Spørgsmål omkring barnedåb..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.946 visninger
24 svar
0 synes godt om
13. januar 2011

Den lykkelige

Lige inspireret fra anden barnedåbs tråd..  Jeg har dog først termin til februar.. men er begyndt at tænke på dåben som skal ligge ca 3-4 måneder efter..

Vi holder hjemme i haven.. Vi havde tænkt at man selv griller kødet og ellers lave det andet tilbehør selv.. Tænkte også at lave kage selv.. MEN MEN MEN nu tænker jeg jo også mht den lille.. man kan jo nok ikke have tid til helt det samme som man plejer

Til jer der lavede selv, var det vildt stressende eller kunne det sagtens hænge sammen..?

Så mht. fadder og gudmor/far.. Hvad dælen er reglerne??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

Den lykkelige

Ingen???

Anmeld

13. januar 2011

mth1987

Vi holdte det i haven hvor vi grillede. Vi havde noget forskelligt kød at vælge mellem og så lavede vi div salater lidt brød og et par bradepander med flødestuvede kartofler. Det var rigtig nemt og Ingen sved på panden. Vi ordnede al salaten dagen for( skar alt ud og puttede i poser hver for sig så det bar sku blandes på dagen)

Hva tænker du med regler?

Anmeld

13. januar 2011

Maja_4000

Følger lige med .. Min datter er fire uger , og vi burde nok være igang med at planlægge 

Anmeld

13. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi holdt Lina's barnedåb hjemme og vi fik heldigvis en til, at lave maden  Vi havde rigeligt i det praktiske og så havde vi Luka på 1 år og 10 mdr. også, at tage hensyn til

Anmeld

13. januar 2011

Den lykkelige

mth1987 skriver:

Vi holdte det i haven hvor vi grillede. Vi havde noget forskelligt kød at vælge mellem og så lavede vi div salater lidt brød og et par bradepander med flødestuvede kartofler. Det var rigtig nemt og Ingen sved på panden. Vi ordnede al salaten dagen for( skar alt ud og puttede i poser hver for sig så det bar sku blandes på dagen)

Hva tænker du med regler?

Ja det var lidt i samme stil jeg havde tænkt vi skulle

Mht regler.. skal man så have en af hver?? Hvem må det være?? Osv??

Anmeld

13. januar 2011

Den lykkelige

MoarHvidovre skriver:

Vi holdt Lina's barnedåb hjemme og vi fik heldigvis en til, at lave maden  Vi havde rigeligt i det praktiske og så havde vi Luka på 1 år og 10 mdr. også, at tage hensyn til

Ja jeg tænkte også at det måske kunne blive lidt stressende.. Altså jeg ville gerne lave kagen selv også.. men det tager jo så lang tid med de der pyntede kager.. Ville jo være lettere at bestille maden udefra, men vil gerne spare lidt, da økonomien ikke er den bedste på barsel..

Anmeld

13. januar 2011

mth1987

milopilo skriver:

Ja det var lidt i samme stil jeg havde tænkt vi skulle

Mht regler.. skal man så have en af hver?? Hvem må det være?? Osv??

Altså vi måtte ha 4-5 faddere hvoraf en af dem sku bære barnet (gudmor) i den kirke hvor min datter blev døbt hed det bare faddere.
Men har du snakket med præsten i den kirke?

Det eneste vi godt ku ha tænkt os var en til at gøre det hele klar mens vi var i kirke. Da vi holdte det udenfor anede vi ikk hvor meget der blæste væk så vi gjorde så meget vi ku og resten når vi kom tilbage så var væk fra gæsterne og det var ærgerligt

Anmeld

13. januar 2011

Den lykkelige

mth1987 skriver:

Altså vi måtte ha 4-5 faddere hvoraf en af dem sku bære barnet (gudmor) i den kirke hvor min datter blev døbt hed det bare faddere.
Men har du snakket med præsten i den kirke?

Det eneste vi godt ku ha tænkt os var en til at gøre det hele klar mens vi var i kirke. Da vi holdte det udenfor anede vi ikk hvor meget der blæste væk så vi gjorde så meget vi ku og resten når vi kom tilbage så var væk fra gæsterne og det var ærgerligt

Nej jeg har ikke snakket med ræsten.. ved slet ikke hvornår eller hvordan man skal gøre.. er i uge 34. men aner ikke hvornår man skal tage kontakt.. Men tænker bare mht faddere.. Har virkelig ingen jeg vil vælge.. dem jeg vil vælge vil måske for nogle virke forkert.. Kan man selv bære barnet op af gulvet??

Ja altså det kan jeg godt forstå, med at have en til at gøre klar.. men vi holder det i voes værksted.. er 70 kvm.. også hænger vi stof på væggene så det dækker de grimme ting i værkstedet med stoffet og balloner.. Så det kan man jo i teorien gøre klar dagen før, det jo lukket til.. så det er kun maden der skal varmes.. Men tænkte man kunne lave nogle pasta, salat osv retter så det ikke er så meget der skal varmes..

Anmeld

13. januar 2011

Mullebergen

Vi bliver nød til at tænke på det økonomiske i det, da ungernes far er på su og jeg på barselsdagpenge.

Derfor laver vi brunch med hvidvin og juice til, vi køber ikke øl og vand og den slags.

Min fars kone bager kagerne.

Vi laver det hele dagen før og har masser af hjælpende hænder, både til børnepasning og madlavning.

Vi vil ikke skrue en barnedåb op til det helt store, da vi ganske enkelt ikke har råd så derfor tager det lidt mere tid, end hvis vi bestilte mad udefra 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.