Spørgsmål omkring barnedåb..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2011

Den lykkelige

MatildeS skriver:

Vi bliver nød til at tænke på det økonomiske i det, da ungernes far eer på su og jeg på barselsdagpenge.

Derfor laver vi brunch med hvidvin og juice til, vi køber ikke øl og vand og den slags.

Min fars kone bager kagerne.

Vi laver det hele dagen før og har masser af hjælpende hænder, både til børnepasning og madlavning.

Vi vil ikke skrue en barnedåb op til det helt store, da vi gansk enkelt ikke har råd så derfor tager det lidt mere tid, end hvis vi bestilte mad udefra 

Kan jeg også godt forstå.. men ligger det ikke altid om formiddagen i kirken?? Skal i så have brunch inden eller??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

Mullebergen

milopilo skriver:

Kan jeg også godt forstå.. men ligger det ikke altid om formiddagen i kirken?? Skal i så have brunch inden eller??

Nej, det er klokken 10 i kirken og vi holder festen i sognegården.

Min veninde gør så meget klar hun kan i mens vi andre er i kirke og så er brunchen klar til servering 12-12.30 

Anmeld

13. januar 2011

Den lykkelige

MatildeS skriver:

Nej, det er klokken 10 i kirken og vi holder festen i sognegården.

Min veninde gør så meget klar hun kan i mens vi andre er i kirke og så er brunchen klar til servering 12-12.30 

Årh ja.. det er jo perfekt...

Anmeld

13. januar 2011

mth1987

milopilo skriver:

Nej jeg har ikke snakket med ræsten.. ved slet ikke hvornår eller hvordan man skal gøre.. er i uge 34. men aner ikke hvornår man skal tage kontakt.. Men tænker bare mht faddere.. Har virkelig ingen jeg vil vælge.. dem jeg vil vælge vil måske for nogle virke forkert.. Kan man selv bære barnet op af gulvet??

Ja altså det kan jeg godt forstå, med at have en til at gøre klar.. men vi holder det i voes værksted.. er 70 kvm.. også hænger vi stof på væggene så det dækker de grimme ting i værkstedet med stoffet og balloner.. Så det kan man jo i teorien gøre klar dagen før, det jo lukket til.. så det er kun maden der skal varmes.. Men tænkte man kunne lave nogle pasta, salat osv retter så det ikke er så meget der skal varmes..

Vi valgt mine søskende som faddere og min kærestes ene søster som gudmor og den anden søster også som faddere.
Alt det der med regler ska du lidt glemme vores gudmor er ateist og fadderne skal ikk helt gøre så meget det hele er jo bare en tradition. Du kan jo vælge bare at finde en gudmor/fadder og så behøver du ikk mere. Det jo jeg der vælger og der må da være en i kan bruge?

Det var da lækkert i kan det. Det gør jo det hele lidt nemmere. Hvor mange bliver i?
Ja pastasalat og alm salat evt med lidt forskelligt fyld i nogle skåle og så lidt hjemmebagt brød. De flødekartofler vi lavede gik rent hjem og så havde vi bare lidt forskelligt kød og så styrrede folk bar hva de ville.

Det næsten planlægningen der er den værste
jeg kontaktede min præst mens jeg var gravid fordi jeg havde nogle ting der sku passe sammen og fordi jeg sku ha min egen præst. Men jeg holdte møde med hende en uge før dåben. Vi havde vores dåb da hun var to mdr, var dejligt nemt fordi hun bar sov når hun ikk var ældre

Anmeld

13. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
milopilo skriver:

Ja jeg tænkte også at det måske kunne blive lidt stressende.. Altså jeg ville gerne lave kagen selv også.. men det tager jo så lang tid med de der pyntede kager.. Ville jo være lettere at bestille maden udefra, men vil gerne spare lidt, da økonomien ikke er den bedste på barsel..

Det var gudmor der havde lavet maden, så vi betalte heldigvis ikke så meget for det - udover råvarerne. Jeg havde personligt ikke haft overskud til også selv, at lave maden med to små børn

Anmeld

13. januar 2011

Den lykkelige

mth1987 skriver:

Vi valgt mine søskende som faddere og min kærestes ene søster som gudmor og den anden søster også som faddere.
Alt det der med regler ska du lidt glemme vores gudmor er ateist og fadderne skal ikk helt gøre så meget det hele er jo bare en tradition. Du kan jo vælge bare at finde en gudmor/fadder og så behøver du ikk mere. Det jo jeg der vælger og der må da være en i kan bruge?

Det var da lækkert i kan det. Det gør jo det hele lidt nemmere. Hvor mange bliver i?
Ja pastasalat og alm salat evt med lidt forskelligt fyld i nogle skåle og så lidt hjemmebagt brød. De flødekartofler vi lavede gik rent hjem og så havde vi bare lidt forskelligt kød og så styrrede folk bar hva de ville.

