ud.. hvad hvis man vil have lyse bunde?

Til lyse bunde undlader du bare kakao og putter lidt mere vanille i

Anmeld

14. januar 2011

Polkaprik

Sofia skriver:

Er du vimmer nogle flotte kager.

Tak

Anmeld

14. januar 2011

Polkaprik

Mai-pigen skriver:

Bare man ikke selv skal spise dem allesammen... Må jeg spørge dig hvordan du laver alle de flotte figurer?? F.eks den lilla elefant på dåbskagen..??? Bruger du mmf eller??

Det må du i hvert fald Jeg bruger fondant Synes Wiltons er den bedste til figurer da den stivner lidt bedre op.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.