Det næsten planlægningen der er den værste
jeg kontaktede min præst mens jeg var gravid fordi jeg havde nogle ting der sku passe sammen og fordi jeg sku ha min egen præst. Men jeg holdte møde med hende en uge før dåben. Vi havde vores dåb da hun var to mdr, var dejligt nemt fordi hun bar sov når hun ikk var ældre

Vi bliver ca 45.. Men det er lge i sommer ferien såmåske der er nogen som ikke kan..

Ja det er en god ide at gøre de så tdlige som muligt.. tror dog vores kommer til at vælre 3-4 måneder.. men ved jo ikke om der er tider ledige eller hvornår/hvordan man skal søge om det..
Ja jeg kunne godt tænke migmin fætter og bror skulle være faddere.. og min fætters kæreste gudmor.. Men så tænker jeg bare hvad vil min brors kæreste så tænke?? Hvad medkærestens side af familien?? Osv osv.. Men altså er det gudmor/far man siger skal tage barnet hvis man dør.. eller er det fadderne??

Anmeld

13. januar 2011

Den lykkelige

MoarHvidovre skriver:

Det var gudmor der havde lavet maden, så vi betalte heldigvis ikke så meget for det - udover råvarerne. Jeg havde personligt ikke haft overskud til også selv, at lave maden med to små børn

Nej kan jeg virkelig også godt forstå..  Men dejligt hun kunne..

Anmeld

13. januar 2011

mth1987

milopilo skriver:

Vi bliver ca 45.. Men det er lge i sommer ferien såmåske der er nogen som ikke kan..

Ja det er en god ide at gøre de så tdlige som muligt.. tror dog vores kommer til at vælre 3-4 måneder.. men ved jo ikke om der er tider ledige eller hvornår/hvordan man skal søge om det..
Ja jeg kunne godt tænke migmin fætter og bror skulle være faddere.. og min fætters kæreste gudmor.. Men så tænker jeg bare hvad vil min brors kæreste så tænke?? Hvad medkærestens side af familien?? Osv osv.. Men altså er det gudmor/far man siger skal tage barnet hvis man dør.. eller er det fadderne??

Du kan finde en mail adresse til den præst der høre til den kirke hvor det skal ske og så spørg du bare løs. Eller også venter du til et par uger efter du har født og så i måske også har nogle mulige datoer. Men indbydelserne ska jo ud hurtigst muligt hvis det i sommerferien så der er så mange som muligt der kan.
Det eneste faddere/gudmor er at lære dine børn om kristendommen så du skal ikk være bekymret om hvem der får dine børn hvis der sker jer noget
men i kan sagtens begynde at planlægge bordpynt og alt hvad der nu skal til så i ikk skal spekulere over det når i har fået guldklumpen

Anmeld

13. januar 2011

Den lykkelige

mth1987 skriver:

Du kan finde en mail adresse til den præst der høre til den kirke hvor det skal ske og så spørg du bare løs. Eller også venter du til et par uger efter du har født og så i måske også har nogle mulige datoer. Men indbydelserne ska jo ud hurtigst muligt hvis det i sommerferien så der er så mange som muligt der kan.
Det eneste faddere/gudmor er at lære dine børn om kristendommen så du skal ikk være bekymret om hvem der får dine børn hvis der sker jer noget
men i kan sagtens begynde at planlægge bordpynt og alt hvad der nu skal til så i ikk skal spekulere over det når i har fået guldklumpen

Nå ok troede jeg egentlig.. Min moster var min gudmor og har altid troet (da jeg var lille)  at jeg skulle bo hos hende hvis der skete mine forældre noget  Troede det var det en gudmor/far var og faddere bare skulle "oplære" den lille i den kristne tro..

Ja jeg er begyndt på bord pynt osv.. kan man jo ligeså godt nu hvor hun bare ligger og hygger i maven.. Ja jeg tænker også at indbydelserne jo egentlig skal sendes sådan indenfor rimelig tid..

Tusind tak for alle dine gode svar

Anmeld

13. januar 2011

mth1987

milopilo skriver:

Nå ok troede jeg egentlig.. Min moster var min gudmor og har altid troet (da jeg var lille)  at jeg skulle bo hos hende hvis der skete mine forældre noget  Troede det var det en gudmor/far var og faddere bare skulle "oplære" den lille i den kristne tro..

Ja jeg er begyndt på bord pynt osv.. kan man jo ligeså godt nu hvor hun bare ligger og hygger i maven.. Ja jeg tænker også at indbydelserne jo egentlig skal sendes sådan indenfor rimelig tid..

Tusind tak for alle dine gode svar

Jeg troede det samme og spurgte min mor om det da jeg var lille for jeg har en anden gudmor end mine søskende så vi ville komme hver vores sted hen

det var så lidt. Du Sir bar til hvis der er mere. Og du bor også på vestsjælland så hvis der er noget til dåben i behøver hjælp til så står jeg da gerne klar uden det blir alt for dyrt for jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.